2009-04-24, 14:38
Medlem
Xyzzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Väldigt avslöjande faktiskt.

Nu är det ju uttryckligen förbjudet att spekulera om forumsanvändares identiteter här på Flashback men håll med om att det luktar skunk...

Hon/han(haha), har uppgivit att hon/han bor i Gamla Stan också.
Citera
2009-04-24, 14:38
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Jag känner inte Tomasine men enligt denna tråd, flera inlägg, så är hon inte helt OK. Du kanske känner henne och vet att detta är fel.
Det har riktats en hel del beskyllningar mot CP och hans släkt i tråden, liksom för den delen mot JP och hennes mor. Man ska ha klart för sig att båda parter tenderar till att sprida sin version om den andra partens uselhet i sina respektive vänkretsar i infekterade vårdnadstvister, så det är naturligt att det finns starka negativa åsikter om båda parter, som kan dyka upp i sådana här trådar. Men som både tråden och RL har utvecklats, förefaller beskyllningarna mot JP och hennes mor i vart fall just nu ha väsentligt högre trovärdighet än beskyllningarna mot CP och hans släkt.
Citera
2009-04-24, 14:39
Medlem
UnhappyBirthdays avatar
Det finns alltså ytterligare omkring 400 sidor vårdnadsutredning att läsa igenom, frågan är vad denna skulle tillföra i fråga om motiv?

Men är det inte så att socialtjänstens nya rekommendation kan basera sig enbart på det faktum att JP ägnat sig åt umgängessabotage?
Citera
Medlem
Stormhawks avatar
Citat:
Det var ju märkligt. Lever vi på samma planet? Vad säger du om denna uppgift i Expressens artikel?

Inför den kommande domstolsförhandlingen i vårdnadstvisten fick de sociala myndigheterna i uppdrag att göra en utredning av familjeförhållandena.
Den blev klar för en knapp månad sedan - och är till grevens fördel. Myndigheterna förordar där att han blir ensam vårdnadshavare av barnen och att de flyttar hem till honom.
- Det här hade jag ingen aning om, säger en nära vän till kvinnan.

Jag antar nu att du anser att socialen går på min linje utan att alls känna till den och att den utsätter mamman för ett övergrepp?
1 Sen när blev Expressens uppgifter detsamma som bevis?
2 Om uppgifterna är riktiga, har du aldrig hört om felaktiga bedömningar från socialens sida tidigare?
3 Vänta med att dra slutsatser av detta tills domstolen sagt sitt. Förmodligen kommer de inte att ge CP ensam vårdnad även om socialen tycker det. Så brukar det vara.
Citera
Bannlyst
Jag orkar inte läsa 1 miljon inlägg sedan 1 sekund tillbaka...ursäkta.
Men jag tänkte imorse innan jag klev upp, att detta kunde vara en intrig i "Morden i Midsummer"...
En Greve + Fru + X-Fru + Boyfriend + Children + Vespa + snubben som blev anklagad initialt + annat som jag missat.
Vilken soppa.

Sen kan man ju undra om det är brist på "Hitmen" i Sthlm ?
Hur fan kan man engagera en "dörrslusk" till det uppdraget...???
AF hade kanske inte sin bästa dag...eller X-et kanske det var som beställde "tjänsten"
Ni vet, tugga tuggummi, och det där...
Hoppas offren repar sig bara.
Ha de.
Citera
2009-04-24, 14:41
Medlem
East Clintwoods avatar
Med tanke på det språkbruk signaturen motvalls k*r*ng använder är det inte alls svårt att sluta sig till att vederbörande är över 50 år, kvinna och utan akademisk utbildning. Då har jag inte spekulerat i vem signaturen är, utan vad denne är.

Nåja, JP är olämplig mor - det är väl ungefär vad tråden har lyckats bevisa så här långt. Allt annat är än så länge obevisat, men högeligen intressant.
Citera
2009-04-24, 14:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Vårdnaden kan delas eller vara ensam. Tydligen hade de delad vårdnad fram till för cirka en månad sedan då CP begärt och fått ensam vårdnad om barnen.
I så fall har mamman JP fått umgängesrätt. Hur den ser ut vet vi inte. Den kan innehåller föreskrift om att hon inte får träffa barnen ensam utan enbart tillsammans med en kontaktperson.
Denna stora förändring kan naturligtvis påverkat JP kraftigt plus detta faktum att CP har en ny sambo som väntar barn.
JP har således förlorat sin delade vårdnad och barnen får troligtvis dela arvet med det ännu ofödda halvsyskonet.

Nu är jag ju inte jurist, men att förlora vårdnaden av barnen har väl inget med arvsrätt att göra? Eller hur tänker du?
Citera
2009-04-24, 14:42
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormhawk
2 Om uppgifterna är riktiga, har du aldrig hört om felaktiga bedömningar från socialens sida tidigare?
3 Vänta med att dra slutsatser av detta tills domstolen sagt sitt. Förmodligen kommer de inte att ge CP ensam vårdnad även om socialen tycker det. Så brukar det vara.

1) Jodå, Expressen har ofta fel. Har du något belägg för att just denna uppgift är fel?
2) Socialen gör dåliga utredningar. Frågan är om det ens hade behövts en vårdnadsutredning här. Jag tycker att socialen borde ha ingripit i denna vårdnadstvist långt tidigare baserat på det mamman gör mot barnen.
3) Du, ska vi slå vad 100 spänn?
Citera
2009-04-24, 14:43
Medlem
Stormhawks avatar
Citat:
Hmm. Jag tycker att förskoletanternas åsikter kommer som en fullt logisk utveckling på det man kan läsa händer fram tills dess. Och så socialens slutsatser i vårdnadsutredningen på det.

Shiiit, det måste vara jobbigt att vara dig just nu...
O, nej. Till skillnad från er i det lilla gäng som nu angriper mig från alla håll, så har jag inte dragit några förhastade slutsatser och har därför ingen åsikt som stödjer vare sig den ena eller andra. Jag bara poängterar gång på gång att man inte okritiskt ska dra några förhastade slutsatser av det material som föreligger. Socialens slutsatser, eller snarare åsikter, har ju blivit starkt kritiserade förut om man säger så p.g.a. att man fäster alltför stor vikt vid vad den ena parten säger.
Citera
2009-04-24, 14:48
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
O, nej. Till skillnad från er i det lilla gäng som nu angriper mig från alla håll, så har jag inte dragit några förhastade slutsatser och har därför ingen åsikt som stödjer vare sig den ena eller andra. Jag bara poängterar gång på gång att man inte okritiskt ska dra några förhastade slutsatser av det material som föreligger. Socialens slutsatser, eller snarare åsikter, har ju blivit starkt kritiserade förut om man säger så p.g.a. att man fäster alltför stor vikt vid vad den ena parten säger.

Vänta nu. Du dömde ju ut en anhörig till CP. Var är beläggen för detta?

Jag har inte påstått att mamman är mördare. Men jag tycker att hon är en bra kandidat. Jag anser att mamman är olämplig som mor. Baserat på de myndighetsdokument och hennes egna utsagor som finns att läsa.

Vad har du för belägg att CP:s anhörig är mytoman?
Citera
Bannlyst
Citat:
HJÄLP! Är du så dum eller låtsas du?? Informationen kommer ju från tingsrättens och hovrättens akter om vårdnadstvisten!

Men ok jag tycker vi totalt släpper det här med vårdnadsgrejen.
Jag hoppas bara att Stormhawk tas in på förhör av polisen eftersom att h*n verkar veta så jävla mycket om de inblandade...
Citera
Medlem
Stormhawks avatar
Citat:
1) Jodå, Expressen har ofta fel. Har du något belägg för att just denna uppgift är fel?
2) Socialen gör dåliga utredningar. Frågan är om det ens hade behövts en vårdnadsutredning här. Jag tycker att socialen borde ha ingripit i denna vårdnadstvist långt tidigare baserat på det mamman gör mot barnen.
3) Du, ska vi slå vad 100 spänn?
1 Nej, skulle jag behöva det? Jag har inte sagt att det är fel. Jag menar att det kanske inte ska tas som bevis.
2 Ja, du tycker det ja. Det är ju det jag menar. Mera saklighet efterlyses.
3 ???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in