2009-05-10, 02:05
Medlem
träsmaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ylang
Var kan man ladda ner eller köpa? letat överallt nu

Finns att köpa genom discshop.

http://www.discshop.se/shop/ds_produ...e=movies&&ref=
Citera
2009-05-10, 02:30
Medlem
Ylangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av träsmak
Finns att köpa genom discshop.

http://www.discshop.se/shop/ds_produ...e=movies&&ref=

Tack Tack tack
Citera
2009-05-10, 02:46
Medlem
mannenkillens avatar
Väldigt bra film. Den har funnits på tpb innan iaf. Sök där om du inte redan gjort det.
Citera
2009-05-10, 12:22
Medlem
Jungles avatar
http://thepiratebay.org/torrent/4867...b.DVDrip.Roysk
Citera
2009-05-10, 16:33
Medlem
Nemesis1s avatar
Angående vem som skrev Wir Kinder von Bahnhof Zoo så var det två spökskrivare som annars jobbade som journalister, om jag minns rätt... De skrev den dock efter att ha talat med Christiane, det var ju meningen att boken skulle bli som om hon skrivit den själv men hon var ju bara tonåring och med tanke på sitt tunga missbruk så pluggade hon kanske inte så mycket heller - därför skulle det ha blivit svårt för henne att ta fram en välskriven bok...

Sen boken/filmen höll Christiane F till och från på med droger och idag får hon metadon utskrivet som substitutbehandling... Hon har varit ihop med Alexander Hacke, från det kända industrialbandet Einstürzende Neubauten och även gjort en del musik själv i genren synthpop... Hon har också en son och har bott ett tag i Spanien, men nu tror jag hon bor i Tyskland igen...

Här har ni en av hennes låtar, "Wunderbar":
http://www.youtube.com/watch?v=7i3ix...eature=related
Citera
2009-05-10, 17:26
Medlem
Nehedus avatar
Bra film som jag såg första gången när jag var 9 år. Fick för mig att se den igen förra året, 19 år senare! Gripande berättelse. Kan tänka mig att boken är kanonbra.

Filmmusiken va passande & härlig.
Citera
2009-05-10, 20:00
Medlem
Rollo86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urban_legend
Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (aka We Children from Bahnhof Zoo) från 1981.

en bra film om droger. nån mer som sett den, vad tyckte ni? själv tyckte ja den var asbra och vill tipsa om att se den!!

kan tillägga att huvudpersonen är en 14 årig flicka som träffar "fel" kille och dras in i knarkträsket och man får följa med i hennes liv som pundare och dess negativa följder

Väldigt bra film, lite overklig i vissa scener, men det må väl va.
Såg den första gången på typ biologin i högstadiet för en jädra massa år sen. Vet inte vad skolan ville med det då jag bara blev mer fascinerad av droger. Men se den
Senast redigerad av Rollo86 2009-05-10 kl. 20:02.
Citera
2009-05-10, 20:15
Medlem
Sedatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jungle
Jag läste boken innan jag såg filmen så jag tyckte den var en riktig besvikelse, läs boken!

Finns boken översatt till svenska?
Citera
2009-05-10, 21:04
Medlem
Shamwaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sedative
Finns boken översatt till svenska?
Det gör den
Citera
2009-05-10, 21:23
Medlem
skogsbärets avatar
Jo, filmen var väl rätt bra men ni som lovordar boken, vilket språk läste ni den på? Det är ju förstås bäst att läsa den på tyska men eftersom jag inte kan tyska är det uteslutet. Så, ska jag läsa den på svenska eller engelska?
Citera
2009-05-10, 22:25
Medlem
Shamwaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsbäret
Jo, filmen var väl rätt bra men ni som lovordar boken, vilket språk läste ni den på? Det är ju förstås bäst att läsa den på tyska men eftersom jag inte kan tyska är det uteslutet. Så, ska jag läsa den på svenska eller engelska?
Svenska.
Blir mer..Hmm.. Familjärt då
Citera
2009-05-11, 10:40
Medlem
Dimetyls avatar
Jag läste boken (på tyska, för att få originalversionen) och tyckte att den var rätt bra, men väldigt otäck. Filmen var inte alls lika bra, de hoppade över en del väsentliga bitar och la mer fokus på sånt jag inte tyckte var lika viktigt.

Just därför böcker i övrigt är bättre, man får en helt annan bild av historien. Regissören gör ju bara sin egen version utifrån sin egen uppfattning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in