2009-09-07, 08:24
Medlem
brianmolkos avatar
bara bra att de inte har byxor dvs jeans för det finns alldeles för rörigt många kockar där numera tyvärr ...
Citera
2009-09-07, 08:38
Medlem
evolutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zooey
Jag säger inte att jag tycker att alla tjejer bör vara hjärndöda slitzmodeller, men varför måste ni (som säger att ni inte är det) så desperat visa att ni inte är det? Är det inte bättre att försöka framhäva sig som så vacker som möjligt och sedan briljera med ert intellekt. Det är mycket roligare att bli överraskad.

Tror du verkligen de försöker se fula ut? Jag gillar raka luggar, mörkt hår, second-hand-kläder och avsaknad av silikontuttar utan att ha något politiskt motiv och tror att de gör det också. Det är en stil helt enkelt.
Citera
2009-09-07, 10:59
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Tror du verkligen de försöker se fula ut? Jag gillar raka luggar, mörkt hår, second-hand-kläder och avsaknad av silikontuttar utan att ha något politiskt motiv och tror att de gör det också. Det är en stil helt enkelt.

Håller med. Ser jag en tjej med lugg vänder jag faktiskt, bara pga det, på huvudet en gång till.
Citera
2009-09-07, 21:04
Medlem
Citat:

Hm, där fick jag mig allt en ordentlig tankeställare.
Citera
2009-09-07, 21:17
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Var det inte den här tönten som startade det hela?
http://www.nrj.se/images/galleries/e..._big/elle7.jpg

Gud alltså, sjukt störande när de står så med fötterna. Som om de vill se små och barnsliga ut. AARGRH!!! Har lust att slå av anklarna på dem med en stor ungabungaklubba.
Citera
2009-09-07, 22:19
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Gud alltså, sjukt störande när de står så med fötterna. Som om de vill se små och barnsliga ut. AARGRH!!! Har lust att slå av anklarna på dem med en stor ungabungaklubba.

Ja, den där posen kan jag verkligen hålla med om. Definitionen av skitnödighet.
Citera
2009-09-07, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nex112
Varför se ner på de som vågar ha en lite speciell stil. Om dessa tjejer inte skulle finnas skulle inte ni kunna vara "normala". Allt handlar om hur majoriteten ett samhälle väljer sin stil. Om nu majoriteten skulle gå klädd som "lilla my" skulle det vara ni som blev speciella - och därmed sämre bemötta.

Nu menar jag inte att alla som tillhör majoriteten är svaga på något sätt, men visst fan finns det många som bara hänger på manistreamen (a.k.a det normala). Hoppas ni förstår

Jag tycker att det ser helt ok ut, mest för att de vågar gå sin egna väg, antar jag, och det är något i den tanken som tänder på mig ^^

Jag e inte normal och ser fortfarande ner på fanskapen.

HA!

Gissa varför? Jo för det de står för. För att det inte är originellt utan bara någon form av minoritetskonformitet.
Senast redigerad av tobbesmamma 2009-09-07 kl. 22:49.
Citera
2009-09-09, 01:07
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:

WORD! personligen tycker jag det kan vara sjukt jävla hett med raklugg och ett par kraftigare glasögon samt håret slarvigt uppsatt i en tofs på huvudet men givetvis måste det vara på en tjej som passar i det!
Citera
2009-09-09, 01:08
Medlem
arnold2k5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse

äh det är ju för att visa upp så mycket av skorna som möjligt, lugna ner dig!
Citera
2009-09-09, 14:44
Medlem
Brittmaries avatar
Jag finner tjejer som klär sig lite indie och vintage -aktigt väldigt charmande och karismatiskt.
Citera
2009-09-09, 17:08
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brittmarie
Jag finner tjejer som klär sig lite indie och vintage -aktigt väldigt charmande och karismatiskt.

"Charmerande" eller "charmiga" passar bättre (sorry, men fick i uppdrag att klaga på någon annan användares svenska via en annan tråd). För att vara lite OnT så anser jag att de nästan alltid ser sjukt tillgjorda ut på bild, men IRL så är de skitsöta.
Citera
2009-09-09, 17:19
Medlem
philomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackster
Ja, alla har vi sett dom, dessa indie/retro/feminist/politiskt korrekta tjejer som klär sig på det fulast sätt som finns. Dvs i säckiga kläder som får dem och se ut som en påsenötter utan dess like. Min kuk blir mjuk så fort jag ser någon gå runt så.

Jag håller med dig till 100 %. Fruktansvärt fult är det !

Jag har tagit upp ämnet i denna tråd, som handlar om att modet i Sverige håller på att gå under jorden: https://www.flashback.org/showthread.php?t=999112
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in