Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Jag väntar fortfarande...
Ja, jag ville bara säkerställa exakt vad det var du ville veta så att du inte börjar haka upp dig på något ordval och sedan tjata om det i flera sidor som du brukar.
Det handlar helt enkelt om att man inte försämrar något genom det hela, jämfört med om man aldrig hade utfört den - enligt dig - ansvarsgenererande handlingen från första början. Och i synnerhet när det handlar om något så stort som att behöva ge upp en väldigt fundamental rättighet, dvs att man generellt aldrig någonsin är skyldig någon annan sin kropp.
Citat:
Ja, det är helt rätt att ett moraliskt fel begås när man väljer att mörda ett helt oskyldigt barn man själv är helt ansvarig för att det ens existerar.
Jo, jag vet att du vill tvinga kvinnor att föda fram en oönskad livsform och riskera att ge dem skador för livet.
Citat:
Menar du att jag beskriver din ståndpunkt felaktigt när jag säger att du är för att man bör få kunna avrätta 9-månader gamla bebisar ända fram tills födelseögonblicket? Du bekräftade det själv för bara några inlägg sedan.
Nej, det var inte det jag menade. Det jag menade är att du helt enkelt inte klarar av att få ihop i huvudet hur en empatisk och barnkär person kan ha den åsikten.
Jag tycker att kvinnans rättighet att få ut barnet ur sin kropp trumfar det ja. Däremot om det är dags för födsel inom några dagar så är det ett mer teoretiskt problem. Att jag tycker att man ska ha den rätten är inte samma sak som att man ska ha rätt att sjukvården servar en med det samma dag.
Sen skulle jag bli väldigt emotionellt påverkad av att höra om en sådan händelse, men det är en helt annan femma.
Citat:
Nejdu, det är en helt korrekt beskrivning av din ståndpunkt. På grund av din helt groteska moraliska syn i frågan är det helt rimligt att det av det följer att normala människor inte bör ta risken att låta dig vara i närheten av deras barn.
Den riskanalysen får stå för dig. Du har inte visat dig vara så träffsäker än så länge, men oroa dig inte. Jag är helt säker på att jag inte skulle vilja umgås med dig eller dina barn alls. Har däremot flera vänner som är kärleksfulla föräldrar som delar mina åsikter.
Citat:
Du kan ju ta och prova i verkliga livet och se vilka reaktioner du får om du går fram till småbarnsföräldrar med en bebis och säger att du tycker det är moraliskt rätt att döda 9-månader gamla bebisar så länge det sker en sekund innan kvinnan ska föda.
Ser inte varför jag skulle göra det. Finns ingen anledning. Om jag vore kategoriskt mot abort skulle jag heller inte gå fram till en gravid tjej som inte vill vara det och deklamera mina åsikter.