Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-04-11, 19:48
Medlem
Jag känner genast att jag kommer få ilskna påhopp men litar på att det finns flashbackare som trots det ger vättiga svar.

Jag och några polare ska ordna en större fest i sommar med vikingatema. Och på fyllan när vi planerade kom ideen upp att vi borde ha 2 korpar på festen.

Är det lagligt att fånga in fåglar och ha dom i bur? Av vad jag förstått så finns det vissa fåglar som är fridlysta, bla ev just korpen.

Ett alternativ hade varit 2 underlater men det känns inte riktigt lika temaenligt...
Citera
2009-04-11, 19:49
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Narja
Jag känner genast att jag kommer få ilskna påhopp men litar på att det finns flashbackare som trots det ger vättiga svar.

Jag och några polare ska ordna en större fest i sommar med vikingatema. Och på fyllan när vi planerade kom ideen upp att vi borde ha 2 korpar på festen.

Är det lagligt att fånga in fåglar och ha dom i bur? Av vad jag förstått så finns det vissa fåglar som är fridlysta, bla ev just korpen.

Ett alternativ hade varit 2 underlater men det känns inte riktigt lika temaenligt...
Vad är din gissning?
Citera
2009-04-11, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Vad är din gissning?
Tack för ett bra svar.

OnT:
Jag är uppenbarligen inte helt säker. Att folk inte gör det till vardags är jag ganska medveten om. Men att folk har gjort vet jag också.

Frågan var här hurvida det är lagligt eller ej. Jag avser inte alls att skada djuren.
Citera
2009-04-11, 19:57
Medlem
666Hates avatar
Citat:
Tack för ett bra svar.

OnT:
Jag är uppenbarligen inte helt säker. Att folk inte gör det till vardags är jag ganska medveten om. Men att folk har gjort vet jag också.

Frågan var här hurvida det är lagligt eller ej. Jag avser inte alls att skada djuren.
Självklart är det inte tillåtet din jävla idiot...

Utvecklingsstörda borde inte få ha datorer...
Citera
2009-04-11, 20:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 666Hate
Självklart är det inte tillåtet din jävla idiot...

Utvecklingsstörda borde inte få ha datorer...

hahaha, någon är på solskenshumör idag tror jag.

TS, ta det med en näve salt.
Citera
2009-04-11, 20:08
Medlem
baffbaffs avatar
Det lär bli ett helvete att leta rätt på en korpjävel och sen även fånga sattyget. Korpar växer inte precis på träd.
Citera
2009-04-11, 20:55
Medlem
ioans avatar
Citat:
Tack för ett bra svar.

OnT:

Om du avser att inte skada eller ej har fan inte med saken att göra, dem kommer att ta skada och du kommer att fucka up fåglarna om du inte har kål på dom. Så även om det är lagligt eller ej så är du fan dum i huvet för att ens överväga att fånga in vilda fåglar och sätta dom i bur.
Helt jävla sjukt att ha fåglar i bur överhuvudtaget, och jag är medveten om att många av alla undulater och skit är vilda fåglar som är satta i bur så ingen sån kommentar behövs.
Citera
2009-04-11, 21:45
Moderator
nobodys avatar
Jfv>>>husdjur
Citera
2009-04-11, 22:31
Bannlyst
Duger det inte med två ankor?
Citera
2009-04-12, 00:11
Medlem
Yuppinallens avatar
Nej man får inte sätta vilda djur i bur i Sverige. Dessutom skulle de stackars korparna bli galna om ni försökte. De är otroligt klipska, uträknande och lite oberäkerliga varelser och de skulle förmodligen bli galna om ni ens försökte. Satsa på hemagjorda saker istället, lite papier mache och svarta fjädrar så är saken biff
Citera
2009-04-12, 01:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yuppinallen
Nej man får inte sätta vilda djur i bur i Sverige. Dessutom skulle de stackars korparna bli galna om ni försökte. De är otroligt klipska, uträknande och lite oberäkerliga varelser och de skulle förmodligen bli galna om ni ens försökte. Satsa på hemagjorda saker istället, lite papier mache och svarta fjädrar så är saken biff

Då hänger man ett kombinationslås på dörren så får dom försöka knäcka det.
Citera
2009-04-12, 02:36
Medlem
Yuppinallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnitzel Fritz
Då hänger man ett kombinationslås på dörren så får dom försöka knäcka det.

Det är förmodligen inte omöjligt för dem det heller. På Animal Planet med Jeff Corbin visade de en korp som lyckades lära sig koden till ett kassaskåp för att kunna öppna och stjäla det som fanns i. Listigare vilda fåglar får man förmodligen leta efter i Sverige, Norden och kanske hela Europa, och de har bland de största hjärnorna av alla fågelarter.

Underskatta aldrig en korp
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in