2003-11-14, 17:44
Citat:
Ursprungligen postat av sooraw
Hoff har ftt mycket att tnka p nu
Allts ska man g efter pottodsen nr man byter eller nr man bytt klart och ska satsa?
Allts ska man g efter pottodsen nr man byter eller nr man bytt klart och ska satsa?
Hehe och hr kommer lite mer att tnka p.
Allts pottodds gller bara innan bytet. Du ska ju som sagt jmfra pottoddsen med oddsen fr att f in din hand. S om det nu r s att ni inte har ngon budgivning innan bytet (helt jvla otroligt, jag fattar inte vem som kommit p den idn) s kan du ju skippa pottoddsen helt. Det r ju ocks drfr du bara ska spela dina absolut bsta hnder i denna underliga variant av mrkpoker.
Alla har ju alltid ondliga pottodds och kan sledes dra till precis vad som helst utan att gra ett misstag. Detta kommer leda till att fler personer fr in sina hnder och en genomsnittlig vinsthand blir otroligt mycket bttre n i vanlig mrkpoker.
Sen kom jag just p att du nmnde att ni kr med ett ppet kort (my god!) Jag antar att ni inte visar det frrn efter bytet? I s fall spelar det ingen roll, du har ju nd ingen aning om vilken hand din/dina motstndare drar till. Du kan ju inte utesluta ngon hand bara fr att Pelle visar en tva och oskar en femma... Enda gngen du har nytta av det r om tv eller flera spelare visar varsitt kort i samma valr, d vet du att ingen kan ha fyrtal i den valren om ett kort visas, triss om tv kort visas osv. Om alla fyra korten i en valr visas s kan du ibland utesluta vissa stegar. T ex om fyra femmor ligger ute och Pelle visar en tva, d kan Pelle inte ha stege, eftersom han behver en av femmorna fr det. Du kan ju ven anvnda dina egna fem kort fr att utesluta fler hnder. Om det ligger tre sjuor ppet och du har den fjrde s r ju det samma sak som om alla sjuor lg ppna.
Lt mig sluta med att upprepa mitt bsta tips till dig:
Du br tnka bde en och tv gnger innan du lirar det hr spelet. Du kan visserligen vinna nstan hur mycket som helst om det gr bra, men frlorar du dina tv, tre frsta hnder s r du ngra tusenlappar fattigare...
Jag freslr att du talar om fr pojkarna att det ska vara en budgivning INNAN bytet och d r pottoddsen viktiga igen.
Men hur som helst s r No limit Mrkpoker med 10 kronors ante sjlvmord fr en nybrjare.