Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-07, 16:18
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cosmost
Minns detta mkt väl. Vi bodde i balkongen precis ovan där kroppen låg. Vem var avskumet som tog död på tösen? Har vi foto på aset?
Kusligt. Var det då på Industrigatan 8 i Lomma? Kommer du ihåg något om förövaren eftersom ni bodde så nära? Hans inititaler är HP
Citera
2009-05-07, 16:20
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Inte helt omöjligt att han fortfarande sitter inlåst.
Vill minnas att jag har kunnat namnet på mördaren.Ska snoka lite..
Ja snoka på. Vi väntar med spänning
Citera
2009-05-07, 17:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Kusligt. Var det då på Industrigatan 8 i Lomma? Kommer du ihåg något om förövaren eftersom ni bodde så nära? Hans inititaler är HP

Inget alls, mer än att han bodde på horgatan i Malmö, dvs industrigatan som ligger nära östra farmvägen och att hans dotter lekte med den mördade flickan minns jag.
Citera
2009-05-07, 17:31
Medlem
Citat:
Inget alls, mer än att han bodde på horgatan i Malmö, dvs industrigatan som ligger nära östra farmvägen och att hans dotter lekte med den mördade flickan minns jag.

horgatan? var den känd som ett tillhåll för horor?
Citera
2009-05-07, 18:40
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Det var väl Industrigatan i Lomma det handlade om och inte i Malmö. Om man tittar på Eniro kan man se att Industrigatan 8 och 10 i Lomma ligger i samma huslänga. Alltså bodde de grannar med varandra. "Horgatan" (Industrigatan) i Malmö är mer ett industriområde och husnummer 8 och 10 finns inte vad jag kan se.
Citera
2009-05-07, 19:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prudens
Det var väl Industrigatan i Lomma det handlade om och inte i Malmö. Om man tittar på Eniro kan man se att Industrigatan 8 och 10 i Lomma ligger i samma huslänga. Alltså bodde de grannar med varandra. "Horgatan" (Industrigatan) i Malmö är mer ett industriområde och husnummer 8 och 10 finns inte vad jag kan se.

Ok,jag kan ha fel. Men vad jag hörde då var att hans unge lekte med den mördade flickans.
Citera
2009-05-08, 09:11
Medlem
cosmost

Citat:
Ok,jag kan ha fel. Men vad jag hörde då var att hans unge lekte med den mördade flickans.
Du har rätt och i NK fanns en bild på huset i Lomma där flickan ringde på.
Citera
2009-05-08, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Du har rätt och i NK fanns en bild på huset i Lomma där flickan ringde på.

vilken årgång av NK?
Citera
2009-07-08, 15:19
Medlem
bettinamordet...

Jag bor i lomma och visst känner jag till det här... en polares storebror gick i bettinas klass då när hon blev mördad.
Citera
2009-07-13, 11:56
Medlem
prudenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banan-mannen
bettinamordet...

Jag bor i lomma och visst känner jag till det här... en polares storebror gick i bettinas klass då när hon blev mördad.
Ursäkta sent svar! Du får gärna berätta lite mer? Hur var stämningen i Lomma? Lomma är/var ju ganska litet - kände man till mördaren och hans familj eller var han mer av en doldis. Tacksam för de svar du kan och vill ge. Detta är ett fall som berört mig mycket
Citera
2009-09-29, 13:29
Bannlyst
Inget nytt?
Citera
2009-10-25, 22:56
Medlem
bootboys avatar
Själv så bodde jag på gården bredvid där flickan hittades av en vän till mig.

Tyvärr så minns jag inte så mycket av det för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in