Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2011-06-16, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mrjutube89
Röker man en jolle då och då det har jag inget emot då kan man inte kalla sig missbrukare tycker jag. Missbrukare tycker jag är när det börjar gå ut över livet (jobb skola vänner umgänge oså..
Men ts i detta fall försvarar sitt missbruk till 100% och bara det visar ju på hur mycket skit heroinister sätter oss vanligt folk i. Jag tycker fortfarande det är konstigt att hon inte skäms..
Fast lite lite skäms jag väl iof över att jag misslyckades... minns hur vidrigt jag mådde där i en svettig bungalow, i ett land där dem inte ens visste vad metadon var. Och hur jag var för sjuk för att kunna skriva ut mig och åka hem till Sverige... Med facit i hand var det en onödig sak att plåga sig igenom, eftersom jag började igen när jag kom hem. Visst önskar jag att jag kunde klara av att vara helt drogfri, men nu klarar jag inte det och jag har försökt fler gånger än vad som är rimligt... Så nu fick det bli metadonbehandling, det är inte mitt första hands val, men hellre än att vara aktiv på heroinet... Är stolt över att jag kunde sluta!!!
Citera
2011-06-16, 16:13
Medlem
petters avatar
Du behöver inte känna att du misslyckades. Varje avgiftning/behandling/osv är ett steg på vägen. helt plötsligt börjar man inse vad man är för sorts människa och man börjar jämföra hur man mår då och nu och att man mår mycket bättre nu även om man inte är helt ren. Man blir inte ren över en natt och en vettig kontaktperson på programmet eller soc fattar att det är bättre att t.ex röka cb ibland istället för att ta återfall på jonk.

Nej, jag är inte helt ren. Ibland måste jag bara lugna nerverna och då är det lätt hänt att man köper varor.
Citera
2011-06-17, 14:23
Medlem
mightyscoops avatar
Jävligt mycket bättre att gå på statligt finansierade droger än att stjäla saker från vanligt folk för att finansiera sitt missbruk. Om man klarar av att bara röka cannabis och därigenom helt avstå från tunga droger är det ju fantastiskt.
Harm reduction ftw!
Och lycka till alla som sitter fast i skiten med vill ta sig ut!
Citera
2011-06-19, 16:15
Medlem
hoppas de löser sig!
Citera
2011-06-20, 15:33
Medlem
SpecialHerbs avatar
Riktigt jävla bra skrivet imo. Skriv en bok om du har orken, jag skulle köpt den iaf.
Senast redigerad av SpecialHerb 2011-06-20 kl. 15:36.
Citera
2012-03-10, 01:25
Medlem
HansWallins avatar
Grattis TS! Hoppas det gick bra!
Senast redigerad av HansWallin 2012-03-10 kl. 01:44.
Citera
2012-03-10, 08:57
Medlem
jupples avatar
Har aldrig tagit nån drog, ser inte ens charmen me att röka/IV. Dyrt och tar för mycke tid..

Lyste stort hopp om att du skulle klara av att sluta, speciellt när du åker till ett kan där herion knappt finns!
Och ja börja tappa hoppet när du berätta att du börja när du kom tillbaka till sverige. In å ut, tillbaka igen och ut. För att sen börja igen.

Nej, ja vet inte hur jävla SVÅRT de är. Cigg är de ända beroende ja har, och de klarar ja.

Vill man så kan man.

Men varför lyssna på en människa som aldrig har testat droger..
Citera
2012-03-10, 10:20
Medlem
Du visar oerhörd styrka! Du visar på att psyket kan vara starkare än droger och oavsett vilken knipa man än är i så kan man reda ut det och vända på sitt liv. Man lever bara en gång, gör det bästa av livet!
Citera
2012-05-02, 20:41
Medlem
SpringRiccos avatar
Ta vara på livet!
Senast redigerad av SpringRicco 2012-05-02 kl. 20:44.
Citera
2012-05-03, 02:48
Att klanka ner på att det kostar är ju rätt dumt enligt mig, ni har aldrig varit riktigt jävla beroende av något antar jag? Även om man vill sluta är det groteskt svårt.
Citera
2012-05-16, 17:59
Medlem
Hoppas att du inte behöver använda dig av heroin, någonsin.
Citera
2012-05-26, 12:06
Medlem
Har läst hela tråden. Intressant läsning oavsett om det är sant eller ej. Dock lite frustrerande att man inte vet hur det är idag. Varför är hon avstängd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in