• 1
  • 2
2003-10-13, 22:02
Medlem
Hej.

Kolla in denna sida:
http://angry.at/berlusconi/

Sprid grna!
Citera
2003-10-14, 00:36
Medlem
Realizts avatar
Ja, visst r det fr djvligt att ett folk i Europa (italienarna) har rtten att vlja en outsider till ledare! Bttre r det i Sverige, dr ingen har en chans, om den inte r infdd i den politiska klassen eller gnat 40 r t kaffekokande i partikorridorerna, dr den frmsta meriten r att vara s okontroversiell och PK som mjligt.

Nytnkare gres icke besvr i Sverige! Drfr har precis ingenting frndrats i det politiska systemet de senaste 30 ren.
Citera
2003-10-14, 01:34
Medlem
ja vad revolutionrt att det enda man behver gra i italien r att ga alla inhemska medier, ha en massa pengar, vurma fr Il Duce, samt jobba med nt semifascistisk parti fr att bli Italiens premirminister.
Citera
2003-10-14, 01:50
Medlem
Realizts avatar
Alla nyhetsmedia i Sverige gs av den politiska klassen, som kontrollerar mer skattepengar per invnare n i ngot annat land och vars regering samarbetar med samma kommunistparti som leddes av Josef Stalin personligen under InterKom!

Varfr tror du att nyheterna p TV4 och SVT alltid r helt identiska? Drfr att det judiska familjefretaget Bonnier och staten r verens om vad svenskarna fr tycka och veta!
Citera
2003-10-14, 07:01
Medlem
Fr det frsta s skulle nog mnga av dagens kommunister ge dig en fet spark i rven fr att du pstr att vp(k) r kommunistiskt. Vnsterpartiet VAR ett kommunistiskt parti, dremot s r ung vnster kommunistiskt.

Sen s finns det motsvarigheter till Bonnier ver hela vrlden, i tex USA och Storbrittanien s ger Rupert Murdoch de flesta medier dr, det r ingenting som r unikt fr Sverige.

Vad har Bonniers judiskhet med detta att gra? Ville du ppeka att zog och sossarna konspirerar fr att frslava det svenska folket eller vadd?
Citera
2003-10-14, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Ja, visst r det fr djvligt att ett folk i Europa (italienarna) har rtten att vlja en outsider till ledare! Bttre r det i Sverige, dr ingen har en chans, om den inte r infdd i den politiska klassen eller gnat 40 r t kaffekokande i partikorridorerna, dr den frmsta meriten r att vara s okontroversiell och PK som mjligt.

Nytnkare gres icke besvr i Sverige! Drfr har precis ingenting frndrats i det politiska systemet de senaste 30 ren.
Visst r det bra med nytt blod i politiken, men Berlusconi r kriminell och hller just nu p att gra om den italienska lagstifningen s att sna som han ska f fritt spelrum. Bokfringsbrott ska inte vara olagligt, inte svartbyggen heller. Visst, det r deras problem nr hus rasar ihop och mnniskor dr, men jag slipper helst det hr i sverige. Dremot grna fler serisa politiska alternativ.
Citera
2003-10-14, 10:33
Medlem
kaleids avatar
Visst r Italien ett skmt till demokrati, men har inte vi svenskar tillrckligt att se ver sjlva innan vi frsker rdda andra lnder?
Citera
2003-10-14, 11:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kaleid
Visst r Italien ett skmt till demokrati, men har inte vi svenskar tillrckligt att se ver sjlva innan vi frsker rdda andra lnder?

Nja, jag tor att du har uppfattat trden lite fel.
Det r inte meningen att Sverige ska invardera italien och med vld avstta Berlusconi.
Allt M-Pa vill r att vi som knner oss manade ska skriva p namninsamlingen.
Citera
2003-10-14, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_x
Det r inte meningen att Sverige ska invardera italien och med vld avstta Berlusconi.

Helt rtt uppfattat.
Citera
2003-10-14, 11:59
Medlem
kaleids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_x
Jojo, det frstod jag ocks. Min pong r snarare: vad skulle vi tycka om en massa italienare skrev p en lista fr att avstta den svenska regeringen? Frmodligen skulle vi tnka "Vilka idioter, kasta inte sten i glashus".
Citera
2003-10-14, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realizt
Alla nyhetsmedia i Sverige gs av den politiska klassen, som kontrollerar mer skattepengar per invnare n i ngot annat land och vars regering samarbetar med samma kommunistparti som leddes av Josef Stalin personligen under InterKom!

Varfr tror du att nyheterna p TV4 och SVT alltid r helt identiska? Drfr att det judiska familjefretaget Bonnier och staten r verens om vad svenskarna fr tycka och veta!

Jag hller med dig i din kritik av namninsamlingen mot Berslusconi och den svenska maktapparaten, men att dra in judar i det hela r bara larvigt och frtar hela ditt inlgg.
Citera
2003-10-14, 12:20
Medlem
Vad r det fr fel p Berslusconi?
Jag tycker han e heltuff! Ser ut som en riktig gangster.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in