Citat:
Ursprungligen postat av
ILoveKnark
Så tråkigt att det var så längesen Piratpartiet var uppe på agendan.
Ett väldigt modernt parti som tyvärr blivit stämplat som ett enfrågeparti på grund av namnet och det faktum att svenskar inte vill ha privatliv längre.
Jag röstade på Piratpartiet i EU-valet nyligen och tycker det känns som att de blir censurerade av gammelmedia. Är det bara jag som får känslan att Piratpartiet systemiskt ges så lite utrymme som möjligt i tidningar/nyhetssajter? Nu när integriteten kränks för varje lagförslag som klubbas igenom dessa dagar känns det som det borde vara en fråga värd att lyfta. De kanske hellre vill att folk som vill ha ett privatliv bor nån annanstans?
Har röstat på dem en gång också.
Deras problem och problemet som gör att dom inte är större är en blandning av följande:
Tidigare och kanske pågående interna konflikter: "transfobi"-grejen, vissa inom partiet som står långt ifrån varandra vad gäller t.ex. invandring, sociala rättigheter frånsett privatliv. Sedan samma problem som alla andra partier har, att det är lite som arbetsplatser med först in först ut. Partiet har inte längre någon speciellt karismatisk eller vass argumentatör. Tidigare hade dom Rick och Anna och hon den andra jag glömt namnet på.
Ingen gemensam linje i många andra frågor. Naiv syn på narkotikapolitik. Och naiv tro på att teknik kommer och kan lösa många frågor.
Det som är bra med dom är deras engagemang för allt som rör internet, privatliv, rimligare syn på patent.
Skulle tro att många väljare uppfattar andra frågor som viktigare och mer trängande, och därför väljer bort pp.
En sak att S och SD, kan säga, vi har en bredd inom partiet, men det är ju rätt stora partier också. PP är pyttelitet, och då tror jag inte man kan tillåta sig lite mycket bredd utan behöver mer av en gemensam linje, på många punkter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ILoveKnark
Kanske är kippafolket som ser dem som ett hot mot framtidens kontrollsamhälle?
Hade inte Piratpartiet 7% eller nåt sånt i EU-valet typ 2010 eller 2009? Kommer inte ihåg exakt vilket år orkar inte kolla upp medans jag skriver detta.
Vilka är kippafolket?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bimbodeluxe
Jag tycker de hade kunnat anstränga sig hårdare.
Tror nog dom anstränger sig lagom mycket. Rick tog väl i så att han drabbades av utmattningsdepression till slut.
Citat:
Ursprungligen postat av
ILoveKnark
Jag har pratat med dem nyligen faktiskt. De har mejlat alla mediahus om allt i princip. Fråga dem själv! Det är ingen som låter dem vara med.
Tyvärr så är det inte förvånande.