Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-05-21, 11:03
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Har dina föräldrar en mellanpropp som är vit och med en ComHem logga på i första telejacket?

Det är mycket möjligt, men jag är inte helt hundra.

De kör ju Comhem:s "3 hål i väggen"-uttag för sina tjänster, och har IP-telefoni.

Citat:
Det dina föräldrar har drabbats av är maximal otur, jag hoppas att det är till någon tröst att det inte är CH:s fel. Allt kommer att lösa sig.

Ska det göras någon anmälan så är det till Post & Tele styrelsen, för jävligt att tre bolag ska ha monopol på skåpen över hela landet, Värst är Scanova och Teracoms personal, dem tänker bara på fika och att hinna till systembolaget på fredag.

Som du säger så är det ju maximal jävla otur, och jag är ju också övertygad om att problemet kommer lösa sig.

Just telefonin är ju dock väldigt kritiskt och allvarligt då det faktiskt innebär säkerhetsrisker att vara utan den.

Ska tipsa föräldrarna om att vända sig till PTS istället med anmälan.
Citera
2009-05-21, 12:45
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Det är mycket möjligt, men jag är inte helt hundra.

De kör ju Comhem:s "3 hål i väggen"-uttag för sina tjänster, och har IP-telefoni.

Som du säger så är det ju maximal jävla otur, och jag är ju också övertygad om att problemet kommer lösa sig.

Just telefonin är ju dock väldigt kritiskt och allvarligt då det faktiskt innebär säkerhetsrisker att vara utan den.

Ska tipsa föräldrarna om att vända sig till PTS istället med anmälan.

My bad, visst fan kör dem IP-telefoni, det händer inte i första taget att alla tre tjänster rasar ihop, låter helt galet, håll oss uppdaterade, ska bli intressant att höra hur det gick, en fråga, i vilken stad bor dina föräldrar? Blev dem erbjudna installationshjälp när dem beställde sitt Comhem-paket? Comhem har nämligen möjligheten att erbjuda detta till alla sina kunder.
Citera
2009-05-21, 13:01
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
My bad, visst fan kör dem IP-telefoni, det händer inte i första taget att alla tre tjänster rasar ihop, låter helt galet, håll oss uppdaterade, ska bli intressant att höra hur det gick, en fråga, i vilken stad bor dina föräldrar? Blev dem erbjudna installationshjälp när dem beställde sitt Comhem-paket? Comhem har nämligen möjligheten att erbjuda detta till alla sina kunder.

Nä som sagt, jag har aldrig tidigare hört att alla 3 tjänster har dött samtidigt för någon med Comhem.

Nu när den första ilskan har lagt sig så kan man dock se på det hela med lite mer perspektiv.

Jag hoppas innerligt att det bara är uttaget som har har pajjat...

Mina föräldrar bor i Rydebäck - en gammal bruksort belägen mellan Helsingborg och Landskrona med ganska många hushåll - och det var inte alltför längesedan som hushållen där fick Comhem-uttag installerade. De fick erbjudande om installationshjälp för att installera Comhem-grunkan osv vid köpet, men jag hjälpte dem istället när väl allting var aktiverat. Var inga bekymmer under installationen; allt gick igång direkt.

Har faktiskt själv Comhem och har aldrig haft problem.

Iofs så bor jag själv i en bostadsrätt, och alla husen i föreningen är Comhem-hus.

Vet inte hurvida tekniken ser annorlunda ut när det gäller framdragning och installation till villor jämfört med till lägenheter, men det är väl säkert något som skiljer.
Citera
2009-05-21, 13:35
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -deviant-
Nä som sagt, jag har aldrig tidigare hört att alla 3 tjänster har dött samtidigt för någon med Comhem.

Nu när den första ilskan har lagt sig så kan man dock se på det hela med lite mer perspektiv.

Jag hoppas innerligt att det bara är uttaget som har har pajjat...

Mina föräldrar bor i Rydebäck - en gammal bruksort belägen mellan Helsingborg och Landskrona med ganska många hushåll - och det var inte alltför längesedan som hushållen där fick Comhem-uttag installerade. De fick erbjudande om installationshjälp för att installera Comhem-grunkan osv vid köpet, men jag hjälpte dem istället när väl allting var aktiverat. Var inga bekymmer under installationen; allt gick igång direkt.

Har faktiskt själv Comhem och har aldrig haft problem.

Iofs så bor jag själv i en bostadsrätt, och alla husen i föreningen är Comhem-hus.

Vet inte hurvida tekniken ser annorlunda ut när det gäller framdragning och installation till villor jämfört med till lägenheter, men det är väl säkert något som skiljer.

Så länge MP sitter i första jacket ska det inte vara några problem, så vida man inte använder själva modet som första jack, tex sätter bas stationen på sin trådlösa telefon i Tel 1.

Tänk på det att nästa gång ni blir erbjudna att en tekniker kommer och installerar bredbandet, telefoni och digitaltv att tacka ja till det, han har som skyldighet att kolla att allt är ok, han kommer märka ifall det finns något som strular och då kommer han ringa supporten (en linje som vanliga kunder inte har tillgång till för att rätta till eventuella fel/störningar.

Håll oss uppdaterade
Citera
2009-05-21, 14:16
Medlem
-deviant-s avatar
Citat:
[...]

Håll oss uppdaterade

Will do! Tack för feedbacken by th way.
Citera
2009-05-21, 14:36
Bannlyst
Varför förvånad över comhems kritik. Från starten har de bara fått en massa kritik från kunder. Dom lägger alla sina pengar på reklam och marknadsföring. Dom skiter i de kunder dom redan skaffat.
Citera
2009-05-21, 16:42
Medlem
Notumlords avatar
Hade liknande problem som TS flera gånger förra året, både telefon och internet dog (dock inte TV) och fastän jag bor mitt i Göteborg tog det dem 2(!) veckor att skicka ut en tekniker att fixa det. När jag började ringa supporten angående problemet så fick jag göra det via mobil telefonen, när jag förklarat lite kort om problemet sa jag till supporten att dem ska ringa tillbaka till min mobil eftersom jag inte inte tänker betala extra genom att ringa med mobil. Inte helt överraskande ringde de ej tillbaka fastän teknikern jag pratade med sa "Jag ringer tillbaka direkt efter att vi lagt på"

Det tog 3 försök innan support kräken ringde tillbaka och den enda anledning var antagligen eftersom jag bad om teknikerns namn och sa att om han inte ringer tillbaka DIREKT så ringer jag till deras chef.

Efter mycket om och men skickade de slutligen ut en tekniker efter cirka 2 veckor som pillade lite i källaren på vårat bostads hus och sedan vart det klart.

Trodde man i alla fall, 2 månader senare blev det exakt samma problem och jag fick genomlida samma procedur igen, dock tog det dem "bara" 1 vecka att skicka ut en tekniker.

Slutsats: Com Hems support är helt jävla värdelös
/end rant
Citera
2009-05-21, 19:34
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notumlord
Hade liknande problem som TS flera gånger förra året, både telefon och internet dog (dock inte TV) och fastän jag bor mitt i Göteborg tog det dem 2(!) veckor att skicka ut en tekniker att fixa det. När jag började ringa supporten angående problemet så fick jag göra det via mobil telefonen, när jag förklarat lite kort om problemet sa jag till supporten att dem ska ringa tillbaka till min mobil eftersom jag inte inte tänker betala extra genom att ringa med mobil. Inte helt överraskande ringde de ej tillbaka fastän teknikern jag pratade med sa "Jag ringer tillbaka direkt efter att vi lagt på"

Det tog 3 försök innan support kräken ringde tillbaka och den enda anledning var antagligen eftersom jag bad om teknikerns namn och sa att om han inte ringer tillbaka DIREKT så ringer jag till deras chef.

Efter mycket om och men skickade de slutligen ut en tekniker efter cirka 2 veckor som pillade lite i källaren på vårat bostads hus och sedan vart det klart.

Trodde man i alla fall, 2 månader senare blev det exakt samma problem och jag fick genomlida samma procedur igen, dock tog det dem "bara" 1 vecka att skicka ut en tekniker.

Slutsats: Com Hems support är helt jävla värdelös
/end rant

Förstår ditt agg, alla hade nog reagerat som du gör. Undrar bara vad det var teknikern hade gjort nere i källaren till ert skåp och om du på något sätt kan ta reda på vilket företag denna tekniker kommer ifrån? Jag misstänker Teracom eller Scanova och då blir det som det blir.
Citera
2009-05-21, 20:01
Medlem
Mitt comhem internet går ner lite då och då som det självbehagar.
Jag ringde och frågade varför de höll på så, men efter de hade kollat upp min adress, kundnummer osv.. Så konstaterade de att jag inte kunde ha deras internet. Då berättade jag det för dom att jag surfar förfullt på ert internet just nu när det funkar. Dessutom när jag beställde det för ett halvår sedan så var det inga problem. De bad mig kontakta fastighetsskötaren, vilket jag hade redan gjort och allt skulle vara som de ska. Det förklarade jag också, men tydligen kunde de inte hjälpa mig för jag ska inte kunna ha deras internet.
Det hela slutade med att den jag pratade med sa "Tyvärr kan jag inte hjälpa dig, hej då". Sedan var det samtalet över.

Jag har aldrig varit med om att någon kundtjänst har lagt på så där. Eller rättare sagt jag har aldrig blivit bemött på ett sådant dåligt vis.

Det roliga i det hela jag sitter fortfarande och surfar på comhems internet och betalar räkningen varje månad. Enligt deras hemsida kan jag fortfarande inte ha internet. Men som ni märker så kommer det här inlägget fram och det funkar utmärkt att surfa för stunden.

För övrigt har jag ett sådant där "tre-hål-i-väggen" och jag har inte orkat konfronterat comhem igen. Då jag ringer från mobiltelefon och kostnaderna kan lätt skena iväg om man ska tjafsa.
Citera
2009-05-21, 20:48
Medlem
svulles avatar
Ptja, var länge sedan det konstaterades att Com Hems support består av några av Sveriges värsta riksmongon. Hade dock ingen aning om att det var så illa tills för några månader sedan då jag ringde in och efter lite om och men så får jag frågan vad en router är..
Citera
2009-05-21, 21:09
Medlem
927s avatar
com hem ska tydligen ha en twitter kanal , kanske kan man få hjälp där
Citera
2009-05-26, 00:36
Medlem
112

comhem är ett skitbolag

de svarar inte på mail

kundcentrat är befolkat av tonåringar som lika gärna kan ersättas av papegojor

PTS har däremot agerat mycket snabbt och kraftfullt bla pga att jag flera gånger inte kunnat nå 112
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in