2009-05-23, 16:18
Bannlyst
Vad anser SD och ni Sverigedemokrater om denne SD-kf ledamot i Malmö kf, som på ett utstuderat sätt försöker skaka om den parlamentariska församlingen?

http://www.youtube.com/watch?v=uhorY...eature=related

Vill verkligen SD bli representerade av individer som helt uppenbart vill ha en återgång till Weimarrepublikens skakiga parlament under 20-talet? Jag förstår att den här SD:aren, som vi ser i klippet, tydligt har hämtat inspiration från Björn Söders aggressiva och konfrontativa debatteknik. Frågan är hur seriöst det blir i längden? Jag förstår mycket väl att SD, särskilt de som har mandat i skånska kf, vill skaka om kf-församlingarna med horribla utspel, som i detta fall vi ser här. Förr eller senare kommer det utdelas en käftsmäll i nåt kf i landet; och det kommer defenitivt att bli i ett kf där SD har en del mandat.

Jag försöker givetvis inte jämföra SD med varken NSDAP eller det tyska kommunistpartiet, som var de två som knullade sönder Weimarrepubliken och demokratin. Men man får så klart känslan av att vissa i SD medvetet vill ställa till oreda.
Citera
2009-05-23, 16:40
Medlem
Lommis avatar
Haha, har Sebastian Dawkins klippt sig och blivit kommunalpolitiker
Citera
2009-05-23, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Haha, har Sebastian Dawkins klippt sig och blivit kommunalpolitiker

Dawkins passar inte in