Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-07, 17:46
Medlem
Jag noterar i min lilla anteckningsbok att den flitiga skribenten "JR" gjorde en hastig sorti.
Citera
2009-07-07, 17:48
Medlem
Daleris avatar
Alltså, jag blir så jävla arg. Ursäkta språket. Men det här är vansinne och förbannad idioti. Citerar mig själv från inlägg #3751, postad den 24:e april:

Citat:
Ursprungligen postat av Daleri
Det finns en vinkel som JP kan presentera, som skulle kunna förklara en del. Hon har tydligen pratat om övergrepp som CP ska ha utsatt barnen för. Jag har hört många människor snacka om hur de ska "ta saken i egna händer" med pedofiler. Oftast är det bara snack, vilket är tacksamt i de fall där anklagelserna inte är sanna. Men det skulle kunna vara så att JP pratat om övergrepp med någon som bestämt sig för att sänka CP - utan att JP visste något om det. Det skulle göra JP inblandad och till viss del ansvarig, men kanske inte skyldig till någon anstiftan.

[...]

Det skulle inte vara första gången en (förmodat oskyldig) man skadas efter att han anklagats för övergrepp mot barn...

Jag hade kanske kunnat köpa HH:s förklaring om incesthistorien hade resulterat i att CP pekades ut som skyldig, med de juridiska följder det i så fall skulle ha fått. Jag hade inte förstått eller accepterat HH:s agerande, men väl ilskan. Om CP hade bevisats vara skyldig till övergrepp mot sina barn och HH i all upprördhet hade gett CP ordentligt på käften så hade jag förmodligen inte reagerat.

Men det kan aldrig sägas vara "ädelt" att döda barnens pappa, speciellt inte med flera dagars planering och ett misslyckat försök, när en lång utredning inte har kunnat fastställa att något övergrepp har ägt rum. Och verkligen inte när det skulle framstå som uppenbart vad motivet var med följden att misstanken snabbt skulle riktas mot JP på grund av vårdnadstvisten. Ingen skulle vinna något på ett sådant agerande, allra minst HH.

HH kan ha varit helt övertygad om att övergreppen har ägt rum, men jag kan inte tänka mig att han har agerat helt på eget initiativ. Det håller helt enkelt inte. Om CP dessutom skulle vara oskyldig till de övergrepp han anklagas för, så spelar det i mina ögon ingen roll om den person (eller de personer) som har spridit ryktena är anstiftare i juridisk mening. De bär ansvar för det som har hänt och ska inte ha något med barnen att göra mer.

Jag har skrivit det i andra inlägg men upprepar det här: Jag har fått en liten inblick i hur otrevliga följderna av falska övergreppsanklagelser kan vara när människor tar anklagelserna som sanning. Ämnet skrämmer mig, och det här gör mig mer än lovligt upprörd...
Citera
2009-07-07, 17:51
Medlem
sWeePerrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eloge
Jag höll tillbaka mina misstankar mot JH en del för jag tänkte att hon inte kan vara så jävlig att hon sitter och håller inne med något hon är ansvarig för när hennes egen dotter sitter häktad för det. Antagligen har de handlat i samförstånd, men det är ingen djärv gissning att JH är den starke som styr i deras relation.
Det är kanske inte så otänkbart att hon gjorde just det. I det läget som JP satt hade det ju varit en direkt golning mot HH om hon hade pratat, med alla risker det skulle innebära. Ur askan i elden, milt sagt.
Citera
2009-07-07, 17:51
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpferhuhne
Jag noterar i min lilla anteckningsbok att den flitiga skribenten "JR" gjorde en hastig sorti.
H*n kanske blev chockad på riktigt (skrev "chockad" i nåt inlägg), inte ville tro att informationen om platsen för dådet etc kom från nån vän liten kvinna som brukade besöka Tiffanys?
Citera
2009-07-07, 17:52
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solihull
En händelserik dag minsann. Dags att stryka flagg och inse att begrepp som mor,mormor och barnflickor, begrepp som i min värld alltid förknippats med goda ting, fått sig en rejäl törn...Men när det i andra vågskålen befann sig internationella storskurkar och kriminella ligor var det inte svårt att välja var man skulle lägga sina sympatier.

Såvitt vi vet är anklagelserna mot CP är falska, och då återstår frågan - Är alla tre damerna fullständigt galna eller har en av dom varit drivande ? Det första fröet till anklagelserna måste kommit någonstans ifrån. Hur övertygar man någon att pappan till ens barn har förgripit sig på barnen ? En av de tre måste haft väldigt stort inflytande på de andra. Här får man ju bara hoppas att polisen är på alerten.

Om inte HH tagit reda på skolmötet på egen hand talar ju allting tyvärr för att avsikten med att dra in HH i soppan varit för att döda snarare än att hota och misshandla.

Förbannat tragisk historia det här.

Exakt. Det stora kruxet för "den ofrivillige anstiftaren" är att denna rimligen måste ha undrat varför HH frågade så ingående om CP. Jag är rätt säker på att 90 procent av Sveriges domstolar fäller en person som försvarar sig med att "ok, jag sa datum, plats och tid men hade inte en aaaaaning om...".

HH sumpar chansen på Ängö och samma kväll jobbar han och då får han tid och plats för mötet. Han fixar den gula moppen. Johanna Piper lämnar återbud.

Detta ser jävligt illa ut och jag tror att det räcker väldigt långt i en domstol. Vad det handlar om är den SAMMANTAGNA bilden och lägger man ihop Johanna Pipers och Jenny Hogstedts systematiska agerande under de senaste två åren och plussar på den exakta informationen om skolmötet till HH så räcker det mycket väl till ett livstidsstraff för anstiftan till mord.

Vad det handlar om i det här läget är att ge HH all dokumentation kring vårdnadstvisten. Det borde räcka för att han ska börja inse att han utnyttjats som en nyttig idiot...
Citera
2009-07-07, 17:58
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rejdar
H*n kanske blev chockad på riktigt (skrev "chockad" i nåt inlägg), inte ville tro att informationen om platsen för dådet etc kom från nån vän liten kvinna som brukade besöka Tiffanys?

Det finns ett stort problem med JR som överskuggar alla hans övriga brister: snubben har köpt exakt samma story som HH.

Så det kanske var mitt lika-som-bär-argument som skrämde honom. JR upptäckte plötsligt det svartaste mörkret hos sig själv.
Citera
2009-07-07, 17:59
Medlem
Det är sannerligen ett upprörande fall detta. Jag har svårt att se att JP och JH ska kunna tvätta sig rena från sin anstiftarstämpel speciellt som JP enligt tidigare uppgifter nekar till att känna HH alls när han nu sitter i domstol och säger att barnen är stammisar och var så fina att de tinade hans hjärta. Detta kan inte ha skett vid två besök alltså. Så mycket ljug och osanningar som har vävts runt CP i flera år det är svårt att förstå hur han har haft det.
Citera
2009-07-07, 18:02
Medlem
MrTomtes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ny i stan
Det är sannerligen ett upprörande fall detta. Jag har svårt att se att JP och JH ska kunna tvätta sig rena från sin anstiftarstämpel speciellt som JP enligt tidigare uppgifter nekar till att känna HH alls när han nu sitter i domstol och säger att barnen är stammisar och var så fina att de tinade hans hjärta. Detta kan inte ha skett vid två besök alltså. Så mycket ljug och osanningar som har vävts runt CP i flera år det är svårt att förstå hur han har haft det.

Den strutstaktik som JP kör med stämmer väl överens med hur hon är som person (som jag uppfattat henne som aldrig träffat henne). JP kommer aldrig att köra något finlir utan det är bara förnekelse och förnekelse. Det skulle vara mycket intressant att höra vilka reaktioner JH får på samma frågor...
Citera
2009-07-07, 18:08
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
/.../ HH sumpar chansen på Ängö och samma kväll jobbar han och då får han tid och plats för mötet. Han fixar den gula moppen. Johanna Piper lämnar återbud.
Det hade hon gjort en knapp vecka innan skolmötet pga annat inbokat möte.
https://www.flashback.org/showpost....ostcount=18477
Senast redigerad av letsdoit 2009-07-07 kl. 18:10.
Citera
2009-07-07, 18:12
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickex35
alla utgår ifrån att övergreppen inte ägt rum, tänk om dom har det?
Jodå, det måste också tas med i beräkningen. Bara för att utredningen lades ner så behöver det ju inte betyda att några övergrepp inte har ägt rum.

Men - läser man vårdnadsutredningen så blir det lätt så att man tolkar anklagelserna om övergrepp som påhittade. De låg rätt i tiden så att säga. Som ett sista (näst sista ) försök att slippa CP i barnens liv.

Det har inte framkommit någonting som talar för att CP skulle ha begått övergrepp. Visserligen vet vi ju inte vad som kom fram i utredningen, men eftersom den lades ner så borde det inte ha kommit fram något graverande.

De enda som vet sanningen är barnen och CP. Om det skulle vara så att JP med anhang är fast och fullständigt förvissade om att övergrepp har skett, så kan man ju ha förståelse för deras agerande, men eftersom det konstiga agerandet kom långt innan anklagelserna, så håller inte det argumentet.
Citera
2009-07-07, 18:20
Medlem
Om inte informationen gått direkt mellan JP/JH, så finns det ett antal små korta vägar ytterligare som den kan ha 'oskyldigt' kan ha tagit. Och då menar jag inte att någon hos socialen försagt sig.
Hur nära bekant är egentligen JP/JH med Roggetin?
Kan han ha hört och sett en väldans massa av vad som hänt då han bor på samma adress. Kan han ha blivit vän med JP/JH tillräckligt för att få höra deras vinkel på allt samt informationen som HH behövt för att vara på rätt plats?
Senast redigerad av lillalinnea 2009-07-07 kl. 18:21. Anledning: stavning
Citera
2009-07-07, 18:27
Medlem
Solihulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Om inte informationen gått direkt mellan JP/JH, så finns det ett antal små korta vägar ytterligare som den kan ha 'oskyldigt' kan ha tagit. Och då menar jag inte att någon hos socialen försagt sig.
Hur nära bekant är egentligen JP/JH med Roggetin?
Kan han ha hört och sett en väldans massa av vad som hänt då han bor på samma adress. Kan han ha blivit vän med JP/JH tillräckligt för att få höra deras vinkel på allt samt informationen som HH behövt för att vara på rätt plats?

Vem var den där bilmeckaren som förmedlade vespan ? Har det suttit ett helt grabbgäng i bastun och svurit över all världens pedofiler ? Är alla lika övertygade som HH så förklarar det den fortsatta hotbilden. Någon obalanserad typ kan få för sig att plocka upp stafettpinnen efter sin stupade kamrat...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in