• 1
  • 2
2009-05-21, 05:37
Medlem
Nästan alla människor jag stöter på i olika samanhang säger sig vara fruktansvärt trötta på den extrema invandringen och invandringspolitiken. Både dom yngre och dom äldre drar sig för att besöka krogar eller att över huvud taget gå ut efter klockan 22 och dom anser att skälet till detta är invandrarna. MEN endå så skulle dom aldrig ge sin röst till exempelvis sverigedemokraterna. Är det som så att många anser att dom skulle få det mycket sämre på andra sätt om sverigedemokraterna vann valet och att det är därför dom inte vill rösta på dom? Jag för min del kommer rösta detta år i ren protest mot det som är helt fel. Det blir piratpartiet i europavalet och det blir sverigedemokraterna i både rikstad och lokalval.
Citera
2009-05-21, 05:42
Medlem
Ladidas avatar
Allt som oftast är ju extremist partier ett enfrågeparti, man har inte en susning om någonting annat än just att invandrarna ska bort.

Saker som skola, vård och omsorg och skatter, hur man ska placera pengar etc, etc har man noll koll på, därför blir det inte seriöst (i mina ögon) att rösta på dylika partier.

Nu har ju faktiskt SD ett partiprogram som ser rätt seriöst ut till skillnad från många extremist partier som i stort sett hela partiprogramet går ut på att vi ska återgå till 1700 talet och bli rasrena bönder som oldar kål och rovor hela dagarna i ända.

Sedan att sverige i grund och botten är ett socialdemokratiskt land har ju också sina förklaringar, allting ska vara "rättvist" och rätt, arbetarrörelserna har ganska stor vikt i det hela.
Det är ju det enda man blir matad i halsen med på fackmötena som skyddombud, socialdemokraterna har rätt, alla andra har fel.

Jag som röstade på ett alliansparti blev nästan lynchad när jag klämde fram det på ett möte, efter det lärde jag mig att hålla käft angående politiken.

Någonting som därimot förbryllar mig är att det är väldigt lite SD politik i Norrland, även om det är känt som ett rött fäste så förstår jag inte varför man inte lägger sina valmöten här?
Skåne har man ju redan "vunnit", varför ödsla mer tid i danmark än nödvändigt, tror det är en dålig strategi, men det är ju en annan femma.
Senast redigerad av Ladida 2009-05-21 kl. 05:44.
Citera
2009-05-21, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida
Allt som oftast är ju extremist partier ett enfrågeparti, man har inte en susning om någonting annat än just att invandrarna ska bort.

Saker som skola, vård och omsorg och skatter, hur man ska placera pengar etc, etc har man noll koll på, därför blir det inte seriöst (i mina ögon) att rösta på dylika partier.

Nu har ju faktiskt SD ett partiprogram som ser rätt seriöst ut till skillnad från många extremist partier som i stort sett hela partiprogramet går ut på att vi ska återgå till 1700 talet och bli rasrena bönder som oldar kål och rovor hela dagarna i ända.

Sedan att sverige i grund och botten är ett socialdemokratiskt land har ju också sina förklaringar, allting ska vara "rättvist" och rätt, arbetarrörelserna har ganska stor vikt i det hela.
Det är ju det enda man blir matad i halsen med på fackmötena som skyddombud, socialdemokraterna har rätt, alla andra har fel.

Jag som röstade på ett alliansparti blev nästan lynchad när jag klämde fram det på ett möte, efter det lärde jag mig att hålla käft angående politiken.

Jo om man tar tex nsf (kanske har bytt namn) så verkar det ju absolut vara ett enfrågeparti. Men som du säger så verkar ju faktiskt sverigedemokraterna vara ganska seriösa när man läser deras partiprogram, Det kan väl också bero på att man från media och andra håll ständigt försöker att mer eller mindre smutskasta deras politik som är orsaken till att få vågar rösta på dom.
Citera
2009-05-21, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ladida

Precis, man ska liksom bli intalad från håll och kanter vad som är "rätt" o.s.v. Media är en starkt bidragande faktor t.ex.
Citera
2009-05-21, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iuvenesco
Precis, man ska liksom bli intalad från håll och kanter vad som är "rätt" o.s.v. Media är en starkt bidragande faktor t.ex.

Ja och det är ju väldigt fel eftersom att det åtminstonde verkar vara som så att många människor låter bli att skaffa sig en egen uppfattning. Det är ju då synd att media ens får yttra sig eller skriva om partier i ett *negativt* syfte. Det vore ju bättre om enda möjligheten var att hämta information från partierna själva och att införa flera debatter partier emellan så att man får chans att skaffa sig en egen uppfattning.
Citera
2009-05-21, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av litenmenstor
Ja och det är ju väldigt fel eftersom att det åtminstonde verkar vara som så att många människor låter bli att skaffa sig en egen uppfattning.
Ja, tyvärr så verkar alldeles för många förlita sig på aftonludret istället för att tänka (kritiskt) själva.
Citat:
Det är ju då synd att media ens får yttra sig eller skriva om partier i ett *negativt* syfte.
Det faller ju dock under tryckfrihetsförordningen att fritt få skriva vad man vill vilket man också borde få. Det är ju dock synd att vinkeln pekar åt samma håll i stort sett hela tiden, (och att många blir påverkade av detta)
Citat:
Det vore ju bättre om enda möjligheten var att hämta information från partierna själva och att införa flera debatter partier emellan så att man får chans att skaffa sig en egen uppfattning.
Fler debatter hade nog varit en bra idé.
Citera
2009-05-21, 06:22
Medlem
Citat:
Ja, tyvärr så verkar alldeles för många förlita sig på aftonludret istället för att tänka (kritiskt) själva. Det faller ju dock under tryckfrihetsförordningen att fritt få skriva vad man vill vilket man också borde få. Det är ju dock synd att vinkeln pekar åt samma håll i stort sett hela tiden, (och att många blir påverkade av detta) Fler debatter hade nog varit en bra idé.

Mm men om jag inte missminner mig så har det väl hänt ett flertal ggr att dom större partierna väljer själva vilka dom vill debatera med och därför väljer bort partier som det kan finnas risk att dom för kännsliga frågor på tal.
Citera
2009-05-21, 06:39
Medlem
Citat:
Mm men om jag inte missminner mig så har det väl hänt ett flertal ggr att dom större partierna väljer själva vilka dom vill debatera med och därför väljer bort partier som det kan finnas risk att dom för kännsliga frågor på tal.
Ja fast detta är ju faktiskt något som gynnar SD (även om fler debatter med SD nog inte hade varit en dum idé) Det visar ju lite att de andra partierna är fega och inte våga ta debatten. Åkesson fick ett ägg upptryckt i ansiktet av någon rödluva nyligen vilket givetvis också gynnar dem. Media och meningsmotståndare försöker förnedra och smutskasta men effekten blir ofta den motsatta.
Citera
2009-05-21, 06:45
Medlem
Citat:
Ja fast detta är ju faktiskt något som gynnar SD (även om fler debatter med SD nog inte hade varit en dum idé) Det visar ju lite att de andra partierna är fega och inte våga ta debatten. Åkesson fick ett ägg upptryckt i ansiktet av någon rödluva nyligen vilket givetvis också gynnar dem. Media och meningsmotståndare försöker förnedra och smutskasta men effekten blir ofta den motsatta.

får väl hoppas på att effekten blir motsatt i allafall. Men är övertygad om att den äggkastande idioten inte kommer att få någon större tillrättavisning just för att sverigedemokraterna är sverigedemokraterna, Hadde det däremot varit någon från nuvarande regering så hade själva ämnet blossat upp och kokat över totalt och först då hadde människor fått en uppfattning genom media hur fel allt sånthär är. Ungefär som när kungen fick en tårta i nyllet.
Citera
2009-05-21, 07:03
Medlem
Citat:
Men är övertygad om att den äggkastande idioten inte kommer att få någon större tillrättavisning just för att sverigedemokraterna är sverigedemokraterna
Han får nog vad han förtjänar men möjligtvis inte i media vilket han nog hade fått om han hade mulat häxan Sahlin med ett ägg. Jag kan tillägga att det inte spelar någon större roll om meningsmotståndare som gör sådant här åker fast eller inte. Det som är viktigt är att folk förstår att någon som inte tycker likadant som Jimmie Åkesson och SD förstör hans tal och visar total avsaknad vad gäller respekt för demokrati och yttrandefrihet genom att trycka ett ägg i ansiktet på honom och med det samtidigt ännu en gång bevisa hur patetiska dessa typer av vänstervandalister är.
Citera
2009-05-21, 07:07
Medlem
Kunde inte sagt det bättre själv. Mera sann demokrati och yttrandefrihet åt folket.
Citera
2009-05-21, 07:34
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Nästan alla människor jag stöter på i olika samanhang säger sig vara fruktansvärt trötta på den extrema invandringen och invandringspolitiken. Både dom yngre och dom äldre drar sig för att besöka krogar eller att över huvud taget gå ut efter klockan 22 och dom anser att skälet till detta är invandrarna. MEN endå så skulle dom aldrig ge sin röst till exempelvis sverigedemokraterna. Är det som så att många anser att dom skulle få det mycket sämre på andra sätt om sverigedemokraterna vann valet och att det är därför dom inte vill rösta på dom? Jag för min del kommer rösta detta år i ren protest mot det som är helt fel. Det blir piratpartiet i europavalet och det blir sverigedemokraterna i både rikstad och lokalval.

Folk är så rädda för att bli kallade för rasist och främlingsfientlig. Dessutom är svensken hjärntvättad av 70 års sossestyre där staten inbillat oss staten vet bäst. Och man ifrågasätter inte statens beslut. Men tack och lov så håller detta på att förändras. Men jag tror att det måste bli sämre innan det kan bli bättre. Dvs mer invanrdrare och sämre välfärd. Först då kommer folket att verkligen våga rösta på nationella partier.

Jag såg medans jag skrev att du felaktigt blandat ihop främlingsfientlig och nationell. Man kan värna om sitt och sitt folk utan att för den sakens skull avsky invandrare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in