Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-05-22, 21:52
Bannlyst
Det här klippet är tydligen från Dec 2008 då Al Gore svarade på frågor under någon invigning i Tyskland.
2013 är det alltså mer eller mindre kört för oss, mina vänner

Citat:
Al Gore spoke to a German audience this week at the opening of a dinosaur park.
In this German news clip you can hear him talk about the polar ice cap disappearing in 5 YEARS!
http://www.youtube.com/watch?v=KrPCUWWjh0c

hittade den här
http://gatewaypundit.blogspot.com/20...pear-in-5.html

Undrar hur han resonerar för att komma fram till detta?
Citera
2009-05-22, 22:04
Medlem
sheridans avatar
Det är betydligt mer sannolikt att Al Gore kommer att försvinna om 5 år.
Citera
2009-05-22, 22:05
Medlem
SubPrimes avatar
Han resonerar inte, han hittar på.
Citera
2009-05-22, 22:21
Medlem
mega_techs avatar
HAn har rätt om uppvärmningen. Men man undrar hur mycket killen överdriver för och stanna i rampljuset. Kan inte fatta han fick nobelpriset.
Citera
2009-05-22, 22:52
Medlem
SubPrimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mega_tech
HAn har rätt om uppvärmningen. Men man undrar hur mycket killen överdriver för och stanna i rampljuset. Kan inte fatta han fick nobelpriset.
På vilket sätt har han rätt?

Karln ligger ju nästan på den här nivån...
Senast redigerad av SubPrime 2009-05-22 kl. 22:59.
Citera
2009-05-22, 23:15
Medlem
Herr Lindholms avatar
Alltså, menar man inte sommarisen? För om man försöker skrämmas med brist på sommaris så är det äpplen och päron...
Citera
2009-05-22, 23:21
Medlem
Mr.Deagles avatar
al gore har spårat. skulle inte förvåna mig om han är nån av mytomanerna de skriver om i mytomantråden.
Citera
2009-05-22, 23:36
Medlem
Otur för piraterna runt Somalias kust och för Egypten isåfall, att köra frakt ifrån stora delar av asien till europa går bättre den vägen.
Citera
2009-05-22, 23:39
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alessandro
Otur för piraterna runt Somalias kust och för Egypten isåfall, att köra frakt ifrån stora delar av asien till europa går bättre den vägen.

Ja, nordöst- och nordvästpassagerna var för första gången öppna båda två samtidigt häromåret har jag för mig. Ett rederi seglar österut redan nu tror jag, skär av avståndet till Japan, Kina/Taiwan och Korea en hel del! Blir billigare och så slipper man pirater om nu inte inuiterna får för sig att leva rövare.

Hur mycket tjänar Egypten på Suez, egentligen?
Citera
2009-05-23, 00:13
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceph
Ja, nordöst- och nordvästpassagerna var för första gången öppna båda två samtidigt häromåret har jag för mig. Ett rederi seglar österut redan nu tror jag, skär av avståndet till Japan, Kina/Taiwan och Korea en hel del! Blir billigare och så slipper man pirater om nu inte inuiterna får för sig att leva rövare.

Fan, alltså! Där har du ju världen möjlighet att göra karriär som eskimåpirathövding! Packa väskorna! Det här är en chans som inte kommer igen!!!
Citera
2009-05-23, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ceph

http://afp.google.com/article/ALeqM5...CmYjc-s8ZVQSJw
Wiki pratar om 150 tusen US$ i genomsnitt per båt.
Citera
2009-05-23, 14:16
Medlem
Japhys avatar
Ja det är ju verkligen HEMSKT om nordpolen försvinner. Vad ska vi då ta oss till? Vad kommer finnas där istället? Ett svart hål? Inget alls? Jag blir helskraj av Al Gore, för han verkar veta så mycket om allting. Tänk vad tur vi har som får höra av honom då och då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in