2009-04-19, 00:39
Citat:
Då och då öppnar historien och den politiska verkligheten ett och annat möjligheternas fönster. 1995 valde vi att stiga in genom ett sådant som nyligen öppnat sig. Det är helt omöjligt att se något som helst slags handlingsalternativ som skulle gett oss lika mycket inflytande som det vi valde. Om du ser något sådant föreslår jag att du skriver en bok om det. Den skulle bli en given succé då du uppenbarligen sett något som ingen annan i hela vårt politiska etablissemang, affärsvärld och akademi lyckats med.
Ursprungligen postat av Spaz.
vem "ges" sådana möjligheter av..?
Citat:
Självklart ska man alltid välja det minst dåliga alternativet. Jag kan inte tänka mig någon situationen där man skulle välja ett sämre alternativ än det minst dåliga, och det går ju per definition inte att välja något bättre än det minst dåliga, då det minst dåliga alltid är det bästa som finns.
allt som allt verkar du förespråka EU för att det är det bästa av det sämsta.
Citat:
EU finns i dag och löser problem hela tiden (och skapar också problem), allt detta utan att vi lever i något som man skulle kunna kalla misär.
jag vill inte vara så pessimistisk utan tror att det finns stor potential till att lösa saker och ting utan att behöva i princip gå i misär för det.
Citat:
Jag har heller aldrig sagt att jag stödjer sättet som den gemensamma jordbrukspolitiken ser ut i EU. Jag skulle helst se att protektionismen och subventionerna omgående upphörde.
och förövrigt så angående ditt omnämnande av USA:s gemensamma jordbrukspolitik förstår jag inte riktigt hur den är relevant heller... Bara för att det inte endast är inom den Europeiska unionen som sådant går att återfinna betyder det att det är mindre fel.
Jag vill bara påpeka att det inte är EU som skapat protektionismen och subventionerna, varken i Europa eller i Amerika. Det är andra nationella krafter som drivit fram dem, dvs. de enskilda ländernas jordbrukslobbyer.
Senast redigerad av Starvid 2009-04-19 kl. 00:50.
Senast redigerad av Starvid 2009-04-19 kl. 00:50.