• 1
  • 2
2009-04-11, 21:54
Medlem
Dronjaks avatar
Tjo!

Har en lite fråga angående ärr man fått efter operationer.
Jag har ett ärr som sitter ca 1cm över naveln och sen lite till höger, genom gick en magsäcks operation någon vecka efter jag föddes och det ärret är fortfarande synligt. Jag undrar lite hur det kommer att se ut om man bygger på magmuskler och sedan deffar, kommer det bli lite mindre synligt?

För nu så ser det ju ut som att det går in lite där, blir ju som ett väck innåt eller hur man ska förklara det. Någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2009-04-11, 22:02
Medlem
wiegrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dronjak
Tjo!

Har en lite fråga angående ärr man fått efter operationer.
Jag har ett ärr som sitter ca 1cm över naveln och sen lite till höger, genom gick en magsäcks operation någon vecka efter jag föddes och det ärret är fortfarande synligt. Jag undrar lite hur det kommer att se ut om man bygger på magmuskler och sedan deffar, kommer det bli lite mindre synligt?

För nu så ser det ju ut som att det går in lite där, blir ju som ett väck innåt eller hur man ska förklara det. Någon som har erfarenhet av detta?

Antagligen kommer det se likadant ut..? lite mer stretchat möjligen?
Citera
2009-04-11, 22:07
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wiegr
Antagligen kommer det se likadant ut..? lite mer stretchat möjligen?

Förstår ju att det kommer vara kvar och synas, men tänkte att det kanske töjs ut lite så att det blir mindre synligt eller något.

Ingen som är i samma situation som mig?
Citera
2009-04-11, 22:12
Medlem
BengtZzs avatar
Prova så märker du. Rapportera här tillbaka när du uppnått ditt resultat
Citera
2009-04-11, 22:13
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Prova så märker du. Rapportera här tillbaka när du uppnått ditt resultat

Ge mig ett år så.!
För tunn för beach 2009
Citera
2009-04-11, 22:14
Medlem
BengtZzs avatar
Citat:
Ge mig ett år så.!
För tunn för beach 2009
Hur mycket muskelmassa tror du att du kan få på 1.5 år då? Knappast att du kommer gå ifrån tunn till biff om du tror det så kommer du bli grovt besviken.
Citera
2009-04-11, 22:18
Medlem
Tinnituss avatar
Nae men han kan ju bli... eeh... vin-diesel-tränad eller nått :P

Såg riddick i gårkväll (mot min vilja )

Ang ärr så blir det väl som tatueringar och sånt, att de stretchas ut om vävnaden växer, eller dras ihop om ytan de sitter på minskar, så det beror väl lite på vart ärret sitter exakt.. tycker inte man ska skämmas för ärr iaf.. har en del själv tack vare diverse snickarolyckor >_<
Senast redigerad av Tinnitus 2009-04-11 kl. 22:20.
Citera
2009-04-11, 22:55
Medlem
Dronjaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtZz
Hur mycket muskelmassa tror du att du kan få på 1.5 år då? Knappast att du kommer gå ifrån tunn till biff om du tror det så kommer du bli grovt besviken.

Hehe. Nä, det är faktiskt inget som jag tror heller!
Men biff är inget jag sattsar på heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Tinnitus
Ang ärr så blir det väl som tatueringar och sånt, att de stretchas ut om vävnaden växer, eller dras ihop om ytan de sitter på minskar, så det beror väl lite på vart ärret sitter exakt.. tycker inte man ska skämmas för ärr iaf.. har en del själv tack vare diverse snickarolyckor >_<

Mjo, det är nog så. Fast du har väl inte snickrat dig i magen eller?
Hur ser dina ärr ut nu då? Är det stora? Det jag har är ju ca 2 - 3cm långt eller ngt.
Citera
2009-04-11, 23:01
Medlem
Tinnituss avatar
Citat:
Mjo, det är nog så. Fast du har väl inte snickrat dig i magen eller?
Hur ser dina ärr ut nu då? Är det stora? Det jag har är ju ca 2 - 3cm långt eller ngt.

nae, de flesta av mina ärr är på ena underarmen, några centimeter långa och kanske 1-2mm breda.... typ från en stor regel med spikar som kom trillande och undvek huvudet med en hårsmån, så jag har inga erfarenheter från operationsärr på bålen...
Citera
2009-04-11, 23:04
Medlem
BengtZzs avatar
Jag har ärr ifrån blindtarm och tarmvredsoperation. Mindre snyggt om jag säger så.
Citera
2009-05-30, 10:29
Medlem
Dr.Elmos avatar
faan!

Hey, hoppas det är okej om jag lånar och bumpar upp denna tråd.

Jag har alltid haft problem med att skrapa upp alla jävla skorpor vilket alltid resulterat i ärr, som jag för övrigt har väldigt lätt för att få. Nu för 12 dagar sedan drog jag upp ett rejält jävla sår på knäet i en korpmatch, och bestämde mig för att fan inte riva upp detta sår.

Såret är snart klart, och så klart drar jag upp en stor bit av skiten på fyllan igår kväll.

Vad tror ni, kommer det bilda ett ärr eller inte?

Varning, starka bilder!
http://img29.imageshack.us/img29/4687/dsc01083a.jpg

Edit: Såg precis att tråden låg under träning, kost och kosttillskott, villket jag inte såg då jag sökte på "ärr". Awell too late now.
Senast redigerad av Dr.Elmo 2009-05-30 kl. 10:38.
Citera
2009-05-30, 11:23
Medlem
BengtZzs avatar
Aja Fint ärr blir det nog. Låt det bära eller brista.
Fan va jag hade velat klia bort de där, älskar att riva och klia bort ärr
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in