• 1
  • 2
2009-05-17, 13:09
Medlem
snapcases avatar
Ni har väl inte missat att valet till eu-parlamentet börjar redan på onsdag? Då öppnar förtidsröstningen och ni som redan har bestämt er för hur ni ska rösta kan få det avklarat i god tid.
Ta inte risken att missa valet p.g.a baksmälla eller vanlig glömska utan stoppa röstkortet i väskan redan idag.
Alldeles för många yngre väljare blir soffliggare bara för att de inte ids masa sig ner till vallokalen på valdagen. Genom att förtidsrösta kan du fixa det när det passar dig.
Kolla din kommuns hemsida efter vilka lokaler som finns och deras öppettider.
Kom ihåg att om ni skulle ändra er så kan man alltid rösta igen på valdagen. Det är då den rösten som räknas i slutändan.

En viktig uppmaning är till alla aktivister för mindre partier vars valsedlar inte distrubieras centralt. Se till att alla förtidsröstningslokaler har fått era valsedlar innan onsdag.

Demokratin är helig och alla bör utnyttja sin rätt att rösta. Försitt den inte utan rösta så fort som möjligt.
Citera
2009-05-17, 13:12
Medlem
Sifters avatar
Att många yngre väljare blir soffliggare ser jag som något positivt då dessa i högre grad än övriga röstar helt åt helvete.
Citera
2009-05-17, 13:13
Medlem
Benzonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sifter
Att många yngre väljare blir soffliggare ser jag som något positivt då dessa i högre grad än övriga röstar helt åt helvete.
Citera
2009-05-19, 16:01
Medlem
Eoppoyzs avatar
Jag ska förtidsrösta på onsdag.
Citera
2009-05-19, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase

Demokratin är helig och alla bör utnyttja sin rätt att rösta. Försitt den inte utan rösta så fort som möjligt.

"Demokratin" är en chimär och inte demokrati överhuvudtaget. Dagens "demokrati" är illegitim, visa det genom att inte rösta.
Citera
2009-05-19, 16:57
Medlem
Sweetiepies avatar
Jag antar att man inte kan rösta via E-legitimation?

Det dimper alltså ner röstkort i var mans brevlåda imorgon.
Citera
2009-05-19, 17:16
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweetiepie
Jag antar att man inte kan rösta via E-legitimation?

Det dimper alltså ner röstkort i var mans brevlåda imorgon.

Det skulle ha kommit senast idag.
Citera
2009-05-19, 17:50
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Det skulle ha kommit senast idag.
Röstkorten skickas ut den 12-19 maj till alla som finns i röstlängden. Röstlängden skapas den 8 maj och det är där du är folkbokförd den 8 maj som avgör var du ska rösta. Det spelar ingen roll om du bytt adress senare.
Från: http://www.val.se/europaparlamentet_...ort/index.html
Det skickas alltså senast idag.
Citera
2009-05-19, 17:55
Medlem
Cotillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckdigger
"Demokratin" är en chimär och inte demokrati överhuvudtaget. Dagens "demokrati" är illegitim, visa det genom att inte rösta.

Det är den inte och vad tror du ? Att det kommer att bli bättre genom att inte rösta ? Genom att inte rösta så visar du dig själv bara som ointresserad, nej rösta blankt i så fall.

Citat:

Jo men absolut förbjud alla att rösta som röstar "fel". Demokratin hade blivit så mycket bättre. Hur tänkte du där ?
Citera
2009-05-19, 19:14
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Citera
2009-05-19, 20:19
Medlem
Kimgrens avatar
Själv delar jag ut piratparti sedlar imorgon.
Men döda dig inte själv med täljkniven om det inte skulle finnas gyllene sedlar i ditt bibliotek.

Ett "Piratpartiet" på en blank sedel, ger också brysselkolen på nöten.
Pirat partiet eller Pirat-partiet räknas dock som en röst på ett annat parti.
Citera
2009-05-19, 20:28
Medlem
IlsaTabaks avatar
Kan man skriva in en särskild kandidat på en blank sedel?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in