• 1
  • 2
2009-05-05, 14:27
Medlem
Jag åkte igår norrut på E4an vilket händer titt som tätt. Alltid när man passerat Norrköping står det skyltar, höbalar etc med olika politiska budskap på en åker vid vänstra vägkanten. Det senaste budskapet var i stil med "Det bästa sättet av avfolka en bygd är att dra in brandkåren" -antar man syftar på Rosengård. Någon som vet vem som ligger bakom, är det en privatperson eller en organisation?

Här är en karta där jag märkt ut platsen:
http://www.hitta.se/LargeMap.aspx?z=...t%3E%3C/pts%3E
Citera
2009-05-05, 14:32
Bannlyst
Rosengård varför trodde du det???

En lokal fråga om neddragning av deltidsbrandmännen i Krokek.
http://www.nt.se/nyheter/artikel.asp...=5108913#forum
Citera
2009-05-05, 14:33
Medlem
Tja, är inte så insatt i Östergötlands lokalpolitik, det var nog därför
Senast redigerad av NurseT 2009-05-05 kl. 14:41.
Citera
2009-05-05, 14:34
Medlem
Enligt farsan är det en sur bonde.
Åkte förbi där för ett halvårsedan men då var budskapen ett annat, något med EU.
Citera
2009-05-05, 14:38
Medlem
Rammsbergs avatar
Det är, vad jag vet, en sur/arg/politiskt engagerad bonde/markägare som i många, många år har haft olika politiska budskap på samma ställe. Jag skulle tro att budskapen har funnits där i 20-25 år. Det är faktiskt rätt kul att kolla vad han är arg på varje gång man åker förbi.
Citera
2009-05-05, 15:02
Medlem
hetzzs avatar
Håller med ovanstående. Alltid intressant att se vad som är dagens/veckans/... budskap när man åker förbi.

Jag har funderat länge om det är tillåtet ha "skyltar" i närheten av motorvägar. Jag har för mig läst för länge sedan att det inte är det men som det verkar har det ju i det här specifika fallet pågått under en lång period.
Citera
2009-05-05, 15:14
Medlem
Ja det är alltid ett kul inslag när man kör långt. Senast jag såg det så stod det "Takk Irland". När de vägrade Lissabon.

Jag tror ikke det är en sur bonde. Jag tror det är en samhällsmedveten bonde. Som antagligen påverkar en hel del.

Syns det bara när man kör norrut?
Citera
2009-05-05, 15:20
Medlem
Mr Andersons avatar
Är inte surbonden Sveriges förste twittrare, typ?
Citera
2009-05-05, 15:40
Medlem
wretchs avatar
Varför är man sur om man har en politisk åsikt?
Citera
2009-05-05, 15:40
Medlem
SnuFFs avatar
det var rätt cool idé ju.

det vore kul ifall någon som bor i närheten kan fotografera varje budskap och lägga upp här.
Citera
2009-05-05, 16:55
Medlem
Absus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wretch
Varför är man sur om man har en politisk åsikt?

Precis.

Bara för att man har många åsikter, och känner starkt för politiska frågor, innebär det inte att man är bitter eller sur.
Citera
2009-05-05, 17:17
Medlem
Orm Ondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseT
"Det bästa sättet av avfolka en bygd är att dra in brandkåren" -antar man syftar på Rosengård. [/url]

Wish it was true.....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in