Citat:
Ursprungligen postat av
DJonssonanal
Jag har ingen aning om hur många från Sverige som åkt ner. Men 50 från hela världen? Vart har du fått den siffran ifrån?
Vad menar du med det fetstila? Att nazister får hus nedklottrade och fönstren sönderslagna? Känns som det vänder lite fram och tillbaka här bland alla flashbacknazister. Ena dagen så finns det inget hot, andra dagen finns det ett hot men "bara klotter och skadegörelse". Kan ni bestämma er någon gång?
Du kanske är bättre insatt än mig och kan ge en någorlunda uppskattning på hur många som har åkt ner? Man kan ju tycka att man borde skryta om sina nummer av propagandistiska skäl om det gällde några större nummer men vad vet jag. Hur många europeiska anarkister är det som har dödats i kriget hittills? Ivana Hoffman och en handfull till som det har rapporterats om? Även här borde man kunna finna fler exempel om man nu faktiskt slåss på riktigt och inte rollspelar revolutionärer. Det måste kännas bra med vetskapen att den kommunistiska drömmen i Rojava sedan länge skulle slocknat om det inte vore för bästa kompisen, imperialistiska, kapitalistiska USA.
Om du med hot menar att den autonoma vänstern klottrar, krossar fönster samt sprider skvaller så visst, då finns det ett hot, begränsat till ett fåtal platser i landet där man är tillräckligt numerärt överlägsna för att våga sig på något. Annars är det mer riskabelt att ta en öl krogen än att vara aktiv nationalist i dagens Sverige.