Alltså, jag blir så jävla arg. Ursäkta språket. Men det här är vansinne och förbannad idioti. Citerar mig själv från inlägg
#3751, postad den 24:e april:
Citat:
Ursprungligen postat av Daleri
Det finns en vinkel som JP kan presentera, som skulle kunna förklara en del. Hon har tydligen pratat om övergrepp som CP ska ha utsatt barnen för. Jag har hört många människor snacka om hur de ska "ta saken i egna händer" med pedofiler. Oftast är det bara snack, vilket är tacksamt i de fall där anklagelserna inte är sanna. Men det skulle kunna vara så att JP pratat om övergrepp med någon som bestämt sig för att sänka CP - utan att JP visste något om det. Det skulle göra JP inblandad och till viss del ansvarig, men kanske inte skyldig till någon anstiftan.
[...]
Det skulle inte vara första gången en (förmodat oskyldig) man skadas efter att han anklagats för övergrepp mot barn...
Jag hade kanske kunnat köpa HH:s förklaring om incesthistorien hade resulterat i att CP pekades ut som skyldig, med de juridiska följder det i så fall skulle ha fått. Jag hade inte förstått eller accepterat HH:s agerande, men väl ilskan. Om CP hade bevisats vara skyldig till övergrepp mot sina barn och HH i all upprördhet hade gett CP ordentligt på käften så hade jag förmodligen inte reagerat.
Men det kan aldrig sägas vara "ädelt" att döda barnens pappa, speciellt inte med flera dagars planering och ett misslyckat försök, när en lång utredning inte har kunnat fastställa att något övergrepp har ägt rum. Och verkligen inte när det skulle framstå som uppenbart vad motivet var med följden att misstanken snabbt skulle riktas mot JP på grund av vårdnadstvisten. Ingen skulle vinna något på ett sådant agerande, allra minst HH.
HH kan ha varit helt övertygad om att övergreppen har ägt rum, men jag kan inte tänka mig att han har agerat helt på eget initiativ. Det håller helt enkelt inte. Om CP dessutom skulle vara oskyldig till de övergrepp han anklagas för, så spelar det i mina ögon ingen roll om den person (eller de personer) som har spridit ryktena är anstiftare i juridisk mening. De bär ansvar för det som har hänt och ska inte ha något med barnen att göra mer.
Jag har skrivit det i andra inlägg men upprepar det här: Jag har fått en liten inblick i hur otrevliga följderna av falska övergreppsanklagelser kan vara när människor tar anklagelserna som sanning. Ämnet skrämmer mig, och det här gör mig mer än lovligt upprörd...