Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Fy, vilket tragiskt fall (som många andra
) På vilka grunder satt den misstänkte ynglingen häktad, om - som du skriver - åklagaren inte kunde få fram bevis mot honom? Och på vilka grunder ansågs han skyldig av omgivningen? Vad pekade mot ynglingen?
Det här låter som om gärningsmannen kände den mördade killen (om brottet inte begicks av en väldigt psykiskt störd eller sjuk person). Som någon skrev - ett hatbrott - åtminstone torde enormt starka känslor ha funnits hos gm; annars hade det räckt med några fåtal knivhugg. En fjärdedel av de 100 knivhuggen skulle kunna sägas vara ett tydligt fall av "overkill"...
Blev killen dödad där han hittades eller hade han fraktats dit senare?
Jag vet inte varför den misstänkte ynglingen X blev gripen och sedermera häktad? Jag vet bara att denne 16-åring satt häktad länge.
Att han av allmänheten ansågs som skyldig berodde nog till en viss del på att han fick sitta häktad som länge.
Ja det var verkligen en ett tydligt fall på "overkill".
Ingen har, vad jag vet iaf, har ansett detta som ett s.k. hatbrott! Det var ingen som hade hatat honom där han bodde. Ett mord utan någon som helst orsak troligtvis.
Kanske GM fick "lust" att begå ett mord för att få känna på hur det är att döda någon?
Reijo Daag hittades på den plats där han hade mördats.