Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-30, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den totala sekretessen och tystnaden från massmedia pekar tyvärr på att det är vårdnadstvisten som är huvudspåret. Vårdnadstvister skrivs det inte om utav skäl som vi alltför väl är bekanta med i den här tråden. Jag är ledsen Rattelsnake men din teori om varför inte det läcker ut något är nog inte så trolig.

Om inte bevakningen av CP initierats av polisen skulle jag kanske vara benägen att hålla med dig.

Det andra är att skjuta mot 2 personer varav den ena är en gravid kvinna vittnar om fruktansvärt förhärdade och hänsynslösa personer som ligger bakom detta.

Det kan finnas flera intressanta anledningar till att polisen hårdbevakar CP.

En sak kan jag dock garantera dig.
Det ät inte pga av någon liten kvinna som figurerat i utredningen och som nu är släppt.
Det är något annat.

Vad är den stora frågan.
Citera
2009-05-30, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Det blir intressant att följa utvecklingen i de olika spåren, inget seriöst spår har ännu slagit ut något annat.

Ja verkligen.
Även Stiftelsens ordförande fick man lite dåliga vibbar av när man lyssnade på intervjun.

Det har ju stormat om denna Stiftelse tidigare och det är säkert inte sista gången.
Citera
2009-05-30, 17:08
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Om inte bevakningen av CP initierats av polisen skulle jag kanske vara benägen att hålla med dig.

Det andra är att skjuta mot 2 personer varav den ena är en gravid kvinna vittnar om fruktansvärt förhärdade och hänsynslösa personer som ligger bakom detta.

Det kan finnas flera intressanta anledningar till att polisen hårdbevakar CP.

En sak kan jag dock garantera dig.
Det ät inte pga av någon liten kvinna som figurerat i utredningen och som nu är släppt.
Det är något annat.

Vad är den stora frågan.

Skottet mot KV var troligen en olyckshändelse eftersom hon tydligen försökte skydda CP. Men visst det kan vara något annat bakom men att inte tidningar och andra snaskar i detaljer härrör från vårdnadstvisten det är tabu för pressen märkligt nog. Hade det varit i England eller något annat land hade det varit förstaside stoff.
Citera
2009-05-30, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Skottet mot KV var troligen en olyckshändelse eftersom hon tydligen försökte skydda CP. Men visst det kan vara något annat bakom men att inte tidningar och andra snaskar i detaljer härrör från vårdnadstvisten det är tabu för pressen märkligt nog. Hade det varit i England eller något annat land hade det varit förstaside stoff.

Nej vårdnadstvisten skrivs det inte om.
Om utrdningen i övrigt är belagd med den strängaste sekretess finns det inget att skriva om for media.

Även om det läcker vissa detaljer till journaluster håller man tätt i vissa lägen.
Så funkar det.

Det är således omöjligt att dra några andra slutsatser än att det hela är ytterst märkligt.
vet inte om jag har hört något liknande någonsin.

En Greve beskuten på öppen gata och sen hårdbevakas av polisen.
Media är totalt tysssssst.

Det är synnerligen ovanligt och anmärkningsvärt.
Citera
2009-05-30, 17:16
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Nej vårdnadstvisten skrivs det inte om.
Om utrdningen i övrigt är belagd med den strängaste sekretess finns det inget att skriva om for media.

Även om det läcker vissa detaljer till journaluster håller man tätt i vissa lägen.
Så funkar det.

Det är således omöjligt att dra några andra slutsatser än att det hela är ytterst märkligt.
vet inte om jag har hört något liknande någonsin.

En Greve beskuten på öppen gata och sen hårdbevakas av polisen.
Media är totalt tysst.

Det är synnerligen ovanligt och anmärkningsvärt.
Nej det är fan i mig anmärkningsvärt, ett sånt här dåd skulle ge löpsedlar stora som höghus med tanke på de inblandade.
Citera
2009-05-30, 17:17
Moderator
blomvattnares avatar
Vet vi egentligen om CP fortfarande är hårdbevakad?

Om han är det så är det inte så konstigt. Uttalande från polisen säger ju att HH inte tros ha agerat ensam. CP överlevde attentatet, alltså är han fortfarande under hot.

Detta i sig säger ingenting om vem som ligger bakom. Det kan vara JP med anhang eller något annat.
Citera
2009-05-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Vet vi egentligen om CP fortfarande är hårdbevakad?

Om han är det så är det inte så konstigt. Uttalande från polisen säger ju att HH inte tros ha agerat ensam. CP överlevde attentatet, alltså är han fortfarande under hot.

Detta i sig säger ingenting om vem som ligger bakom. Det kan vara JP med anhang eller något annat.

Tror du verkligen på fullt allvar att om Jp skulle ligga bakom dett att hon nu då efter allt detta skulle försöka sig på ett nytt attentat med en inhyrd mördare?

Du kan väl inte mena allvar?
Citera
2009-05-30, 17:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ja verkligen.
Även Stiftelsens ordförande fick man lite dåliga vibbar av när man lyssnade på intervjun.

Det har ju stormat om denna Stiftelse tidigare och det är säkert inte sista gången.

Jodå, nog fick man lite konstiga vibbar av den mannen. Men vad som länsrådet och ordförande vill och vad som verkligen händer ligger ju inte i deras hand utan hos kammarkollegiet. Det är väl klart att de inte vill sitta med en kostsam grej som ett slott som bara genererar ett stort minus. Men att bli av med Svarte petter är nog lättare sagt än gjort, att konsekvent börja missköta sitt uppdrag renderar anmärkningar och att fortsätta kasta in pengar blir för dyrt.
Citera
2009-05-30, 17:39
Medlem
nickex35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkel

Han kan ha lagt sitt arv/kapital i ett bolag och då sker beskattningen där.

Jag är själv företagare och jag förvånas ibland över folks okunninghet om enkla ekonomiska spörsmål

Vilket arv?
Citera
2009-05-30, 17:40
Medlem
nickex35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
http://www.kmmd.se/filearchive/9/926/KM%20Rapport%202008_49.pdf

det var ingen tomtkarta där
Citera
2009-05-30, 17:41
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Tror du verkligen på fullt allvar att om Jp skulle ligga bakom dett att hon nu då efter allt detta skulle försöka sig på ett nytt attentat med en inhyrd mördare?

Du kan väl inte mena allvar?
Jag vet egentligen inte vad jag tror, eftersom jag inte har bestämt mig för om jag tror att JP är anstiftare. Eller om hon omedvetet ligger bakom. Eller om hon är helt utom inblandning.

Poängen är att polisen kanske bedömer att CP fortfarande är under hot. Bäst att ta det säkra före det osäkra, så att säga.

OM det skulle vara så att JP ligger bakom tror jag inte att hon försöker igen. Hon är ingen förhärdad brottsling som struntar i följderna.
Citera
2009-05-30, 17:58
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Nog får man väl anse att rattelsnakes hypotes om stora pengar på sidolinjen till sist fick en viss bärighet i går genom Radio Upplands-inslagen.
Finns dessa inslag ute på webben?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in