Flashback bygger pepparkakshus!
2005-12-09, 06:27
Bannlyst
Detta inlägg e iofs från 2003, men vad fan i helskotta tände du inte bara ett par blad salvia??? Skrämmer bort självaste fan nästan. (Eller inte, men det mesta annat...)
Jag skulle dessutom inte ha trott dig för fem öre, om jag hade läst det här 2003... Nu vet jag bättre..

O lek inte anden i glaset utan o veta vad ni gör. Det ni gjorde fel var att din f.d granne var irriterande mot "anden" så att säga. Man ska visa samma respekt för de som för alla människor man träffar i vanliga livet. Att tjata på en snubbe i vanliga livet kan också leda till otrevligheter.
Däremot så tror jag att du har råkat öppna ditt "tredje öga" utan att själv förstå vad du har gjort. Det som din vän Jill gjorde, var nog att "stänga den". Allt det du såg efter huset på landet var vad som visades på just den plats du befann dig. Att din mor också kunde "se" beror sannolikligen på att kvinnor oftast har lättare kontakt med sina känslor. För övrigt så har alla människor förmågan att ta kontakt och kanalisera, men eftersom de flesta inte tror på sådant, så använder de inte det. Det är som att ha ben, men aldrig ha gått. Den dagen du tar ett par steg har du ingen jävla aning om vad du gör.

Whatever...
När otrevligheter händer, så fixa lite Salvia.D och bränn några gram på ett fat eller nåt. Hjälper mot det mesta. Skydd fixar du genom att tänka på någon du verkligen älskar och sen tänka dig att det bildas en sköljd runt omkring dig och sluter om dig.

Fred & kärlek...
Citera
2005-12-19, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreevus
Kan bara hålla med resterande om att det är en riktigt bra berättelse. Vill även som många andra kunna konstatera att det är påhittat alltihop, tror dock att det är sanning det du berättar, vilket medför att jag aldrig kommer pyssla med kontakt med andar osv.

Detta kan jag hålla med om, men jag vill ändå kolla upp det för jag vill veta om det möjligtvis är någon psykisk sjukdom eller något annat psykiskt som kan ha triggat dessa upplevelser.
Citera
2005-12-26, 18:47
Medlem
Pamlors avatar
Obehagligt, jag har hört om andra som har råkat ut för otrevligheter, en arbetskamrat till min morfar gick på något sådant, sedan på kvällen när hon skulle sova var det någon som blåste henne i örat. Ni säger nu nog att det var inbilning, men det har en svaghet, vilket är att för att hon skall inbilla sig det så krävs det att hon förvänta sig att det skulle ske. Typ placebo effekten man tror man skall bli frisk.
Citera
2005-12-26, 22:43
Medlem
Fabian FoXXs avatar
För ca 10-talet år sen körde jag och några polare en del ouija och anden i glaset.

Jag minns särskilt en gång när vi körde anden. Nån frågade var Djävulen fanns, eller om han var närvarande eller nåt liknande. Glaset började röra sig mellan bokstäverna för att tillslut bara fara runt i cirklar fortare och fortare. Så höll det på i flera minuter. Ingen vågade släppa glaset då vi hade hört att det inte var "bra". När det tillslut stannade var vi bra skakis och spelade inget mer.

Dock hände inget särskilt efteråt.
Citera
2005-12-27, 18:17
Medlem
Pamlors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabian FoXX
För ca 10-talet år sen körde jag och några polare en del ouija och anden i glaset.

Jag minns särskilt en gång när vi körde anden. Nån frågade var Djävulen fanns, eller om han var närvarande eller nåt liknande. Glaset började röra sig mellan bokstäverna för att tillslut bara fara runt i cirklar fortare och fortare. Så höll det på i flera minuter. Ingen vågade släppa glaset då vi hade hört att det inte var "bra". När det tillslut stannade var vi bra skakis och spelade inget mer.

Dock hände inget särskilt efteråt.

Farligt farligt, är du säker på att det inte var någon av dina polarer som flyttade glaset?
Citera
2005-12-28, 08:38
Medlem
Gringons avatar
Har också några polare som spelade anden i glaset för ett antal år sedan. Har för mig att det var när jag/vi gick på gymnasiet så det var säkert 10 år sedan. I.af så spårade hela "seansen" ur och alla vart helt förstörda efter den. Alla började gråta och var hysteriska m.m. Än i dag vill ingen av dem berätta vad som verkligen hände. När jag festade med en av killarna så tog jag upp händelsen och han blev helt vit i ansiktet av skräck, skakade på huvet och sa bara "tala inte om det, tala inte om det"... lite skrämmande faktiskt så denna berättelse känns... trovärdig om än lite på gränsen till överdriven. Hade allt du, WebDesigner berättar om hänt mig så vetefan om jag överlevt många veckor alltså.

Läste f.ö denna berättelse igår kväll innan jag drog hem efter jobbet. I natt så vaknade jag med ett ryck av att mitt bubbelbadkar började spola ut vatten (den gör det som reningsprocess). Upp flög jag och fick stänga av den. Efter det så gick jag o la mig då det efter några min small det så in i h*vete utanför. Lät som två åskknallar (i dec???), men min sambo tyckte det lät som nyårssmällare. Jag låg i.af. o rös och tryckte mig mot min sambo i 15 min innan jag kunde koppla bort tankarna om denna historia och andar o skit och somna om - tack vare dig och din historia WebDesigner

Ingen med riktiga kunskaper om parapsykologi som kan reda ut lite i Webdesigners berättelse?!
Citera
2006-01-08, 19:40
Medlem
tomas_s avatar
Anden i flaskan

Jag tänker göra det. Jag har många frågor.
Citera
2006-01-11, 00:05
Medlem
läskig berättelse = / Har själv spelat "anden i glaset" ganska mycket.
kan berätta en sak som hände mej en gång när jag spelade, just därför jag tror på den här berättelsen.
Postade det här i en annan tråd tidigare också.

Brorsan och hans kompisar brukade spela "anden i glaset", men jag var väldigt skeptisk till det och trodde inte alls på det. Så en dag så testade jag det, vi var kanske 5 st. vi satt runt ett bord, först i början hände ingenting och jag fortsatte att vara helt oseriös och säga saker som, jag säger ju att det här är löjligt. Sen efter ett tag, kanske 5-10 minuter börjar glaset att flytta sej. Vi frågar på massa saker som till exempel vad han heter, hur många "andar" som finns här nu osv. Ja trodde ju frotfarande inte på det, så jag ville ha bevis. Ingen i rummet hade nån aning om hur mkt. klockan var för vi hade suttit där inne ett bra tag nu, så jag frågar hur mkt. den är. glaset börjar röra sej och säger en viss tid, tror det var ungefär 22.47. Jag tar upp mobilen och den står exakt på samma tid. Jag kände då rysningar genom hela kroppen. Så jag tycker ju det börjar bli intressant och fortsätter ett tag till. Min mamma och syster hade också blivit intresserade och var nu också med. Dem satt mitt emot mej och bakom dem var det ungefär 2 meters mellanrum till en vägg. Helt plötsligt så kommer en softairgun kula flygandes bakifrån dem och landade mitt på spelplanen. Det var ingen eller nånting som kunnat kasta dit den av sej själv. Efter det så har jag inte tvivlat på "anden i glaset", även om det ibland känns lite löjligt.
Citera
2006-01-11, 00:47
Medlem
bunshins avatar
Ni skulle ha gjort en Lesser Banishing Ritual of the Pentagram före ju
http://www.kheper.net/topics/Hermeticism/LBR.htm

Vad gäller spöken så tror jag inte att det är annat än någon sorts tidsupprepningar vi inte har upptäckt hur de fungerar än. Finns ju hur många rapporter som helst att "spökena" gör samma saker hela tiden. Förmodligen så finns den för att vi ska kunna ta fram historisk information "on demand", men att knappt någon kan kontrollera det bara.
Citera
2006-01-13, 03:39
Medlem
Halvannans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bunshin
Vad gäller spöken så tror jag inte att det är annat än någon sorts tidsupprepningar vi inte har upptäckt hur de fungerar än. Finns ju hur många rapporter som helst att "spökena" gör samma saker hela tiden. Förmodligen så finns den för att vi ska kunna ta fram historisk information "on demand", men att knappt någon kan kontrollera det bara.
Det där var en underfundig tänkbar förklaring. Tål att tänkas på
Citera
2006-01-14, 15:39
Medlem
co-profiles avatar
Som sagt väldigt bra skriven. Kan ju säga att jag fick vänta till nu innan jag läste den, pallade verkligen inte igår natt

Även fast jag är starkt övertygad om att anden i glaset samt den här berättelsen bara är båg så kommer jag hålla mig ifrån den leken. Som sagt så känns det lite som att leka med elden.
Citera
2006-05-22, 13:50
Medlem
octanes avatar
sant eller falskt det var en bra historia. Men berätta nu, vad gjorde ni för fel, vilka regler bröt ni mot när ni spelade anden i glaset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in