Flashback bygger pepparkakshus!
2021-10-31, 19:16
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Javisst är mordet på Reijo Daag polisiärt uppklarat. Tant Ingemar berättade för BOs mor vad h*n hade gjort utan vittnen. Synd att modern inte kunde spela in bekännelsen. Det har heller aldrig funnits någon annan misstänkt. Nej GM kommer aldrig att berätta något fastän mordet på Reijo preskriberades 2001.

Tror Kronertskockas inlägg kan stämma bra, fröken sjöblom ser inte sig själv som skyldig, det var Viskaforsbornas fel. Kommer inte ihåg om det skrivits i tråden om Sjöblom blev mer eller mindre utsatt av mobbare efter mordet. Om det fick effekten fröken ville ha eller om det blev motsatt
Citera
2021-11-04, 15:09
Medlem
Kul om min teori kan tillföra något! Har jobbat med att få med alla kända delar i den och försökt fått ihop en sammanhållen händelsekedja.

/Kronertskocka
Citera
2022-06-15, 14:56
Medlem
Det är riktigt läskigt att en cykel fortfarande finns där.
Citera
2022-06-16, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nilsbofink
Tror Kronertskockas inlägg kan stämma bra, fröken sjöblom ser inte sig själv som skyldig, det var Viskaforsbornas fel. Kommer inte ihåg om det skrivits i tråden om Sjöblom blev mer eller mindre utsatt av mobbare efter mordet. Om det fick effekten fröken ville ha eller om det blev motsatt

Jag håller med om att det här är en trolig teori.
Tragiskt att Reijo fick sätta livet till, men samtidigt har jag förståelse för GM:s eventuella agerande. Mobbing ska ingen behöva utsättas för och de skyldiga är de idag 60-åriga bonnläppar som mobbade GM. Sannolikt är det säkert kvar i hemtrakten, då lokala tonårsstjärnor brukar ha en tendens att inte nå framgång utanför sin hemort....
Citera
2022-06-16, 15:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Troligtvis svartsjuka.

Troligtvis så verkar MGM ha varit förälskad i Reijo.

När denne inte besvarade känslorna så kunde h*n inte acceptera det.
Citera
2022-07-08, 21:29
Medlem
Nilsbofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaskras
Jag håller med om att det här är en trolig teori.
Tragiskt att Reijo fick sätta livet till, men samtidigt har jag förståelse för GM:s eventuella agerande. Mobbing ska ingen behöva utsättas för och de skyldiga är de idag 60-åriga bonnläppar som mobbade GM. Sannolikt är det säkert kvar i hemtrakten, då lokala tonårsstjärnor brukar ha en tendens att inte nå framgång utanför sin hemort....

Ja, tror din slutsats stämmer. Dom peakade i skolåren och lever kvar på minnet från det, hade de flyttat till ex Göteborg hade de varit den nyinflyttade bonnläppen medan de nu i samma hål i marken som de växte upp i fortfarande är den populära från skoltiden
Citera
2023-04-16, 18:39
Medlem
Gammalt mord och gammal tråd men !
Jag tror att Hen ville berätta och berättade för sin kompis om sin läggning och även att Hen var förälskad i sin vän . Med tanke på hur många år sedan detta var så var bögar , transor och de som stack ut inte så vanligt! Kan tänka mig att en 14 årig grabb reagerade med avsky och tyckte Hen var äcklig . Kanske tom sa att han inte ville vara kompis med personen längre? En kille på 16 som berättar att han är född i fel kropp och förälskad i wn kompis var inte något som man pratade om gissar jag för drygt 50 år sedan , det var nog mer skam och något man " gömde både för sig själv och andra. Men eftersom de var kompisar så gissar jag att hemligheten kanske skulle stanna mellan dem och även en förståelse. Men det fick inte hen utan kompisen gjorde narr av honom och det utlöste detta mord . Om jag ser tillbaka när jag var i den åldern på -70 talet så hade nog jag också tyckt det varit sjukt ! En kompis på -80 talet bytte kön från kvinna till man och än idag så är denna nu då man min fd kompis Gunilla , det var ovanligt på den tiden eller så pratades det helt enkelt inte om det . Vill minnas att " Gunillas pappa blev helt galen när han fick höra det och sa hon skämde ut hela familjen ( pappan var polis) träffade denna fd kompis en gång på krogen och " han tafsade , blev riktigt förbannad för tyckte inte det kändes ok . Nej så jag tror denna kille skrattade eller hånade sin kompis efter denne berättat om vad han kände och att han hade känslor för honom ..... det blev hans död ! Om ens bäste kompis hånar en då kan jag tänkta mig att något brann av där och då . Sedan så måste något vara fel i skallen innan och en sinnesundersäkning hade nog garanterat visat det också .
Citera
2024-07-23, 16:04
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Hur ser gm:s liv ut idag? Fortfarande aktiv i den där närradion i stockholm?Nån aktuell bild på gm?
Citera
2024-07-29, 15:02
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Hur ser gm:s liv ut idag? Fortfarande aktiv i den där närradion i stockholm?Nån aktuell bild på gm?

Det verkar inte som att trådens huvudperson mår så bra idag.

Citat från en bloggkommentar som h*n har skrivit 2023 på radiototalnormals hemsida:
Citat:
Mitt liv är förstört, jag sitter på ett äldreboende Solsunda, i Nacka.

Här kan man lyssna på alla program som Radio Totalnormal har sänt 2008-2024.
https://www.radiototalnormal.se/sandningsarkiv/

Vill man höra hur C*thrine låter, kan man exempelvis lyssna på premiärsändningen 2008-10-02.
Senast redigerad av Aurora Borealis 2024-07-29 kl. 15:26.
Citera
2024-07-29, 20:08
Medlem
Skaraborg2s avatar
Bor fortfarande kvar i Nacka men nu under ny adress.

Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Det verkar inte som att trådens huvudperson mår så bra idag.

Citat från en bloggkommentar som h*n har skrivit 2023 på radiototalnormals hemsida:

Här kan man lyssna på alla program som Radio Totalnormal har sänt 2008-2024.
https://www.radiototalnormal.se/sandningsarkiv/

Vill man höra hur C*thrine låter, kan man exempelvis lyssna på premiärsändningen 2008-10-02.

Som alltid tack föra dina uppgifter.

Undrar om h*n nu sitter och tänker på vad som hände i Viskafors för 48 år sedan? Antar att h*n har gott om tid på äldreboendet.
Citera
2024-07-30, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Som alltid tack föra dina uppgifter.

Undrar om h*n nu sitter och tänker på vad som hände i Viskafors för 48 år sedan? Antar att h*n har gott om tid på äldreboendet.
Hen har väl erkänt i enskilt samtal med Reijos mamma? Reijos föräldrar lever än så det finns tid att vara ärlig mot dem och berätta allt så att familjen kan få frid.
Citera
2024-08-03, 14:43
Medlem
Skaraborg2s avatar
Erkände under ett enskilt samtal med Reijos mamma.

Citat:
Ursprungligen postat av snorkherren
Hen har väl erkänt i enskilt samtal med Reijos mamma? Reijos föräldrar lever än så det finns tid att vara ärlig mot dem och berätta allt så att familjen kan få frid.

H*n gjorde det ja.

Visste inte att hans föräldrar fortfarande är i livet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in