2009-05-21, 07:50
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Jag tror att steget från att gnälla på invandrare till att rösta in ett parti som har en fientlig politik är ganska stort. De flesta är nog ganska låsta vid vad de röstar på åtminstone om de är gamla.
Citera
2009-05-21, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Jag såg medans jag skrev att du felaktigt blandat ihop främlingsfientlig och nationell. Man kan värna om sitt och sitt folk utan att för den sakens skull avsky invandrare.

Jo ber om ursäkt för det.
Citera
2009-05-21, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenmenstor
Nästan alla människor jag stöter på i olika samanhang säger sig vara fruktansvärt trötta på den extrema invandringen och invandringspolitiken. Både dom yngre och dom äldre drar sig för att besöka krogar eller att över huvud taget gå ut efter klockan 22 och dom anser att skälet till detta är invandrarna. MEN endå så skulle dom aldrig ge sin röst till exempelvis sverigedemokraterna. Är det som så att många anser att dom skulle få det mycket sämre på andra sätt om sverigedemokraterna vann valet och att det är därför dom inte vill rösta på dom? Jag för min del kommer rösta detta år i ren protest mot det som är helt fel. Det blir piratpartiet i europavalet och det blir sverigedemokraterna i både rikstad och lokalval.

För att Partierna i fråga inte har något annat att komma med
Citera
2009-05-21, 10:00
Medlem
Rockmans avatar
För de flesta människor kommer inte
den typen av frågor högst upp på
dagordningen.Det är andra frågor som
berör mer.
Citera
2009-05-21, 11:36
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av litenmenstor
Nästan alla människor jag stöter på i olika samanhang säger sig vara fruktansvärt trötta på den extrema invandringen och invandringspolitiken. Både dom yngre och dom äldre drar sig för att besöka krogar eller att över huvud taget gå ut efter klockan 22 och dom anser att skälet till detta är invandrarna. MEN endå så skulle dom aldrig ge sin röst till exempelvis sverigedemokraterna. Är det som så att många anser att dom skulle få det mycket sämre på andra sätt om sverigedemokraterna vann valet och att det är därför dom inte vill rösta på dom? Jag för min del kommer rösta detta år i ren protest mot det som är helt fel. Det blir piratpartiet i europavalet och det blir sverigedemokraterna i både rikstad och lokalval.
För mig har det helt enkelt varit så att andra frågor än invandringen har varit prioriterad. Många människor röstar av tydliga plånboksskäl.
Citera
2009-05-21, 11:46
Medlem
nymans avatar
Jag brukar säga till folk som säger att dom ska rösta på Sverigedemokraterna att vad ska ni göra sedan ni slängt ut invandrarna och då brukar dom bli väldigt tysta för längre än så har dom inte tänkt.
Sverigedemokraterna mm har inget svar på hur arbeten ska skapas i Sverige eller vilka åtgärder dom vill ta till för att få kapitalisterna att stanna kvar i Sverige allt man har att komma med är att slänga ut invandrarna och fjäska för kapitalisterna så att dom "snälla" kapitalisterna ska ta hand om dom.
Det är en trend bland partier till höger att köra med att Sverige ska vridas tillbaka till 50-talets åsikter mindre invandrare,hårdare tag i skolan,hårdare tag mot brottslingar, hårdare tag mot sjuka,hårdare tag mot arbetslösa mm.
Detta körde dom med på 50-talet och det funkar inte nu eftersom världen har utvecklas och detta förstår inte dessa partier som verkar stå helt förvirrade över dagens problem.
Citera
2009-05-21, 12:00
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stuntman Bob
Jag tror att steget från att gnälla på invandrare till att rösta in ett parti som har en fientlig politik är ganska stort. De flesta är nog ganska låsta vid vad de röstar på åtminstone om de är gamla.

Det har du faktiskt rätt i, och lagom är bäst.
Därför fastnar man för den gamla invanda retoriken.

Det som också håller kvar folk i sina fållor, är den nästan totala dominans som media har över utbud då det gäller frågeställningar rörande vad som är rätt eller fel i samhället.
Människan får inte chansen till att fatta egna beslut och utveckla egna uppfattningar, p.g.a exempelvis TV4 och deras politiska snedvridning av den politiska agendan.

Och som Rockman skriver också, det finns andra frågor som berör mer, och som påverkar valet av vad man skall rösta på.
Det om något är en finslipad metod från statligt håll, att då det behövs trycka på dom punkter som man behöver påverka för att uppnå önskat resultat.
Men äggkastning mot JÅ ger motsatt effekt. Det stimulerar bara den person som kastar och den lilla flock man använder sig utav för att störa demokratins rätt att existera.
Tro inte att man praktiserar demokrati från statligt håll för att själva kunna överleva. Den användes enbart som ett skyddsnät för att trycka ned folket och dess rätt att kunna uttrycka sig.
Senast redigerad av Robin Wood 2009-05-21 kl. 12:10.
Citera
2009-05-21, 14:03
Medlem
Leif Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rockman
För de flesta människor kommer inte
den typen av frågor högst upp på
dagordningen.Det är andra frågor som
berör mer.

vilket beror på attfolk i allmänhet är helt okunniga om dom enormakostnader, både i pengar men väen i annat som extra kriminalitet, vårdkonsumtion och annat, som massinvandringen kostar.

Sverige hade kunnat vara europasrikaste land om man dom senaste 25 åren:
- Inte hade haft en massinvandring av lågutbildat folk som proimärt är arbetslösa eller förtidspensionärer.
- Satstat dom 60-70miljarder per år som AMS kostar på internationellt högklassig forksning och utveckling.

Man hade med dessa 2 mycket enkla åtgärder kunnat ha ett skattetryck som varit 2/3 av dagens (kanske ännu lägre), avsevärt lägre arbetslöshet (kanske 2-300 tusen istället för en och en halv miljon arbetslösa.). Och ändå haft MER pnagar till vård, skola, omsorg, och rättsväsende, dvs det ett samhälle ska inrikta sig på.
Tyvärr gjorde man tvärtom. Skadan är redan skedd. Den missade forkningen går inte att fåigen. Att sjasa ut +1 miljon icke-arbetandeinvandrare som bott här i kanske 10-15 år låter sig inte heller göras.
Lösnignen som är kvar (och den kommer. Ju längre tid det tar innan den kommer, desto mer radikala grepp måste til) är kraftigt sänkta skatter på arbete. Mångsiktiga avtal med internatinella koncerner om låglönejobb för alla outbildade invandrare samt deras avkomma som ju allt som oftast försitter chansen att skaffa sig en bra, gratis utbilnindning genom svenska skolan eftersom dom i dagsläget inte behöver utbilndning. Men en dag är statens kaka slut... Då stundar för många bistrare tider.
Sverige kommer att tvingas igenom samma process som många av länderna i östeuropa redan är mitt uppe i. Skillnaden är att sverige ligger helt annorlund i fas, med växande ekonomiska problem.
Citera
2009-05-21, 14:06
Medlem
Katarsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samx
För att Partierna i fråga inte har något annat att komma med

Och det de har att komma med, är bakåtsträvande och småsynt och ofta med en touch av fullständigt genomsorglig kvinnosyn.

Det sägs att Hitler röstades fram av kvinnorna. Det kommer aldrig att ske med sd eller nd
Senast redigerad av Katarsis 2009-05-21 kl. 14:10.
Citera
2009-05-21, 14:52
Medlem
volvo 240s avatar
Vad jag inte förstår är att vissa kan tycka fri fildelning är viktigare än invandrignsfrågan.
Citera
2009-05-21, 15:08
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Vad jag inte förstår är att vissa kan tycka fri fildelning är viktigare än invandrignsfrågan.

Jag hade en lärare som sa, att eftersom jag inte tyckte om opera idag, innebär det inte att jag skulle ogilla opera längre fram i tiden!
Mognad m.a.o.
Tycker det skulle visa på att den frihetliga initiativförmågan fungerar ifall PP skulle lyckas komma in i EUparlamentet. Men att det också visar på något helt annat, nämligen att om en rörelse inte är farlig för sittande regim, kan man låta dem hållas.
Citera
2009-05-21, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nyman
Jag brukar säga till folk som säger att dom ska rösta på Sverigedemokraterna att vad ska ni göra sedan ni slängt ut invandrarna och då brukar dom bli väldigt tysta för längre än så har dom inte tänkt.
Sverigedemokraterna mm har inget svar på hur arbeten ska skapas i Sverige eller vilka åtgärder dom vill ta till för att få kapitalisterna att stanna kvar i Sverige allt man har att komma med är att slänga ut invandrarna och fjäska för kapitalisterna så att dom "snälla" kapitalisterna ska ta hand om dom.
Det är en trend bland partier till höger att köra med att Sverige ska vridas tillbaka till 50-talets åsikter mindre invandrare,hårdare tag i skolan,hårdare tag mot brottslingar, hårdare tag mot sjuka,hårdare tag mot arbetslösa mm.
Detta körde dom med på 50-talet och det funkar inte nu eftersom världen har utvecklas och detta förstår inte dessa partier som verkar stå helt förvirrade över dagens problem.

SD vill först och främst utvisa de invandrare som begår brott(och sänka antalet som kommer in ), menar du att alla invandrare begår brott eller? För du verkar ju tro att om SD får över 4% så försvinner varenda berikare..

Har inte Sverige koll på hur arbeten ska skapas? Är det invandrare som skapar alla jobb? Möjligtvis pizzerior och svarttaxi, vilket bara gör jobb till sig själva, då kan vi lika gärna vara utan dem.

Vem vill inte se hårdare tag mot brottslingar? När matchen höll på mellan Israel och Sverige så sparkade och kastade apor och vänstern sönder polisbilar utan att något vidare hände direkt. Jävligt puckat, jag hade gärna sett massavrättningar eller tårgas där, vad som helst..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in