Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
My bad, visst fan kör dem IP-telefoni
, det händer inte i första taget att alla tre tjänster rasar ihop, låter helt galet, håll oss uppdaterade, ska bli intressant att höra hur det gick, en fråga, i vilken stad bor dina föräldrar? Blev dem erbjudna installationshjälp när dem beställde sitt Comhem-paket? Comhem har nämligen möjligheten att erbjuda detta till alla sina kunder.
Nä som sagt, jag har aldrig tidigare hört att alla 3 tjänster har dött samtidigt för någon med Comhem.
Nu när den första ilskan har lagt sig så kan man dock se på det hela med lite mer perspektiv.
Jag hoppas innerligt att det bara är uttaget som har har pajjat...
Mina föräldrar bor i Rydebäck - en gammal bruksort belägen mellan Helsingborg och Landskrona med ganska många hushåll - och det var inte alltför längesedan som hushållen där fick Comhem-uttag installerade. De fick erbjudande om installationshjälp för att installera Comhem-grunkan osv vid köpet, men jag hjälpte dem istället när väl allting var aktiverat. Var inga bekymmer under installationen; allt gick igång direkt.
Har faktiskt själv Comhem och har aldrig haft problem.
Iofs så bor jag själv i en bostadsrätt, och alla husen i föreningen är Comhem-hus.
Vet inte hurvida tekniken ser annorlunda ut när det gäller framdragning och installation till villor jämfört med till lägenheter, men det är väl säkert något som skiljer.