Flashback bygger pepparkakshus!
2009-05-03, 17:18
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Ok, en sak vi vara överens om. Det kan omöjligt ha varit HH som pekats ut. Vid detta läge hade varken KV eller CP en aning om vad han hette.
Alltså återstår AD eller JP. Jag tippar på JP.

Får inte riktigt intrycket att det nödvändigtvis är skytten som pekas ut.

Varför är du så säker på att KV eller CP inte hade ADs namn? Ponera att de kände sig skrämda av personen som åkte ut till Ängsö. Ponera att de tror att JP har något med saken att göra. Vad gör de? Börjar rota i JPs liv för att se vem det kan vara som hon har tubbat till att åka ut till Ängsö. På hennes Facebook hittar de AD som en vän. De tycker att AD liknar den person som kom till Ängsö i peruk. De pratar sinsemellan om att AD kanske har ett förhållande med JP o springar hennes ärenden osv. Sen blir de beskjutna, ser inte riktigt skytten eftersom han/hon har hjälm men gör kopplingen till den person som besökt Ängsö, som de gemensamt har dragit slutsatsen är AD. Voila utpekningen av AD!
Citera
2009-05-03, 17:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men please! OK om vi hade pratat om ett statsministerattentat men en sketen luspank greve! Nu får du ta och kamma dig.

Jag tycker Vini´s resonemang var tänkvärt.

Det kanske är HH som är anstiftaren av mordförsöket inspirerad av kretsen runt JP och mormor...?
Citera
2009-05-03, 17:24
Medlem
Grin-olles avatar
Citat:
Varför är du så säker på att KV eller CP inte hade ADs namn? Ponera att de kände sig skrämda av personen som åkte ut till Ängsö. Ponera att de tror att JP har något med saken att göra. Vad gör de? Börjar rota i JPs liv för att se vem det kan vara som hon har tubbat till att åka ut till Ängsö. På hennes Facebook hittar de AD som en vän. De tycker att AD liknar den person som kom till Ängsö i peruk. De pratar sinsemellan om att AD kanske har ett förhållande med JP o springar hennes ärenden osv. Sen blir de beskjutna, ser inte riktigt skytten eftersom han/hon har hjälm men gör kopplingen till den person som besökt Ängsö, som de gemensamt har dragit slutsatsen är AD. Voila utpekningen av AD!

Inte så dum tanke, speciellt med tanke på att han var den av JPs FB vänner som poserade med vapen och ammunition och dessutom var allmänt motorintresserad av bilderna att döma (tillgång till MC?).
Citera
2009-05-03, 17:26
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinkel
Lill-babs exmän har inte blivit utsatta för mordförsök och många kvinnor/män kan ju gå vidare och skaffa sej ett liv efter en separation.

Inte alla dock och det är väl bland dessa vi har att finna de som blir rättshaverister av nåt slag.

Lill-babs har gått vidare många gånger...
Hon älskar män.

Hon vet hur hon ska vidare hon...

Exakt.

Och det finns väl inget som säger att denna mormor inte är av samma ull, det har vi ju inte en aaning om. Lite för lättvindigt att anta att mormor är manshatare bara för att hon har gått igenom ett antal skilsmässor.
Citera
2009-05-03, 17:30
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grin-olle
Inte så dum tanke, speciellt med tanke på att han var den av JPs FB vänner som poserade med vapen och ammunition och dessutom var allmänt motorintresserad av bilderna att döma (tillgång till MC?).

Ja, jag skulle faktiskt kunna tro att det gått till på något liknande sätt. Jag tror att AD greps pga utpekande från CP o KV, det går inte att få ihop varför misstankarna annars föll på AD så på en gång. Jag tror inte (som någon framförde) att polisen satte sig o kollade in JPs Facebook o bestämde sig för att plocka in en person därifrån, utan något utpekande.
Citera
2009-05-03, 17:37
Medlem
Citat:
Ja, jag skulle faktiskt kunna tro att det gått till på något liknande sätt. Jag tror att AD greps pga utpekande från CP o KV, det går inte att få ihop varför misstankarna annars föll på AD så på en gång. Jag tror inte (som någon framförde) att polisen satte sig o kollade in JPs Facebook o bestämde sig för att plocka in en person därifrån, utan något utpekande.

Läser man detta blir det än mer förvirrande.

http://www.fotbollsexpressen.se/Nyhe...jar-att-skjuta

- Vi stod utanför skolan och väntade. Vi hade stått där en kort stund när någon
plötsligt kom upp bakom oss.
Hon fortsätter:
- Jag ser hur någon börjar skjuta. Det är vad jag hinner uppfatta. Någon
skjuter.
Sambon säger att hon inte hinner uppfatta vem som håller i vapnet - och säger:
- Jag kände inte igen personen. Har inte sett personen tidigare.

Således kanske inte så förvirrande iallafall..

Det MÅSTE bara vara på det sättet att den hotbild som paret tidigare upplevt har varit relaterag till AD av någon märklig anledning.

Man känner inte igen mannen som skjöt men anser AD ligga bakom detta.

Eller finns det någon annan förklaring ?
Något bakomliggande som man inte känner till ?
Senast redigerad av rattelsnake 2009-05-03 kl. 17:43.
Citera
2009-05-03, 17:42
Bannlyst
Citat:
Exakt.

Och det finns väl inget som säger att denna mormor inte är av samma ull, det har vi ju inte en aaning om. Lite för lättvindigt att anta att mormor är manshatare bara för att hon har gått igenom ett antal skilsmässor.

Jag håller med dej om detta vore den enda indikationen men det finns ju fler.
Det var dock detta som gjorde att jag spann vidare måste jag medge.

Detta med att JP inte verkar ha frigjort sig från sin mor, som tydligen aldrig accepterat sin svärson etc
Citera
2009-05-03, 17:43
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattelsnake
Läser man detta blir det än mer förvirrande.

http://www.fotbollsexpressen.se/Nyhe...jar-att-skjuta

- Vi stod utanför skolan och väntade. Vi hade stått där en kort stund när någon
plötsligt kom upp bakom oss.
Hon fortsätter:
- Jag ser hur någon börjar skjuta. Det är vad jag hinner uppfatta. Någon
skjuter.
Sambon säger att hon inte hinner uppfatta vem som håller i vapnet - och säger:
- Jag kände inte igen personen. Har inte sett personen tidigare.

Ska man döma av detta såg de inte skytten. Då ligger det nära tillhands att tro att de har pekat ut någon de har anledning att misstänka, t ex JP eller AD.

En sak jag reagear på i artikeln du hänvisar till är att de stod o väntade (min fetmarkering i citerad text). Det har inte framkommit förut vad jag vet. Vad väntade de på? Detta var ju efter mötet med skolpersonalen har jag förstått. Hade JP sagt att någon av döttrarna skulle komma dit? Hm..?
Citera
2009-05-03, 17:43
Medlem
Grin-olles avatar
Möjligt, om än något långsökt, att JP skulle reagerat på samma sätt och därför raderat AD som vän för att inte misstankarna skulle falla på honom när hon fått reda på genom pressen att han är insydd. Hon måste ju fatta att, oavsett om hon har haft med skjutningen att göra, att misstankarna skulle gå åt hennes håll på en gång.

Jag försöker fundera hur man själv skulle betett sig i en sån här situation, vilka spår man lämnat på nätet, hur ens bekanskapskrets är lätt att kartlägga via FB och andra, liknande sajter.
Citera
2009-05-03, 17:45
Medlem
Citat:
Ska man döma av detta såg de inte skytten. Då ligger det nära tillhands att tro att de har pekat ut någon de har anledning att misstänka, t ex JP eller AD.

En sak jag reagear på i artikeln du hänvisar till är att de stod o väntade (min fetmarkering i citerad text). Det har inte framkommit förut vad jag vet. Vad väntade de på? Detta var ju efter mötet med skolpersonalen har jag förstått. Hade JP sagt att någon av döttrarna skulle komma dit? Hm..?

Ja väntade på vad?

Det är en intressant fråga.
Har man blivit inlurad i en fälla?

Sen kom skytten upp bakifrån..
Är det samme man som stått och spanat vid bilen?
Citera
2009-05-03, 17:50
Medlem
MadinSanes avatar
enligt vittnesuppgifter är det samme man:
"- Jag stod på skolgården och såg mannen vid mopeden, han tittade på sin klocka med ansiktet mot gränden. Han tittade på alla som gick förbi, säger ett ögonvittne, som även beskriver mannens beteende som "mycket konstigt".
Klockan 17.25 kom greven och hans sambo gående mot sin bil, som stod parkerad cirka tio meter från skytten. Enligt vittnesuppgifter lyfte han då sin pistol och sköt två skott tätt efter varandra - och sedan ytterligare fyra skott."
å andra sidan är vittnesuppgifter som vittnesuppgifter är..
Citera
2009-05-03, 18:12
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadinSane
som även beskriver mannens beteende som "mycket konstigt".

Tankarna går till...HH...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in