2017-01-09, 16:54
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XenaSupportGroup
Du har ju redan förklarat att du inte läser länkar? Och varför skulle någon ens ha scannat in dessa domar?

Men om du gillar att länka (och tro mig, jag läser om du länkar till något) så kan du ju länka till det i lagstiftningen som säger att "bara myndigheter kan bli dömda för åsiktsregistrering".

Vi demokrater och juridiskt intresserade håller andan!

När har jag skrivit det?

Jag godtar även artiklar som nämner några av dessa åtskilliga domar, trots allt ett allvarligt brott.
Citera
2017-01-09, 17:05
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wurhan
AFA kan inte göra sig skyldig till åsiktsregistering då det endast är myndigheter som kan det, menar du att AFA är en myndighet?
.

Ska du ljuga om detta också?

Låt mig gissa, "Putin har hackat mitt konto"?
Citera
2017-01-09, 17:26
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Ska du ljuga om detta också?

Låt mig gissa, "Putin har hackat mitt konto"?

Syftade på att jag aldrig läser länkar som du påstod tidigare.

Hur blir det med dessa åtskilliga domar nu då?

Åsiktsregistering är förbjudet för myndigheter genom RF. Finns ingen lag om åsiktsregistering i brottsbalken, den tidigare s.k datalagen heter idag dataintrång och brott mot PUL ingår inte i denna, den ingick tidigare i datalagen.

Alla som för strukturerade register som inte följer lagen gällande PUL döms således för brott mot PUL, detta kan innefatta allt ifrån hur uppgifterna behandlas till vad för uppgifter som förs i registret.
Citera
2017-01-10, 09:29
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Med andra ord, du hade noll belägg för det du hittade på - för om det stod i Sveriges Lag skulle du ju lätt kunna hänvisa dit.

Classic AFA, inte så konstigt att ni inte ens är 10 pers kvar numera.
Citera
2017-01-10, 10:41
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Med andra ord, du hade noll belägg för det du hittade på - för om det stod i Sveriges Lag skulle du ju lätt kunna hänvisa dit.

Classic AFA, inte så konstigt att ni inte ens är 10 pers kvar numera.

Jag vet inte riktigt vad för belägg du behöver utöver det jag redan redogjort, jag kan inte riktigt länka till en lag som inte existerar. Finns ingen lag som heter olaga åsiktsregistering, det är däremot förbjudet för stat och myndigheter att bedriva åsiktsregistering vilket regleras i RF.

Brott mot PUL innefattar däremot all hantering i strukturerade register som bryter mot PUL i både hantering och innehåll, detta kan innefatta religion, kön, men även åsikter. Således döms man för brott mot PUL och inte åsiktsregistering, som jag påstod i tidigare inlägg.

http://feinjuridik.se/asiktsregistrering/

Nu vill jag gärna att du hänvisar till något, dom eller artikel där åtskilliga privatpersoner dömts för "olaga åsiktsregistering" som du tidigare nämnde. Har bett sig redovisa detta ett flertal gånger men du har gång på gång vägrat. Väntar spänt.
Citera
2017-01-10, 10:47
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Läser du inte ens dina egna länkar?

Denna länk ger mig ju helt rätt!!!!
Citera
2017-01-10, 10:49
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Läser du inte ens dina egna länkar?

Denna länk ger mig ju helt rätt!!!!

Jag tror du har svårigheter med att tolka det som faktiskt framgår i länken.

Du får gärna länka till vart det står att man döms för åsiktsregistering. Framgår rätt tydligt att det är brott mot PUL.

Som sagt, du påstod att det fanns åtskilliga domar där privatpersoner dömts för "olaga åsiktsregistering". Hänvisa gärna till nåt som styrker det.
Citera
2017-01-10, 11:07
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Jag tror du har svårigheter med att tolka det som faktiskt framgår i länken.

Du får gärna länka till vart det står att man döms för åsiktsregistering. Framgår rätt tydligt att det är brott mot PUL.

Som sagt, du påstod att det fanns åtskilliga domar där privatpersoner dömts för "olaga åsiktsregistering". Hänvisa gärna till nåt som styrker det.

Hehe, du framstår ju fan som en parodi på AFA, som i sin tur är en parodi på sektvänstern.

Inte konstigt att ni inte ens är 10 pers kvar (var av 8 bara aktiva på nätet).
Citera
2017-01-10, 12:37
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Enligt polisen (bla i Jönköpingsposten) så kom de nu 12 anhållna "AFA:iterna" som sitter inne sedan i lördags från hela Sverige, bland annat från Skåne och Stockholm.

De måste alltså kraftsamla från hela landet för att bli 12 pers, dessutom lyckas alla bli gripna och den enda nattvandraren de lyckades göra något mot var en gammal tant.

Bland de gripna fanns också en tidigare MP-politiker från Jönköping, numera aktiv i Syndikalisterna. Han är numera över 45 år, kanske dags att skaffa ett liv istället för att punda och leka ligist?
Citera
2017-01-10, 13:18
Medlem
wurhans avatar
Citat:
Enligt polisen (bla i Jönköpingsposten) så kom de nu 12 anhållna "AFA:iterna" som sitter inne sedan i lördags från hela Sverige, bland annat från Skåne och Stockholm.

De måste alltså kraftsamla från hela landet för att bli 12 pers, dessutom lyckas alla bli gripna och den enda nattvandraren de lyckades göra något mot var en gammal tant.

Bland de gripna fanns också en tidigare MP-politiker från Jönköping, numera aktiv i Syndikalisterna. Han är numera över 45 år, kanske dags att skaffa ett liv istället för att punda och leka ligist?

Haha härligt att du nu släppt ämnet åsiktsregistering när du inte kunde backa dina påståenden. Fortfarande har du inte kunnat påvisa några belägg för dina påståenden.

Det är ingen som längre är anhållen, samtliga släpptes igår.

Det är ironiskt för att samtliga målsägare är inte hemmahörande i Jönköping, så det verkar som att man måste hämta folk från andra delar av landet för att promenera.

Citat:
Hittills vet polisen om tre personer som ska ha utsatts för misshandeln och av dem var ingen från Jönköping, en var från Stockholmsområdet.

http://www.jp.se/article/de-gripna-halls-kvar/

Jag har ingen information öht om vilka de misstänkta är, förutom åldrarna som framgår i media.
Har du några belägg för att en av de misstänkta skulle vara en 45 årig f.d MP politiker?

Citat:
Samtliga misstänkta är mellan 18 och 30 år.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jon...stbrak-slappta

Kan vi nu konstatera att du antingen inte klarar av att läsa enkla texter alternativt att du sitter och ljuger?
Senast redigerad av wurhan 2017-01-10 kl. 13:20.
Citera
2017-01-10, 13:32
Medlem
XenaSupportGroups avatar
När jag skrev var alla fortfarande anhållna, nu möjligen släppta men alla är ännu misstänkta för mycket grova brott och sannolikt snart dömda (nytt fängelsestraff för Gerleman?).

Det är imponerande faktiskt, AFA kraftsamlar från hela Sverige, får ihop hela 12 pers, denna "elit" lyckas slå ner en ensam nattvandrande tant och ALLA blir gripna.

Inte RAF direkt....
Senast redigerad av XenaSupportGroup 2017-01-10 kl. 13:37.
Citera
2017-01-10, 13:33
Medlem
XenaSupportGroups avatar
Citat:
Haha härligt att du nu släppt ämnet åsiktsregistering när du inte kunde backa dina påståenden. Fortfarande har du inte kunnat påvisa några belägg för dina påståenden.

Ja, med tanke på hur krossad och förlöjligad du blev i den "debatten" så tyckte jag att du nog skulle må bättre om vi försökte gå vidare.

Jag nöjer mig med en enkel seger, jag behöver inte håna förloraren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in