Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-23, 14:24
Medlem
Crap_Fucks_Craps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Min tolkning är att JP verkar vara en väldigt överbeskyddande mamma. Hon verkar göra en fjäder av en höna.
Det finns inte någonstans i ärendet som säger att Carl P skulle vara en dålig pappa, tvärtom. Den där episoden under julen när det var hans tur att ha barnen och inte kunde ha dem hade han ett bra skäl. Han mor fyllde 65 år och hade sökt en ändring som JP inte accepterade.
En annan gång behöll hon barnen hos sig i 9 dar och svarade inte på melj eller telefonen.

Om JP hatar honom så förstår jag inte varför hon fortfarande heter Piper.

Är överbeskyddande en synonym för egoistisk hönsmamma som ser sitt mödraskap som ett sätt att bekräfta sig själv har du rätt.

PS att göra en fjäder av en höna vet jag inte vad det innebär men att göra en höna av en fjäder därimot är en målande beskrivning på att överdriva och få ett litet problem att bli gigantiskt.
Citera
2009-04-23, 14:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Toppan
Har läst (nåja nästan allt) fram till sidan 38 i pdf:en..
Nog verkar hon vara allt annat än normal men det skulle vara väldigt intressant att höra hur hon beskriver alla dessa tillfällen.
Har jag missat det?

(Jag har försökt hänga med så gott som möjligt i tråden.)

Jag blir f*n mörkrädd över hennes beteende!
Tyckte jag hade problem med min mans ex-häxa men jag har det VÄLDIGT bra uppenbarligen..

Finns gradskillnader i helvetet
Citera
2009-04-23, 14:28
Medlem
Inegn som sitter på förhören?
Citera
2009-04-23, 14:29
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
jag känner mig lite tveksam eftersom ni alla säger att morsan är galen och att hon som verkar så instabil skulle kunna planera en sådan här sak verkar konstigt. Mer naturligt i hennes tillstånd borde väl vara att typ köra över honom med bilen om hon såg honom ute eller, ja ni vet något överilat i ilska. Men ett sådant här dåd med så mycket planering verkar inte helt hennes stil.

Håller med. Hon är galen men inte så galen att hon lejer en torped i den undre världen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ja nu var du snabb, vilken topp nyhet du kommer in och skriver nu.
Jo du, jag vet, märkte det själv strax därefter..
Det är bara det att jag trodde att länken jag gick in på hade en helt annan rubrik (helt annat länknamn) och att Aftonblarret hade ändrat på rubriken helt nyligen.
Så var icke fallet. My bad.
Citera
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Behöver jag fortsätta?
Nej.
Det räcker bra så...
Citera
Medlem
Tycker att det är något skumt att Kajsa som först ska ha pekat ut Dalenius nu säger att hon inte såg/kände igen den som sköt. Tycker att det verkar uppenbart att det finns något skumt i detta, polisen hade aldrig tagit in Dalenius om han inte blivit namngiven, enligt medierna av Kajsa. Då är frågan varför hon nu plötsligt inte kan säga vem det är. Kan vara så att hon fortfarande är övertygad om att det var Dalenius som sköt, vilket hon givetvis inte kan säga till media då han då kunde anmäla henne för ärekränkning och förtal
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Inegn som sitter på förhören?

Förhör lär inte finnas förräns förundersökningen är klar och åtal väcks eller inte väcks. Nu lär inga förhör bli offentliga eftersom det råder sekretess under förundersökningen.
Citera
2009-04-23, 14:30
Medlem
Godslayers avatar
Nu har jag läst handlingarna från tingsrätten och JP är ju för fan bindgalen! Inbillar barnen en massa saker, ringer till skola och dagis och drar en massa rövarhistorier som lärare och fritidsledare inte alls förstår.

Skickar mormor som får sitta och vakta barnen på dagis! Samma mormor som var så upptagen att hon inte kunde passa ungarna så JP kunde gå på föräldramöte?

Hämtar ungarna tidigare från skola och dagis och gör sig ej kontaktbar så CP inte kan hämta barnen. Vägrar låta barnen vistas i CPs bostad på Ynglingagatan. Dessutom verkar hon och mormodern fruktansvärt arga på KV?

Säger att barnen absolut inte vill träffa CP, och sedan ringer äldre unge till CP och frågar när de kan träffas.

Åker till läkaren för att unge är snuvig och har feber. Unge har ej snuva och tempen ligger på 37.5. En jäkla massa besök om öronen också?

Läste jag rätt att JP ska ersätta CP för rättegångskostnader a'la 44 591kr, eller var det bara att yrkande?
Citera
2009-04-23, 14:30
Medlem
Har ända från början tyckt att JP kanske inte haft rent mjöl i påsen, men efter att ha läst pdf'en är jag helt övertygad om det. Man ska ju inte dömma nån på förhand men även jag har fått erfara vad svartsjuke ex med liten dragning åt det psykotiska kan hitta på så det är svårt att tro att inte så kan vara fallet även här.

Skicka in Gunvald Larsson som får förhöra JP så tror jag nog hon knäcks
Citera
2009-04-23, 14:31
Medlem
Jane Toppans avatar
Citat:
Finns gradskillnader i helvetet

Så sant, så sant!
Citera
2009-04-23, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Håller med. Hon är galen men inte så galen att hon lejer en torped i den undre världen.
Säg inte det..
Sen var det ju inget snille direkt som hon isåfall lejde,
man står inte i tre timmar fullt synlig på en sådan plats om man är torped.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in