Jag åkte igår norrut på E4an vilket händer titt som tätt. Alltid när man passerat Norrköping står det skyltar, höbalar etc med olika politiska budskap på en åker vid vänstra vägkanten. Det senaste budskapet var i stil med "Det bästa sättet av avfolka en bygd är att dra in brandkåren" -antar man syftar på Rosengård. Någon som vet vem som ligger bakom, är det en privatperson eller en organisation?
Det är, vad jag vet, en sur/arg/politiskt engagerad bonde/markägare som i många, många år har haft olika politiska budskap på samma ställe. Jag skulle tro att budskapen har funnits där i 20-25 år. Det är faktiskt rätt kul att kolla vad han är arg på varje gång man åker förbi.
Håller med ovanstående. Alltid intressant att se vad som är dagens/veckans/... budskap när man åker förbi.
Jag har funderat länge om det är tillåtet ha "skyltar" i närheten av motorvägar. Jag har för mig läst för länge sedan att det inte är det men som det verkar har det ju i det här specifika fallet pågått under en lång period.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!