Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-10-10, 14:27
Bannlyst
Jag ska starta ett parti som heter reformpartiet och nr jag blir diktator skall jag som frsta tgrd kriminalisera alla "fetton" som gr runt och frpestar luften:

Reformpartiet har insett att fetma r detsamma som folklig ohlsa och mste absolut stvjas fr att forma ett friskt folk av god vigr. Som ett led i utvecklingen kommer drfr fetma att illegaliseras.
D fetma betraktas som ett brott emot staten kommer det ocks behandlas som detsamma, polisen ges drmed rtten att gripa misstnkta, ven medborgare ges rtt att anmla eller gripa skligen misstnkta personer. ven utlndska medborgare kan gra sig skyldiga till brottet.
Efter att en misstnkt person gripits kommer en prvning i domstol ske, stillvida allmnne klagaren anser sig ha tillrckliga grunder. Finner domstolen personen skyldig kommer denne att tilldmmas ett speciellt rehabiliteringsstraff som tillmpas alla personer dmda fr fetlagdhet. Straffet bestr av vistelse p srskilt koncentrationslger p obestmd tid, frigivning sker istllet d legitimerad lkare anser att personen inte lngre bryter mot lagen.
Rehab-processen kommer att vara stenhrd, all fda som serveras kommer vara av det slag som av kostexperter anses ha den bsta effekten, bl.a. minimalt fettinnehll, kosten kommer ven att vara begrnsad till en standardiserad mngd oavsett kroppskonstitution. Prygel (vanligen rappning av rygg) skall utdelas till interner som bryter mot regler eller vgrar delta i vningar.
En dag kan t.ex. se ut som fljande: uppstigning kl. 0500 fr inrkning, drefter en timmes morgongymnastik. Frukosten serveras kl. 0700. Omedelbart efter frukosten skall internerna sttas i trning, grna kroppsarbete i skog eller p flt. I annat fall trning p trningsflt eller i gym under oavbruten observation av piskfrsedda instruktrer. Lunch serveras kl. 1200, drefter fortstter trningen/arbetet oavbrutet till kl. 1800 d middag serveras. Drp skall 1 timmes kvllsgymnastik genomfras fljt av viktkontroll utfrd av leg. lkare. Drefter kan internen vlja mellan att vistas i sin cell dr han kan lsa srskilt utval litteratur om hur man hller kropp och sjl i god vigr eller delta i frivillig trning i gym/simhall. Interner som vljer det senare har mjlighet att belnas (bl.a. med kosttillskott) om dom trnar hrt. Kl. 2130 skall alla interner vara inlsta i sina celler. Slckning sker kl. 2200. Interner friges nr dom av leg. lkare bedms ha ett godknt bmi-vrde i frhllande till kroppskonstitution.
Citera
2003-10-10, 14:29
Medlem
Segas avatar
lter inte s dumt

fy faan fr fetton....och korta mnniskor....illegalisera alla mn under 1.70
Citera
2003-10-10, 15:13
Bannlyst
ja men dom kan inte gra nt t sin lngd, kan dremot fetton gra, dom kan g ner i vikt, med hjlp, som jag r villig att ge dom nr jag blir diktator

dom ska inte kka s mycket, de r ju fr fan folk som svlter, dom trycker i sig
Citera
2003-10-10, 18:53
Medlem
Carcasss avatar
Mycket klokt och genomtnkt.
Citera
2003-10-10, 19:52
Bannlyst
Vad ska lagen heta d? Sockerlagen?
Citera
2003-10-10, 20:30
Medlem
De Larges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sega
lter inte s dumt

fy faan fr fetton....och korta mnniskor....illegalisera alla mn under 1.70

Hahaha. Den var bra.
Citera
2003-10-10, 21:01
Medlem
Deannas avatar
Alla kan inte gra ngot t sin vikt!! Fetma r dessutom en sjukdom.

Jag skulle hellre starta ett parti mot rkare! De frpestar luften om ngra!
Citera
2003-10-12, 13:54
Moderator
rancors avatar
Skall de bara ta 3 gnger / dag? Det r inte bra med tanke p frbrnningen.

Bttre om de ter 5 gnger fast lite mindre varje gng s frbrnningen hlls jmnare.
Citera
2003-10-12, 16:26
Medlem
alltid bra med fascistiska metoder fr att bli av med fettona
Citera
2003-10-13, 11:26
Bannlyst
du kanske har rtt rancor, den nya lagen mste visserligen modifieras lite, snt dr fr kostexperter avgra, men nog fan ska det vara hrt.

och till ngon som sa "fetma r faktiskt en sjukdom". ja och d ska den vl botas eller hur?!?
Citera
2003-10-13, 15:04
Medlem
MeatAbstracts avatar
jag tycker vi ska fngsla alla som r utbrnda ocks.
Dem r bara slappa tjockisar.
Citera
2003-10-13, 15:30
Medlem
kaleids avatar
Jag tycker att vi ska dda de 10% av Sveriges befolkning som tjnar minst. Nr vi gjort det gr vi det igen, tills det bara finns rika mnniskor kvar. D ddar vi de fattigaste 10% en gng till fr skerhet skull. Sedan r vra problem ur vrlden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in