• 1
  • 2
2009-05-30, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antaeus
Värt att notera är väl att lejonparten av alla identitetssvaga ungdomar inte dras till radikala politiska ytterlighetsgrupper, utan nöjer sig med att hitta ett "vanligt" kollektiv där man passar in. Man blir emo, raggare, går helt upp i sin roll som hockeyspelare eller vad fan det nu det rör sig om. Inte heller ser jag det som en svaghet att man som ung letar efter ett större sammanhang där man passar in, det är fullt naturligt. Inte emos då, det är en sjukdom.

Jag tror det beror på om man är utåtagerande eller inåtvänd som person. En kille eller tjej som är passivt aggressiv med tendenser till självskadebeteende kanske inte riktigt känner sig hemma som fotbollshuligan, utan blir kanske emo. Det kan vara minst lika hälsovådligt, då en del, naturligtvis inte alla, skär sig i armarna och liknande. Det handlar om att vända sin ilska mot sig självt och ofta så blir de uppmuntrade av andra i samma situation.

Jag skulle förmodligen bli mer rädd om en tonåring skulle få för sig att bli raggare, eftersom jag då trott att denne skulle fått en psykos och inbillade sig leva på 50-talet…
Citera
2009-05-30, 15:53
Medlem
Antaeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashboy
Jag tror det beror på om man är utåtagerande eller inåtvänd som person. En kille eller tjej som är passivt aggressiv med tendenser till självskadebeteende kanske inte riktigt känner sig hemma som fotbollshuligan, utan blir kanske emo. Det kan vara minst lika hälsovådligt, då en del, naturligtvis inte alla, skär sig i armarna och liknande. Det handlar om att vända sin ilska mot sig självt och ofta så blir de uppmuntrade av andra i samma situation.

Jag skulle förmodligen bli mer rädd om en tonåring skulle få för sig att bli raggare, eftersom jag då trott att denne skulle fått en psykos och inbillade sig leva på 50-talet…

Du har helt rätt.

Tonåringar som plötsligt tror att de lever på 50-talet är dock ganska vanliga i småorter suntom i riket...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in