• 1
  • 2
2009-05-30, 14:40
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinne
Jag tycker Libertas är ett bra initiativ. Av det jag hört skulle jag kunnat ha röstat på dem. Men de kommer inte få något svenskt mandat eller ens vara i närheten vilket gör det helt bortkastat att rösta på dem som det ser ut nu.

Kom igen nästa val.
Det ligger mycket i vad Du säger.
Men om man vill rösta i detta EU-parlamentsval så är det en mycket bra markering att rösta på Libertas.
Dessutom röstar man inte in någon 21-åring (läs Piratpartiet) som vill berika sig med EU-lön, pension och resebidrag samt övriga mutor och bidrag.
Risken finns att någon sådan kommer in i EU-parlamentet från detta enfrågeparti.
Citera
2009-05-30, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Det ligger mycket i vad Du säger.
Men om man vill rösta i detta EU-parlamentsval så är det en mycket bra markering att rösta på Libertas.
Dessutom röstar man inte in någon 21-åring (läs Piratpartiet) som vill berika sig med EU-lön, pension och resebidrag samt övriga mutor och bidrag.
Risken finns att någon sådan kommer in i EU-parlamentet från detta enfrågeparti.

För Kristdemokrater och miljöpartister vill inte "berika" sig? Jag ser inte varför det skulle vara värre med en piratpartist som blir "berikad" än nån från nåt annat parti.
Citera
2009-05-30, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrallanP12
Känns väldigt demokratiskt att vilja mörda Sverigedemokrater xD

Står det så i deras partiprogram?
Citera
2009-05-30, 20:50
Medlem
OnkelDoffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonooben
För Kristdemokrater och miljöpartister vill inte "berika" sig? Jag ser inte varför det skulle vara värre med en piratpartist som blir "berikad" än nån från nåt annat parti.
Jag tänkte mer på den politiska kunskapen och erfarenheten. De "etablerade" partierna har åtminstonne någerlunda erfarna och kunniga kandidater på de översta platserna.
Citera
2009-05-31, 00:41
Medlem
Sinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OnkelDoffe
Jag tänkte mer på den politiska kunskapen och erfarenheten. De "etablerade" partierna har åtminstonne någerlunda erfarna och kunniga kandidater på de översta platserna.
Det håller jag med om. De kunde allt satt någon med viss erfarenhet och ålder som tvåa också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in