Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-23, 14:34
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Varför JP fortfarande heter Piper trots att hon hatar CP? Därför att en del tycker att det är fiiint att heta något inadligt.
Citera
2009-04-23, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Liza1979
Säg inte det..
Sen var det ju inget snille direkt som hon isåfall lejde,
man står inte i tre timmar fullt synlig på en sådan plats om man är torped.

Kanske hyrde via Tradera/Blocket.

Filmen To Die for med Kidman, fick inte hon sin man mördad av någon ung älskare?
Citera
2009-04-23, 14:36
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
jag känner mig lite tveksam eftersom ni alla säger att morsan är galen och att hon som verkar så instabil skulle kunna planera en sådan här sak verkar konstigt. Mer naturligt i hennes tillstånd borde väl vara att typ köra över honom med bilen om hon såg honom ute eller, ja ni vet något överilat i ilska. Men ett sådant här dåd med så mycket planering verkar inte helt hennes stil.

Nja, detta är en intellektuell galning. Mamman framstår visserligen som oerhört instabil - om man riktar in sig på innehållet i det hon säger = snömos.

Men notera hur hon uttrycker sig i mail. Hon skriver drabbande men också lågmält, samlat och hon kan verkligen konsten att uttrycka sig.

Nä. Hon klarar vad som helst. Även att beställa ett mord. Inte sagt att hon verkligen är skyldig men hon är tveklöst en bra kandidat.
Citera
2009-04-23, 14:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nattarbetaren
Kanske hyrde via Tradera/Blocket.

Fadde kanske? Man kan ju hyra honom på Blocket. Han har det ju lite knapert och passar in på profilen. Usel skytt och rätt korkad som står och hänger i timmar och väntar innan han får tillfälle.
Citera
2009-04-23, 14:37
Medlem
talenteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonheterNelly
Meh! Tråden är ett monster, växer med löjlig fart.
Ändå så finns så många frågor.

Kan ingen göra en sammanställning?

Och sen var det ingen som svarade på mitt inlägg,
Frågan var: Kan det bekräftas att AD har /har haft en gul moppe?eller är det bara desinformation?
Några stycken har påstått det en 50 sidor bak.

AD kör vespa.
Dock inte en gul.
Citera
2009-04-23, 14:38
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Tycker att det är något skumt att Kajsa som först ska ha pekat ut Dalenius nu säger att hon inte såg/kände igen den som sköt. Tycker att det verkar uppenbart att det finns något skumt i detta, polisen hade aldrig tagit in Dalenius om han inte blivit namngiven, enligt medierna av Kajsa. Då är frågan varför hon nu plötsligt inte kan säga vem det är. Kan vara så att hon fortfarande är övertygad om att det var Dalenius som sköt, vilket hon givetvis inte kan säga till media då han då kunde anmäla henne för ärekränkning och förtal

Kan det inte vara så att hon bara ville att Dalenius skulle underrättas om vad som har hänt? Sedan har det misstolkats som att hon pekat ut D.
Citera
2009-04-23, 14:39
Medlem
getosts avatar
Hon har först namngivit/pekat ut förövaren, och sedan har hon aldrig sett honom förr. Alltså var ansiktet synligt, och alltså ändrar hon vittnesmål.

Om hon sköts framifrån, borde hon sett skytten. Skytten borde inse att hon kommer se hans ansikte, varför han rimligen skjuter för att döda.

En van "hitman" skjuter inte 6-8 skott mot offer i bål o huvud utan att döda. I synnerhet inte med en 22:a och på kort avstånd.
Senast redigerad av getost 2009-04-23 kl. 14:44.
Citera
2009-04-23, 14:40
Medlem
UnhappyBirthdays avatar
Vart tog Stormhawk vägen? Nicket som sade sig vara sedan 15 år bosatt i gamla stan, hade barn i den aktuella skolan och hävdade att KV var galen och ett psykfall. Nu när vårdnadsutredningen ligger uppe kanske det inte är lika lätt att backa upp (sin kompis) JP längre?
Citera
2009-04-23, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Nja, detta är en intellektuell galning. Mamman framstår visserligen som oerhört instabil - om man riktar in sig på innehållet i det hon säger = snömos.

Men notera hur hon uttrycker sig i mail. Hon skriver drabbande men också lågmält, samlat och dessutom kan hon verkligen konsten att uttrycka sig.

Nä. Hon klarar vad som helst. Även att beställa ett mord. Inte sagt att hon verkligen är skyldig men hon är tveklöst en bra kandidat.

Jag reagerade faktiskt på hur sansad hon låter på mailen. Det är inte alls den hysteriska kvinna som målas upp i de övriga beskrivningarna (CPs beskrivningar?). Jag skrev några sidor tillbaka att detta skulle kunna vara en stor komplott iscensatt av CP för att få henne att framstå som galen.. Nä, det är inget jag direkt tror på själv men bara en tanke.
Citera
2009-04-23, 14:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Fadde kanske? Man kan ju hyra honom på Blocket. Han har det ju lite knapert och passar in på profilen. Usel skytt och rätt korkad som står och hänger i timmar och väntar innan han får tillfälle.

Ring Hermele! Jag kan se rubriken framför mig. Exfrun lejde Fadde som torped via Blocket.
Citera
2009-04-23, 14:43
Medlem
petterniklass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smålandtintin
Jag skrev igår att 22:a är ett utmärkt val om du vill mörda någon på nära håll.
Detta gäller givetvis endast om du kan sikta. Enligt en person jag känner vid Stockholmspolisen är de skjutna med minst tre skott vardera. Hade det varit grövre kaliber, eller ännu hellre polisens tjänsteammunition, så hade Sverige haft en greve mindre idag.

Det är lättare att slå ihjäl nån med en 22:a än att skjuta ihjäl nån.
Citera
2009-04-23, 14:43
Medlem
Niccolos avatar
Flera utpekade?

Citat:
Ursprungligen postat av daniel_andersso
Tycker att det är något skumt att Kajsa som först ska ha pekat ut Dalenius nu säger att hon inte såg/kände igen den som sköt. Tycker att det verkar uppenbart att det finns något skumt i detta, polisen hade aldrig tagit in Dalenius om han inte blivit namngiven, enligt medierna av Kajsa. Då är frågan varför hon nu plötsligt inte kan säga vem det är. Kan vara så att hon fortfarande är övertygad om att det var Dalenius som sköt, vilket hon givetvis inte kan säga till media då han då kunde anmäla henne för ärekränkning och förtal

Nejdå, det är inget skumt alls när ett kronvittne pekar ut flera gärningsmän. Palmekärringen tex. pekade direkt på mordplatsen först ut Utasja, senare, vid en poliskonfrontation med nationalpundaren Christer Pettersson, pekade hon ut denne med kommentaren, "det ser man ju vilken som är fyllot" el. dyl. Men hon pekade också ut någon tredje person el. organisation, numer förlorat i glömskans annaler (någon kanske kan informera oss). Hur som helst tycks det här med att peka ut ett flertal gärningsmän, vara något helt normalt och något som inte renderar några eftergifter från rättsväsendet, i varje fall om man hör till det politiska etablissemanget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in