Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-11, 17:06
Medlem
bogarleffes avatar
Jag skulle behva en liten tub argon till min tig, var hittar jag en sdan billigast? Jag vill inte hyra tub. Jag bor i vstsverige.
Citera
2009-04-11, 17:14
Bannlyst
jag har hrt att det r svrt att f tag i sdan gas. vet sjlv inte vart man hittar detta.

men jag har bara hrt, det kanske r ltt att hitta? ja vet inte
Citera
2009-04-11, 18:10
Medlem
Megahallons avatar
Kolla www.aga.se efter ombudet nrmast dig.
Besk dem och f hjlp.

En 5 liters tub, som r det enda som man fr frikpa kostar 2250:- att kpa och typ 420:- att fylla.

En 20 liters kostar 1750:- att hyra i ett r och 716:- att fylla.

5 liter gas ger ungefr 2 timmars effektiv svetsning.

Detta baserat p uppgifter jag ftt av mitt lokala ombud.
Det br vara samma fr alla ombud.
Senast redigerad av Megahallon 2009-04-11 kl. 18:13.
Citera
2009-04-11, 20:34
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Jag skulle behva en liten tub argon till min tig, var hittar jag en sdan billigast? Jag vill inte hyra tub. Jag bor i vstsverige.

Jag har anvnt Hyr-Service i Kunglv, men hr finns en komplett lista:

http://www.aga.se/international/web/...;RegionCode]=2

Se till att du fr MISON Ar (endast Argon) till TIG, finns ett antal olika MISON-varianter.

/capmac
Citera
2009-04-11, 22:51
Medlem
Jula har 1 litersflaska, blir lite dyrare men om man inte ska svetsa mycket s r det ett bra alternativ.

Julas r engngsflaska, annars r det 5 liters aga flaska att kpa som gller.
Senast redigerad av MERA BRNNVIN 2009-04-11 kl. 22:56.
Citera
2009-04-11, 23:45
Medlem
AIR LIQUIDE r billigare n AGA.
Citera
2009-04-12, 10:14
Medlem
bogarleffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 163cm
AIR LIQUIDE r billigare n AGA.

Ja, har kollat bde AGA och Air liquide, AGA var billigast fr sjlva tuben, 1800:- nnting plus moms fr en full tub. Air liquide tog 1500 + moms fr en tom tub, men de var billigare n AGA fr fyllningen.

r det bara dessa tv som man kan kpa gas genom i sverige? Finns det inga andra tillverkare som hller med lite mer humana priser?

Jag kanske kan f tag i en tom 5L tub med Mison 25. Kan jag byta denna mot en Mison Ar? En polare har nmligen en sdan tub, men han vill hellre anvnda CO2 till sin mag-svets, och det gick tydligen inte att byta mison-tuber mot CO2-tuber. Vet nn vad en CO2-tub kostar att kpa hos AGA? Man kan ju fylla sna tuber bra mycket billigare hos fretag som sljer kolsyreslckare.
Senast redigerad av bogarleffe 2009-04-12 kl. 10:24.
Citera
2009-04-12, 12:46
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bogarleffe
Jag kanske kan f tag i en tom 5L tub med Mison 25. Kan jag byta denna mot en Mison Ar? En polare har nmligen en sdan tub, men han vill hellre anvnda CO2 till sin mag-svets, och det gick tydligen inte att byta mison-tuber mot CO2-tuber. Vet nn vad en CO2-tub kostar att kpa hos AGA? Man kan ju fylla sna tuber bra mycket billigare hos fretag som sljer kolsyreslckare.

Ja du kan byta MISON-tuber rakt av, de tar in en i pant och lmnar ut en annan. Fick sjlv 25 av misstag och bytte den (halvfull) till Ar.

Se borde det vara (nstan) lika ltt att byta till CO2, man lmnar in en flaska och fr krediterat panten fr den, och tar ut en annan och debiteras panten fr den. Skillnaden fr du betala/tillbaka, om det inte r samma.

/capmac
Citera
2016-01-21, 09:30
Medlem
Kolla med Strandmllen, www.strandmollen.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in