2017-01-05, 23:04
Medlem
Enligt en person jag talat med som sett foton på den mördade Reijo så var tydligen halsen avskuren...Fruktansvärt makabert mord detta då gärningsmannen var såpass ung...Tråkigt att han/hon aldrig ställdes inför rätta då brottet var polisiärt uppklarat. Vila i frid Reijo!
Citera
2017-01-05, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shinshin
Enligt en person jag talat med som sett foton på den mördade Reijo så var tydligen halsen avskuren...Fruktansvärt makabert mord detta då gärningsmannen var såpass ung...Tråkigt att han/hon aldrig ställdes inför rätta då brottet var polisiärt uppklarat. Vila i frid Reijo!

Hur kommer det sig att personen har kunnat se dessa foton? Förundersökningen är ju sekretessbelagd, som ett exempel.
Citera
2017-01-06, 00:45
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Hur kommer det sig att personen har kunnat se dessa foton? Förundersökningen är ju sekretessbelagd, som ett exempel.

Den personen som tidigare i tråden sa att hen hade läst utredningen hade fått göra det på plats, antagligen på länsarkivet. Personen satt och gick igenom utredningen under övervakning av personal som kontrollerade att hen inte skrev av eller fotade av sidorna. Jag tror också att hen fick skriva under något papper om att hen inte fick sprida det vidare. Det enda som hen har sagt var att det var otäcka bilder på Reijo Daag.

Det är väl ett bra tecken på det öppna samhället som Sverige ännu är, och demokratin, att det går ibland att få ta del av material som är mer eller mindre sekretessbelagt eller hemligstämplat om man har de rätta skälen eller argumenten. Å andra sidan bör informationen inte vara alltför lättillgänglig, så att allmogen börjar att frossa i allt möjligt, endast för att de är nyfikna.
Senast redigerad av Pajosv 2017-01-06 kl. 00:54.
Citera
2017-01-06, 02:25
Medlem
Inte ens BTjournalisterna fick tillstånd läsa förundersökningen och nu har de överklagat och får läsa vissa delar som kommer bestämmas av länsarkitekt.
Men någon kan ha sett foton ändå, vet att BO:s mor hade massa papper om mordet från polisutredning och att hon bland annat satt med dem en gång när dottern hade fest hemma.
Citera
2017-01-06, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Så att inte några missförstånd uppstår... Skulle du vilja titta på nedanstående video och se om jag filmat "rätt plats" när det gäller det som du benämner som Gläntan. Skriv i så fall minutangivelsen i filmen.

https://www.youtube.com/watch?v=w0077osFdxU
Vilket håll går du åt vid 47 till 54 om du åker dit och filmar från masten hela vägen till vägen delar sig så kan jag säga vart det är vet inte riktigt vart du befinner dig när du byter bild är du på väg in i skogen eller ut igen?
Citera
2017-01-06, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abba76
Vilket håll går du åt vid 47 till 54 om du åker dit och filmar från masten hela vägen till vägen delar sig så kan jag säga vart det är vet inte riktigt vart du befinner dig när du byter bild är du på väg in i skogen eller ut igen?
Har tittat på filmen flera ggr och fattar jag rätt så är du där vägen delar sig mot huset och stigen. Är det så ska du gå tillbaka en bit och då har du en glänta på h om du kommer från skogen och v om du kommer från masten.
Citera
2017-01-07, 03:45
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Kanske är hon idag ålderspensionär med tanke på att hon har den rätta åldern?

Bor kvar i Stockholmstrakten. Det finns en del uppgifter vad personen ifråga har gjort tidigare i tråden.
Hon? Vad får dig till en hon? En transa som dansat med Flinkman och Lindarw då?
Citera
2017-01-07, 09:03
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Det sägs att den misstänkte gärningsmannen opererat/könskorrigerat sig från man till kvinna.

En transvestit är ex. en man som klär sig och beter sig som kvinna, eller en kvinna som klär sig och beter sig som man. Transvestiter har oftast inte opererat sig till "det andra könet".
Citera
2017-01-07, 09:18
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:

Jag börjar vid Mast 2 vid Sven Eriksons väg och går in i skogen. Jag passerar barncykeln (vid 0.38-0.43) som finns på min vänstra sida och går mot den öppna bommen längre fram. Vid 1.06 passerar jag bommen.

Vid 1.44 har jag klippt i filmen, men jag går fortfarande på samma stig in i skogen, och strax därpå kommer en vänsterkurva, men det finns också en mindre stig rakt fram, ser det ut som...
Citera
2017-01-07, 09:22
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Har tittat på filmen flera ggr och fattar jag rätt så är du där vägen delar sig mot huset och stigen. Är det så ska du gå tillbaka en bit och då har du en glänta på h om du kommer från skogen och v om du kommer från masten.

Vilket hus menar du? Husgrunden till Djupedal? Jag har inte sett något hus eller husgrund.
Citera
2017-01-07, 12:26
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det.

Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman

Ja hon. Vad skall man kalla en person som har genomgått könsbyte från man till kvinna med numera ett kvinnligt personnummer? Det?
Citera
2017-01-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja hon. Vad skall man kalla en person som har genomgått könsbyte från man till kvinna med numera ett kvinnligt personnummer? Det?

Klart det är en det det handlar om , eller man som tror han är en kvinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in