Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-10-19, 11:56
Bannlyst
om att ha svartvita åsikter.. skönt att se det för en gångs skull..

Tony Halme.. såg han inom WWF för några år sen.. att han blivit politiker i finland hade jag ingen aning om.. säga vad man vill, men åsikter har han, klara sådana.. :

"Om rasism:

- Rasism innebär att kämpa för sin egen ras. Utlänningar får gärna vandra in och ut så länge de försörjer sig själva. Jag hatar när andra lever på mina pengar.

Om socialbidrag:

- Jag är emot att socialbidrag delas ut till personer som sitter på puben från morgon till kväll och dricker öl. Har de råd med det får de för mycket pengar.

Om barnbidrag:

- Barnbidragen kan skäras ner så länge vi inte kan kontrollera att pengarna verkligen går till barnen. Föräldrar som lyfter pengarna och super upp dem behöver inga barnbidrag.

Om knarklangare:

- Köp fängelsetjänster av Ryssland och skicka knarklangarna dit. Det blir billigt och effektivt. Jag tror knarklangarna minskar med hälften bara genom hotet att skickas till ryskt fängelse."

kanske tur att inte jag är politiskt aktiv.. precis lika svartvit är jag i mina åsikter..
Citera
2003-10-20, 13:17
Bannlyst
la jag detta inlägg på fel ställe måntro?..
Citera
2003-10-20, 13:40
Medlem
Fonuss avatar
Tony i knipa

Jo Tony Halme är en snygg typ. Just nu är frågan i Finland om han ska åka ut ur Riksdagen, där han sitter sedan sista valet, och in i fängelse.

Han har nyligen valsat runt i Finska media sedan han varit på en veckolång sprit, knark och anabola -runda som slutade med att han spöade sin fru och öppnade eld i lägenheten med revolver (som saknade lisens). När polisen stormade lägenheten låg han avsvimmad på golvet. Han tillbringade en dryg vecka i koma på intensiven innan han vaknade. Oklart om han fick bestående skador men han lär gå som Ozzy Osborne nuförtiden.

Han blev inröstad i Finska riksdagen på samma grunder som Ian & Bert, om ni minns dem, mest på skoj. Jag tror att T Halme fick en shock när han insåg hur mycket jobb det är att vara riksdagsman. Därav fyllerundan...

Litet svårt för honom att klaga på knarklangare samt kräva lag&ordning nu...
Citera
2003-10-22, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pacifier
la jag detta inlägg på fel ställe måntro?..

Nej, det här är nog rätt plats.

Tony Halmes politik är ju ett skämt, men jag höll på att skratta ihjäl mig när han i direktsändning kallade Filands president en flata Sånt har jag väntat på att höra.

Han är för övrigt även finlandssvensk.
Citera
2003-10-23, 12:55
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scepter
Nej, det här är nog rätt plats.

Tony Halmes politik är ju ett skämt, men jag höll på att skratta ihjäl mig när han i direktsändning kallade Filands president en flata Sånt har jag väntat på att höra.

Han är för övrigt även finlandssvensk.

Inte bara hans politik är ett skämt. Han har medverkat i en av de sämsta TV-filmer som gjorts i Finland ( säger inte litet ) som heter "Ponterosa" en total katastrof där T Halme bl.a. ses sticka upp skallen ur skithålet på ett utedass och göra hemska miner. Han lär nog inte bli omvald
Citera
2003-10-25, 15:05
Medlem
Kashmirs avatar
Tony Halme är mycket riktigt en före detta brottare och har dessutom en f d boxare. Hans boxningskarriär vet jag ingenting om men som wrestlingbrottare höll han på i Japan innan han började i WWF som Ludvig Borga. Han spelade då en elak finne som hatade USA, förstörde amerikanska flaggor och snackade allmänt dynga om USA. Han var en tråkig brottare men stor och tänkt att gå matcher om världmästartiteln. Han blev dock inte långvarig och försvann helt efter sin WWF-tid. Jepp, jag var en wrestlingnörd!
Citera
2003-10-25, 21:20
Medlem
Von Bings avatar
Benyamin Netanyahu var teater- och B-filmsstjärna. Hans politik liknar Halmes.
Citera
2003-10-25, 21:56
Medlem
Måste ändå säga att jag håller med honom och hans politik till viss del, även om han hatar finlandssvenskar. Röstade inte på honom dock.
Citera
2003-10-27, 12:28
Medlem
Fonuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finländare
Måste ändå säga att jag håller med honom och hans politik till viss del, även om han hatar finlandssvenskar. Röstade inte på honom dock.

Jag trodde T Halme själv var Svensktalande?
Citera
2003-10-27, 21:08
Medlem
Jag är inte så insatt, men han har väl sagt saker i stil med "Pakkoruotsi pois!"...
Citera
2003-10-29, 14:19
Medlem
Citat:
Det enda som kan stoppa honom är om han till följd av kombinationen av läkemedel och sprit fått så allvarliga hjärnskador att han inte kan fungera.
Att ha en hjärna som inte fungerar har väl aldrig stoppat något politiker
Citera
2003-11-01, 05:03
Bannlyst
Lägg till legalisering av hash så e han 100% good
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto