• 1
  • 2
2009-04-01, 00:32
Medlem
Hej alla flashbackare,

våren är här och man kan nu äntligen börja spana in vår- och sommarkläder vilket känns bra. Har funderingar över att införskaffa en schyst bandana inför våren och sommaren.

Hittade en snygg som jag gillade, http://www.xc-sports.com/xc/images/sportful_bandana.jpg

Har ni några förslag vilka mönster som gäller på årets bandana's?
Citera
2009-04-01, 00:59
Medlem
pellepropells avatar
Bandana bör inte användas.
Om man inte vill se ut som Gubb dvs.
Citera
2009-04-01, 01:04
Medlem
Lanoos avatar
Kan det va ett dåligt Troll?
För inte kan killen va seriös?
"Har ni några förslag vilka mönster som gäller på årets bandana's?" Den stora frågan här är inte vilket mönster som gäller. utan sen när i helvete bandana "gäller"!???
Citera
2009-04-01, 02:10
Avstängd
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
"Har ni några förslag vilka mönster som gäller på årets bandana's?" Den stora frågan här är inte vilket mönster som gäller. utan sen när i helvete bandana "gäller"!???

Haha sant!
Citera
2009-04-01, 02:13
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aerodynamite
En liten fågel viskade i mitt öra att de mönster som gäller är de som matchar ens ansikte, hår och kläder... T.ex. så skulle inte en gul bandana vara så snyggt om ditt hår är blont medan svart skulle se bättre ut...

När det gäller färgmatching så vet jag inte riktigt hur man skall beskriva det, jag har själv aldrig läst några regler utan ser utan att tänka vad som matchar eller inte matchar, om du inte gör det borde du dock kunna läsa dig till det på internet... Sök lite så borde du hitta...
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Citat:
Ursprungligen postat av pellepropell
Bandana bör inte användas.
Varför skulle bandana vara så fel då?? Bandana är ju hur bra som helst, det hindrar håret från att blåsa i ögonen och hjälper lite mot solsting... Om man skulle börja bli skallig uppe på huvudet skulle bandana också vara ett utmärkt sätt att dölja detta på, mycket snyggare än dagens trend att raka skallen... Jag antar att ni tycker det är fult eller smaklöst men varför skulle det vara det?? Det är ju en så enkel och anspråkslös huvudbonad, bara en duk över huvudet... Kanske ni associerar det med MC-knuttar och ghettogängmedlemmar och folk som försöker se ut som någondera av dessa men vad spelar det för roll om kriminella och wannabe-kriminella råkar använda plagget, det blir ju inte sämre för det...
Citera
2009-04-01, 02:17
Medlem
pellepropells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Varför skulle bandana vara så fel då?? Bandana är ju hur bra som helst, det hindrar håret från att blåsa i ögonen och hjälper lite mot solsting... Om man skulle börja bli skallig uppe på huvudet skulle bandana också vara ett utmärkt sätt att dölja detta på, mycket snyggare än dagens trend att raka skallen... Jag antar att ni tycker det är fult eller smaklöst men varför skulle det vara det?? Det är ju en så enkel och anspråkslös huvudbonad, bara en duk över huvudet... Kanske ni associerar det med MC-knuttar och ghettogängmedlemmar och folk som försöker se ut som någondera av dessa men vad spelar det för roll om kriminella och wannabe-kriminella råkar använda plagget, det blir ju inte sämre för det...
Jag anser att det är fult.
Tappar man håret så är en keps mycket snyggare.
Citera
2009-04-01, 03:02
Avstängd
Daniel501s avatar
Om TS inte ar en riktig MC-snubbe eller riktigt ghetto sa kan jag inte tanka mig att en bandana kan vara snyggt oavsett kladsel(om han nu inte ar en av de 2 forst namnda).

Bandana.. far mig att tanka pa alla javla bonder som trodde dem va 2pac i lagstadiet nar hip-hop kulturen(Wu-Tang, FuBu, South Pole) o all den skiten kom till Sverige..
Citera
2009-04-01, 03:14
Medlem
mannenkillens avatar
april april.
Citera
2009-04-01, 04:06
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Hej alla flashbackare,

våren är här och man kan nu äntligen börja spana in vår- och sommarkläder vilket känns bra. Har funderingar över att införskaffa en schyst bandana inför våren och sommaren.

Hittade en snygg som jag gillade, http://www.xc-sports.com/xc/images/sportful_bandana.jpg

Nä du, dig har jag allt för god koll på för att jag ska kunna gå på det här!
Citera
2009-04-01, 15:52
Medlem
Alltså tror ni missuppfattat mig, hade inte tänkt använda bandanan på mitt arbete (kontor) eller när jag är toastmaster. Utan mer i avslappnade sammanhang, t.ex. när man är ute och fikar, när man tar en promenad i parken eller när man bara hänger med polarna ute som inne.

Och nej, jag är ingen gangster eller mc knutte.
Citera
2009-04-01, 16:46
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Alltså tror ni missuppfattat mig, hade inte tänkt använda bandanan på mitt arbete (kontor) eller när jag är toastmaster. Utan mer i avslappnade sammanhang, t.ex. när man är ute och fikar, när man tar en promenad i parken eller när man bara hänger med polarna ute som inne.

Och nej, jag är ingen gangster eller mc knutte.

"Ok"
Citera
2009-04-01, 19:28
Medlem
baffbaffs avatar
Den här brukar jag ha när jag kollar på gore.

http://achillesheel.co.uk/images/pro...ndana_blue.jpg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in