Flashback bygger pepparkakshus!
2012-01-06, 20:22
Medlem
RickyMcFlys avatar
Äntligen!

Har letat bra länge efter denna tråden.
Sjukt bra skriven! Tror visserligen inte på detta som en sann historia, men jag uppskattar skriften ändå.

Önskar TS kunde vara lite mer aktiv. Kanske några fler historier?
Citera
2012-01-06, 20:28
Medlem
Leaf.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickyMcFly
Önskar TS kunde vara lite mer aktiv. Kanske några fler historier?

http://creepypasta.wikia.com/wiki/Creepypasta_Wiki

Ja hans historia låter som en typisk creepypasta. Vissa personer tenderar att ägna timmar åt att skriva historier, oftast brukar det vara litteraturstuderande ungdomar som har fått i uppgift att skriva något "konstigt".
Citera
2012-01-14, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t.montana
"Luftwaffe: Om man har gått igenom det som jag strax skall berätta så glömmer man inte det i första taget. Jag minns allt som om det vore igår. Berättelsen är varken uppdiktad eller förskönad. Allt har verkligen hänt."

Du hävdade att det var 25 år sedan du gick igenom det här.
Även om det satt spår så borde du haft lite tid att förtränga en del saker, men du beskriver allt utförande nästan in i minsta lilla detalj.
Jag vet inte vad jag ska tro eftersom jag är ganska öppen för nya ideér om andar och dylikt, men det verkar lite osannolikt att du skulle komma ihåg allt så bra. Hur vet du att inte Patrik satt och flyttade glaset? Eller varför inte Malin?
Gick du aldrig ut och kände sommarens värme när det blev vinterkallt i rummet(för att på så sätt veta att det var något övernaturligt som orsakade kylan)?
Jag är ganska tveksam till din historia, men intressant är den.
jag är inte ett dugg tveksam till historien, eller tvivlar på berättaren. Varför Ska du ha såna fåniga fakta kontroller - hallå! jag tror på upplevelsen. har nämligen liknande upplevelser av just att leka med anden i glaset, fast det är 42år sedan. Men jag är ju kvinna så jag fick ju inte så störiga "biverkningar" av detta. Bra skrivet.
Citera
2012-05-06, 00:26
Medlem
Mvks avatar
Inte för att jag tror på detta eller har så mycket kunskap men det jag inte fattar är varför allt ska vara så jävla nojjigt och skrämmande så fort andar kommer på tal.
Om en ande visar sig så vill han väl någonting.

Kan inte andarna prata eller kommunicera på något sätt?
Varför ska man springa omkring och tända lampor, gapa och kallsvettas?

Vad händer ifall man inte visar rädsla alls och frågar denne öga mot öga:
jahapp, vad ville du då?

Killen beskriver i början att andarna höll fram händerna precis som om dom ville ha något.
Säg att TS inte hade freakat ut utan stått still med normal puls och i normal samtalston försökt kommunicera med andarna, vad hade hänt då?

Dom kan ju inte stå och tigga 6h i sträck, eller går hela grejen ut på att skrämma folk?
Citera
2012-05-13, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WebDesigner
jag trodde att jag sk,ulle få pilla någonannanstans

missuppfatta mej rätt men låg inte hennes bror i samma säng?
Citera
2012-10-02, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plaguetongue
missuppfatta mej rätt men låg inte hennes bror i samma säng?

Jodå men han låg åt andra hållet.
Hej allihopa. Nu är det år 2012 och jag backar inte en millimeter på det jag tidigare har skrivit sen förstår jag om det finns skeptiska människor överallt.

Med facit i hand, lek inte med denna lek någonsin. Mitt liv har varit ett helvete på jorden. Ingen mig veterligen har haft så mycket motgångar och otur som jag har haft och jag vet inte hur jag skall bli av med allt.
Jag drömmer fortfarande inte, i alla fall inget som jag kommer ihåg. Man kan säga att jag känner mig "själslös" Det jag menar är att jag näst intill aldrig känner glädje eller sorg överhuvudtaget.
Jag önskar att det fanns någon eller något att göra åt detta eftersom jag mår dåligt 99,9% av min vakna tid utan förklaring.
Det är egentligen ett under att jag inte har tagit livet av mig men mina barn skall inte behöva uppleva det, det är för egoistiskt. Men det är många gånger man önskar att man slapp vakna.

Sedan jag skrev sist har det bara gått utför. Flera relationer i kras - förlorade jobb, ja allt verkar gå käpprätt åt helvete. Snart blir man väl inneboende hos en uteliggare om inte denna förbannelse bryts snart.
Citera
2012-10-02, 15:28
Medlem
15år och meckade med min bil?
Citera
2012-10-02, 16:05
Medlem
KlingKlongKlangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siteman
Jodå men han låg åt andra hållet.
Hej allihopa. Nu är det år 2012 och jag backar inte en millimeter på det jag tidigare har skrivit sen förstår jag om det finns skeptiska människor överallt.

Med facit i hand, lek inte med denna lek någonsin. Mitt liv har varit ett helvete på jorden. Ingen mig veterligen har haft så mycket motgångar och otur som jag har haft och jag vet inte hur jag skall bli av med allt.
Jag drömmer fortfarande inte, i alla fall inget som jag kommer ihåg. Man kan säga att jag känner mig "själslös" Det jag menar är att jag näst intill aldrig känner glädje eller sorg överhuvudtaget.
Jag önskar att det fanns någon eller något att göra åt detta eftersom jag mår dåligt 99,9% av min vakna tid utan förklaring.
Det är egentligen ett under att jag inte har tagit livet av mig men mina barn skall inte behöva uppleva det, det är för egoistiskt. Men det är många gånger man önskar att man slapp vakna.

Sedan jag skrev sist har det bara gått utför. Flera relationer i kras - förlorade jobb, ja allt verkar gå käpprätt åt helvete. Snart blir man väl inneboende hos en uteliggare om inte denna förbannelse bryts snart.

Jag letar, men kan inte se att du skrivit nått i denna tråd tidigare....
Citera
2012-10-02, 17:00
Medlem
Kickexs avatar
Kul att denna tråden vaknade
But I don't buy it!
Sannerligen en intressant och lockande läsning dock
Citera
2012-10-03, 12:42
Medlem
Fossilens avatar
"Detta var en natt som minst sagt kan kallas för SKRÄCKNATTEN!" Hahaha

Varför filmade du inte skiten för?
Citera
2012-10-03, 20:13
Medlem
Smuggelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fossilen
"Detta var en natt som minst sagt kan kallas för SKRÄCKNATTEN!" Hahaha

Varför filmade du inte skiten för?

Varför läser du inte trådstarten före du kommenterar din skit?
Men för att göra det lätt för dig som inte kan läsa så citerar jag åt dig sen kan du be din mor att läsa det för dig, okej?

"Eftersom det verkar tunnt med inlägg här tänkte jag bidra med en sann historia om mig och min familj för 25 år sedan." Och detta var skrivet 2003, hur många tror du hade videokamrer då? Blir så jävla less på folk som kommenterar utan att ha läst trådskaparnas inlägg.
Citera
2012-10-22, 16:36
Avstängd
Weird.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här