2013-04-16, 00:29
Medlem
Jag sker ett Fightingspel som jag troligtvis spelade runt 2000/2001, vi spelade det alltid hos min vn s minns inte om det var p internet eller nedladdat.
Man sg spelet frn sidan och spelplanen var en lng tunnel som man gick vidare i nr man ddat alla fiender. minns att karaktrerna var vldigt lika dem i Street fighter fast mycket mindre. Minns ven att en karaktr hade som superattack att spruta en linje av eld ver hela banan. Man kunde spela Co-op. Ngra ider?
Citera
2013-04-16, 01:52
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten
Jag sker ett Fightingspel som jag troligtvis spelade runt 2000/2001, vi spelade det alltid hos min vn s minns inte om det var p internet eller nedladdat.
Man sg spelet frn sidan och spelplanen var en lng tunnel som man gick vidare i nr man ddat alla fiender. minns att karaktrerna var vldigt lika dem i Street fighter fast mycket mindre. Minns ven att en karaktr hade som superattack att spruta en linje av eld ver hela banan. Man kunde spela Co-op. Ngra ider?

Du fr vara lite mer specifik, finns mnga sna spel. Ngra att kolla in:

Double Dragon
Little Fighters
Sonic Blast Man
Final Fight
Streets of Rage

Men som sagt s finns det otroligt mnga fler. Se ifall du kan komma p andra detaljer.
Citera
2013-04-16, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osthus
Hr r lite mer information, jag tror att det r samma spel.
http://www.mmo-champion.com/threads/...ame-of-old-FPS

"- Old PC game - 90's or possibly early 00's
- Single player
- Campaign levels were based around capturing the enemy base in a team on team match
- Multiple ground Vehicles similar to Battlefield 2/3 such as a fast Buggy used to run people over and slightly larger slower vehicles with guns etc
- Multiple weapons that you could find in the level like any Deathmatch sort of game
- One team was red and one team was blue
- You could switch between the red and blue team during the campaign which would make certain levels easier because you would start at the other base.
- The setting was just some humans with some guns."

Tror det fanns 2 olika sorters bilar som man hela tiden frskte ta fr att komma till fortet snabbare. Sger kanske inte s mycket, men jag skriver det jag minns. Man kunde ka flera samtidigt.
Bla och rda drkter, med hjlmar.

Kanske Mobile Forces? https://www.youtube.com/watch?v=G3sML8MFgNU
Senast redigerad av KeyZee-19 2013-04-16 kl. 02:01.
Citera
2013-04-17, 07:03
Medlem
Jag sker ett spel som jag tror kom med ett kelloggs paket. Eventuellt fick man bara demot.

Man spelade en snubbe vars namn kanske ven var spelets titel (ganska osker). Ens huvudvapen var ngot gevr som skt ut en boxningshanske.

Minns en specifik bana d man var i ett cirkustlt som var helt sneat inuti med massa hypnosgrejer och skit tror jag.

Spelet var firstperson, kanske kunde man vlja third person om man ville.

Shit, allt r oklart, hoppas ngon vet!
Citera
2013-04-17, 08:26
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaEliten

skulle tro att det r streets of rage 2, minns du om eldsuperattacken var en bil som krde fram med ett raketgevr?
Citera
2013-04-17, 10:44
Medlem
Gryphems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja00
Ja, vad finns det fr spel med samma upplgg som fallout tactics?
Arcanum av Bethesda
Citera
2013-04-17, 11:17
Medlem
Neinzures avatar
Sker ett cowboyspel med ganska simpel 3D-grafik. Man gr runt och skjuter bovar i en liten by i knen (har jag fr mig), och man kan bland annat dyka ner i en brunn och upptcka en liten underjordisk grotta. Kommer inte ihg exakt nr jag spelade det, tyvrr. Ngon som knner igen detta?
Citera
2013-04-17, 11:54
Medlem
Deviance88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neinzure
Sker ett cowboyspel med ganska simpel 3D-grafik. Man gr runt och skjuter bovar i en liten by i knen (har jag fr mig), och man kan bland annat dyka ner i en brunn och upptcka en liten underjordisk grotta. Kommer inte ihg exakt nr jag spelade det, tyvrr. Ngon som knner igen detta?

Kan det vara Outlaws?
http://www.gamespot.com/outlaws/
Citera
2013-04-17, 12:07
Medlem
Neinzures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deviance88
Kan det vara Outlaws?
http://www.gamespot.com/outlaws/

Det var det, tack s mycket!
Citera
2013-04-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
hejsan jag har letat efter detta spel vldigt lnge, men vet inte vad det heter!

vet inte exakt hur gammalt det r, frn 2000 +/- 5 r kanske

man r en st liten rd djvul som ska ta sig igenom ett slott, man ska lsa ngra gtor i form av att hoppa p knappar fr att ppna drrar, hoppa igenom olika hinder.
djvulen har ocks nn slags eldattack (kommer inte riktigt ihg vad)
handlingen i spelet r att man flyr (eller jagar) en galen vetenskapsman.
det r i 3d
fick ett demo i pc fr alla med detta spelet fr lngesen men hittade inte det i ngra av deras listor.
(antingen str inte alla demon med som dem haft eller s r problemet att jag inte kommer ihg namnet ven nr jag ser det)

vill grna hitta det och spela det i ren nostalgi om det gr att f tag p.

bumpar detta, kan vara s att namnet p spelet r namnet p den lille djvulen kanske var det "Derek" eller liknande men hittade inte det genom att ska p det.
Citera
2013-04-17, 14:26
Medlem
Gryphems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mulle00
Sker ett gammal zombie spel till Playstation 1! Frst trodde jag att det var ngot av de frsta Resident Evil, men hittar inte det jag sker s kanske inte r det, men det r vad jag minns av det!

Jag kom inte alls lngt i spelet, jag spelade bara lite i brjan fr att jag tyckte att det var s lskigt. Jag kommer heller inte ihg s mycket fr det var flera r sedan jag spelade det, men iallafall.

Det jag kommer ihg mest r att man r en tjej (nstan helt 100 p det) och s gr man omkring i ngot jag tror r ett hotell. Sedan gr man in i ett vergivet caf och d visas det som en film (allts att man inte styr sjlv vad man gr). D ser tjejen man spelar att det sitter en kvinna ensam med en tidning vid ett bord, s hon gr fram och rr vid hennes axel och d ramlar hon ihop p golvet. Sedan ser man att kvinnans fingrar brjar rycka lite, och sedan reser hon sig upp och frvandlas till ett monster/zombie. Kommer ihg att kinderna sprack upp p henne och ryggraden med. Sedan fr man sls mot henne, tror att hon r ngon form av boss.

Skulle vara vldigt glad om ngon kunde hjlpa mig att komma p vad det r fr spel!

Inte ngon av spelen i Clock Towers/Silent hill?
Citera
2013-04-17, 15:24
Medlem
N3ss3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trohet
bumpar detta, kan vara s att namnet p spelet r namnet p den lille djvulen kanske var det "Derek" eller liknande men hittade inte det genom att ska p det.

Det r inte Jersey Devil till playstation?

Tror skurken hette ngot med dr Narf ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in