Citat:
Ursprungligen postat av
hoxha
Typohesus:SÄPO och Polisutredningen, är alla möjligheter uttömda här?
Personligen har jag inte släppt skåphistorien, är förvånad över att den inte fått större genomslag här. Det är inte så konstigt om man inte reagerade på posten när polisen kom och bad att få titta i skåpet. Det är bara i ljuset av det vi nu känner till som det blir underligt. Det måste ha varit ganska nära inpå försvinnandet, senare måste ju skåpet ha öppnats och getts till någon annan. Det är mycket möjligt att det var samma polisavdelning som var där bägge gångerna, det är inte det som är poängen. Poängen är att det måste ha varit Säpo! Själv är jag övertygad om att Säpo har mycket mer information om vad som hände Bosse än vad man velat ge ut.
Är väl på tiden att man kommer fram med det nu, det har ändå gått 40 år! Vem skyddar man fortfarande?
Det har inte jag heller. Ja, detta är underligt med tanke på vad vi ändå har lyckats få fram om BJ.
Att Bosse hade ett klädskåp det tror jag han hade, även om han kom ombytt till sitt arbete. På alla arbetsplatser jag har varit på, så har ett sådant delats ut till all personal - även till dem som inte använde detta. Hade hans skåp i s f ett hänglås eller var det olåst? På vissa ställen har man bara fått ta ett klädskåp på eget bevåg. Vet inte hur det gjordes där han arbetade?
Eftersom det oftast är brist på klädskåp, så lär detta ha givits till någon annan anställd på posten Stockholm 4 en kort tid efter försvinnandet.
Du kan mycket väl ha rätt i detta ang. Säpo. Säger nu inte att det var så utan bara att det mycket väl kan ha varit så.
Att det finns mycket mera information hos Säpo om den försvunne brevbäraren är inte heller omöjligt. Återigen: Jag säger nu inte att så skulle vara fallet utan att det endast kan vara fullt möjligt.
Ingen av oss kan ju säga med säkerhet hur det förhåller sig!