2009-05-21, 21:18
Bannlyst
Hej!

Vilket parti ska man rösta på om man vill ha ett federalare EU? Jag vill se ett EU i Amerikanskt stuk. Helst ett gemensamt försvar, en president och ett europeiskt FBI. Mer makt till EU och mindre åt medlemsländerna. Vill att ländernas vetorätt ska försvinna så att EU kan bli effektivare. Hjälp mig hitta rätt i partidjungeln.
Citera
2009-05-21, 21:34
Medlem
Ankdammsmans avatar
FP är mest positivt till överstatlighet av de svenska partierna.

Det kom i o f s en undersökning i dagarna som visar att vänsterpartierna röstar för överstatlighet i väldigt stor utsträckning, men enligt partiprogrammet är FP mest positiva.

Edit: här är undersökningen, som jag hittade via Johan Ingerös blogg. Socialdemokraterna är överlägset mest positiva till överstatlighet om man ser till röstandet. Moderaterna och junlistan är mest emot.
Senast redigerad av Ankdammsman 2009-05-21 kl. 21:39.
Citera
2009-05-21, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ankdammsman
FP är mest positivt till överstatlighet av de svenska partierna.

Det kom i o f s en undersökning i dagarna som visar att vänsterpartierna röstar för överstatlighet i väldigt stor utsträckning, men enligt partiprogrammet är FP mest positiva.

Edit: här är undersökningen, som jag hittade via Johan Ingerös blogg. Socialdemokraterna är överlägset mest positiva till överstatlighet om man ser till röstandet. Moderaterna och junlistan är mest emot.
OK. Tack för informationen. Gjorde något slags partitest förut och då hamnade jag närmast Centern & Folkpartiet. Så du har nog rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in