Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-26, 23:15
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbricus
I morse hämtades en person till förhör av polisen ang. skjutningen. Personen ifråga har enligt egen uppgift sålt vespan till skytten.

Personen har inte kunnat höras tidigare då han suttit i finkan i Estland efter ett fejkat bombhot på fyllan på ett flygplan för ca en månad sedan.

Detta säger exakt... ingenting!
För det första... jaha... HH har alltså köpt den gula vespan och inte stulit den. Det bevisar.... exakt ingenting.

För det andra... Killen som HH köpte vespan av är från Estland.... kanske...
Jaha? Ehhh... och detta förändrar..... vad? Ingenting.

För det tredje... polisen vill prata med killen som sålde vespan. Hmmmm jaha? Är inte det ganska naturligt? Hade vi tyckt det varit mer märkligt om de inte velat prata med honom? Förmodligen... så.... detta betyder alltså... exakt ingenting.

För det fjärde.... fejkat bomhot och full som en alika och flygplan och hej och hå och vingelpelle för 1 månad sedan och... det betyder exakt.... ingenting.

Så vi har 4 saker som betyder exakt ingenting för det här fallet och då... då ska det helt plötsligt betyda ngt?! Eller missförstår jag saken nu helt plötsligt?

Fast ok... som info så var det lite intressant
Citera
2009-05-26, 23:18
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrTomte
Detta säger exakt... ingenting!
För det första... jaha... HH har alltså köpt den gula vespan och inte stulit den. Det bevisar.... exakt ingenting.

För det andra... Killen som HH köpte vespan av är från Estland.... kanske...
Jaha? Ehhh... och detta förändrar..... vad? Ingenting.

För det tredje... polisen vill prata med killen som sålde vespan. Hmmmm jaha? Är inte det ganska naturligt? Hade vi tyckt det varit mer märkligt om de inte velat prata med honom? Förmodligen... så.... detta betyder alltså... exakt ingenting.

För det fjärde.... fejkat bomhot och full som en alika och flygplan och hej och hå och vingelpelle för 1 månad sedan och... det betyder exakt.... ingenting.

Så vi har 4 saker som betyder exakt ingenting för det här fallet och då... då ska det helt plötsligt betyda ngt?! Eller missförstår jag saken nu helt plötsligt?

Nej, egentligen inte. Men om snubben pekar ut HH som köpare är HH mer knuten till flyktfordonet och till dådet. Om snubben pekar ut CP:s granne hamnar saken i ett annat läge.

Men oavsett är utredningsåtgärden självklar.
Citera
2009-05-26, 23:19
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nej, egentligen inte. Men om snubben pekar ut HH som köpare är HH mer knuten till flyktfordonet och till dådet. Om snubben pekar ut CP:s granne hamnar saken i ett annat läge.

Men oavsett är utredningsåtgärden självklar.

Men medge att det blev lite fart i tråden, jaktinstinkten vaknade på en gång.
Citera
2009-05-26, 23:19
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Men medge att det blev lite fart i tråden, jaktinstinkten vaknade på en gång.

Ja, skönt att slippa fria fantasier för en liten stund...
Citera
2009-05-26, 23:20
Medlem
nickex35s avatar
säkert det inte var en brevbärare? som nyligen köpt en gul vespa privat av en norrman som varit påtänd i köpenhamn för två år sedan och skrikit att han skulle skjuta ngn i närheten av Gävle?
Citera
2009-05-26, 23:23
Medlem
Hunnerkungens avatar
Citat:
Namn? Snubben kan väl ha inte ha presenterat sig som "Hej, jag är den blivande skytten"?
De kanske kände varann.
Citera
2009-05-26, 23:28
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunnerkungen
De kanske kände varann.

Så långt tänkte jag inte. Smart. Då borde han ju veta namnet. Han kanske inte nämnde det i mailet (eller vad det nu var)? Låter iaf som att HH sitter stenhårdare nu...
Citera
2009-05-26, 23:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Givetvis. Mitt huvudspår är inte JP utan JP-lägret bestående av JP, mormor, barnflickan, morfar och så Mystiske Erik och den Manlige Bekanten. Någon av dessa eller ett par av dem i samarbete.
Min hypotes om insamling i släkten rycker allt närmare...
Citera
2009-05-26, 23:30
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Min hypotes om insamling i släkten rycker allt närmare...

Alltså, detta är bisarrt men inte uteslutet alls lustigt nog.
Citera
2009-05-26, 23:30
Medlem
Citat:
Så långt tänkte jag inte. Smart. Då borde han ju veta namnet. Han kanske inte nämnde det i mailet (eller vad det nu var)? Låter iaf som att HH sitter stenhårdare nu...

Ja eller någon annan.
Citera
2009-05-26, 23:32
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Alltså, detta är bisarrt men inte uteslutet alls lustigt nog.

Men vad fan, så illa får det i alla fall inte vara, kul det måste bli på kommande släktmiddagar när ungarna är vuxna.
Citera
2009-05-26, 23:33
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Ja eller någon annan.

Nja, om förre vespaägaren pekar ut en annan så skulle nog HH stå och vakta Tiffanys dörr nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in