Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-07, 16:50
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
...
Jag tror inte att den som hade barnen med sig på Tiffanys satt och pratade i klartext om påstådda sexualövergrepp med HH då de närvarade.
Det bör var enklare och mera kontrollerat att göra det ensam direkt med HH?

Trots hur osmakligt det {n kan tyckas {r det precis det intrycket jag har f}tt.
Citera
2009-07-07, 16:56
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det är den enklaste sak i världen att ta reda på när ett möte äger rum: Ta antalet deltagare och multiplicera med minst fyra så har du initialt bortåt trettio möjligheter att ta reda på tid och plats; potentialer som utökas med kvadraten på tidsavståndet till mötet. - Du kan t ex övertala en kvinnlig bekant att ringa t.f. rektorn i ett oskyldigt lokalärende, du kan be någon ringa till JP och låtsas vara utredningssekreterare, du kan vara en lokalvårdare som inte lyckats få tag på t.f. rektorn och i stället ringer en av skolpsykologerna för att få en städtid bekräftad, osv. På Tiffany´s - och för HH - är det heller inte någon större bedrift att hitta någon som gärna buggar loss på sin fritid. - Använd fantasin och skaparkraften, Hamilkar; det har HH bevisligen gjort: Gustav Vasas öden och äventyr är nästa vandringssägen ute på Ängsö, och kommer nog att dra fler turister än de slottsspöken som kravlat fram ur spindelväven.

HH verkar i alla fall ha gjort det du inte gjort: Han har läst en nedlagd brottsutredning och dragit sina egna slutsatser. - Vad har du läst? - VT, VT och åter VT - och de sociala myndigheternas slutsats!

Min fetning: Tänk vidare härifrån. Betänk också att den inte finns med i VT, VToch åter VT och säkerligen är sekretessbelagd. VT, VT och åter VT innehållar endast beslutet om nedläggningen. Var fick han den ifrån????
Citera
2009-07-07, 16:57
Medlem
Om det är så bedrövligt att de var med, vem brukade ha dem oftast?
JP eller JH?
Citera
2009-07-07, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Varken polis eller åklagare tror längre att det är JP som kan vara anstiftare. Däremot är man fullt övertygad om att JH är anstiftaren.

Nåja. Även jag lutar åt att JH har varit den drivande. Men att JP inte skulle vara inblandad alls finner jag högst osannolikt. Och det tror jag oss emellan även att polisen gör. För att inte tala om KV och CP.
Citera
2009-07-07, 17:03
Medlem
Janemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nickex35
petitesser, men okej, han skulle gå till vägen då, kamouflage klädda var dom i alla fall....kanske tjuvjagade lite eller kelade i lagårn...ointressant hur eller hur.

Tyckte du inte han haft tur? Det var liksom det inlägget handlade om.....

Du kommer med dina bög-antydningar med jämna mellanrum......vad är det för fel på dej egentligen.

Kan du bara inte lägga av med så'n skit
Citera
2009-07-07, 17:14
Medlem
Kallixs avatar
Knepig är väl det minsta man kan beskriva HH som!

Han avstod att skjuta CP på Ängsö för att CP inte var ensam.
Citat:
Ursprungligen postat av HH, Beckroths ref.
Jag hade om han varit ensam gjort det jag tänkt göra.
I Gamla Stan gick det ”bättre”. CP i sällskap med KV och X antal vittnen runt sig. Hur tänkte han där? Det är möjligt att han fattade ett eget beslut den 16:e men den 21:e hade nog någon piskat honom. Vid skolmötet, annars kan det bli försent.
Citera
2009-07-07, 17:22
Medlem
EricusMatteis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalinnea
Enligt personalen på Tiffanys så var ju JH en mer frekvent besökare än JP.
Utan att väga något i deras person så skulle i sådant fall JH har haft fler tillfällen på plats att ventilera hennes åsikt för HH.

Vet vi något om JH hade barnen ofta eller om hon bara svansade runt och det var JP som hade barnen?

Jag tror inte att den som hade barnen med sig på Tiffanys satt och pratade i klartext om påstådda sexualövergrepp med HH då de närvarade.
Det bör var enklare och mera kontrollerat att göra det ensam direkt med HH?

Tiffanys stängde klockan 1. HH har själv berättat att han "vänt på dygnet" och inte var till sängs före 6-7 på morgonen, och går upp kl 14. (FUP s 251). Vad gjorde han mellan 1 och 6?

Teori: det var gott om tid att slinka upp till några semikriminella bekanta på Svartensgatan 5 och diskutera saker och ting.
Citera
2009-07-07, 17:22
Medlem
eloges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Peter
Nåja. Även jag lutar åt att JH har varit den drivande. Men att JP inte skulle vara inblandad alls finner jag högst osannolikt. Och det tror jag oss emellan även att polisen gör. För att inte tala om KV och CP.
Jag höll tillbaka mina misstankar mot JH en del för jag tänkte att hon inte kan vara så jävlig att hon sitter och håller inne med något hon är ansvarig för när hennes egen dotter sitter häktad för det. Antagligen har de handlat i samförstånd, men det är ingen djärv gissning att JH är den starke som styr i deras relation.
Citera
2009-07-07, 17:26
Medlem
Skönebrant vill inte kommentera 41-åringens påstådda motiv till dådet.

– Jag vill i det här läget inte kommentera om det finns en sanningshalt i det, säger han.

//AB

Man kan ju faktiskt undra.
Citera
2009-07-07, 17:28
Medlem
nickex35s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janeman
Du kommer med dina bög-antydningar med jämna mellanrum......vad är det för fel på dej egentligen.

Kan du bara inte lägga av med så'n skit

bögantydningar? Var? Jävla påhopp hela tiden, du antar saker i din begränsade värld, i en ladugård finns det väl djur att kela med antar jag, hästar,kor osv

Så vad är det med dig Jonas`?
Citera
2009-07-07, 17:29
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Knepig är väl det minsta man kan beskriva HH som!

Han avstod att skjuta CP på Ängsö för att CP inte var ensam.

I Gamla Stan gick det ”bättre”. CP i sällskap med KV och X antal vittnen runt sig. Hur tänkte han där? Det är möjligt att han fattade ett eget beslut den 16:e men den 21:e hade nog någon piskat honom. Vid skolmötet, annars kan det bli försent.
Du tänker på den närstående förlossningen? Som att Kajsas barn inte skulle få ärva, eller ta del av livförsäkring? Min private PMinformatör pratade på att lagen i Sverige säger att ett ofött barn också ärver, anstiftaren kanske inte kände till detta.
Citera
2009-07-07, 17:43
Medlem
Solihulls avatar
En händelserik dag minsann. Dags att stryka flagg och inse att begrepp som mor,mormor och barnflickor, begrepp som i min värld alltid förknippats med goda ting, fått sig en rejäl törn...Men när det i andra vågskålen befann sig internationella storskurkar och kriminella ligor var det inte svårt att välja var man skulle lägga sina sympatier.

Såvitt vi vet är anklagelserna mot CP är falska, och då återstår frågan - Är alla tre damerna fullständigt galna eller har en av dom varit drivande ? Det första fröet till anklagelserna måste kommit någonstans ifrån. Hur övertygar man någon att pappan till ens barn har förgripit sig på barnen ? En av de tre måste haft väldigt stort inflytande på de andra. Här får man ju bara hoppas att polisen är på alerten.

Om inte HH tagit reda på skolmötet på egen hand talar ju allting tyvärr för att avsikten med att dra in HH i soppan varit för att döda snarare än att hota och misshandla.

Förbannat tragisk historia det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in