Citat:
Ursprungligen postat av BF_Sweden
Nej, det r vl sant att det inte finns ngot riktigt facit p ppningshnder men fr en nybrjare som mig rcker det ju med att anvnda det som en riktlinje och som std innan man sjlv brjar f koll p det genom intuition eller erfarenhet.
Precis rtt instllning. Det r en mycket bra grund att bygga vidare p. Men bara fr att du har en tabell att kika i s gr det dig inte automatiskt till en vinnare.
Citat:
Fixed limit r vl det som jag tnker spela om jag brjar spela med riktiga pengar d det knns relativt tryggt jmfrt med pot- och nolimit. Jag antar att det gller att vara nd mer strikt med spelet ( inga bluffar och knappt ngra semi-bluffar) nr man spelar fixed limit. Det borde ju medflja att det blir svrare att vinna eftersom slumpen borde spela strre roll n skicklighet jmfrt med potlimit och nolimit.
Tvrtom blir det lttare att vinna, eftersom "slumpen" i det lnga loppet r p din sida, s lnge du vljer att spela rtt kort med rtt pottodds. I Fixed limit finns det ingen risk att ngon stller in alla sina pengar bara fr att testa dina nerver. Det vrsta som kan hnda om du satsar en tia r att han kan hja en tia till. I No limit kan han ju hja en tusenlapp om han knner fr det.
Citat:
EDIT: Hr r det schema som jag kommer att g efter ( i alla fall till en brjan)
Having said all that and seeing the obvious best and perhaps not-so-obvious worst hands, let's take a look at what Sklansky and Malmuth say are the best hands to start.
Group 1: AA, KK, QQ, JJ, AKs
Group 2: TT, AQs, AJs, KQs, AK
Group 3: 99, JTs, QJs, KJs, ATs, AQ
Group 4: T9s, KQ, 88, QTs, 98s, J9s, AJ, KTs
Group 5: 77, 87s, Q9s, T8s, KJ, QJ, JT, 76s, 97s, Axs, 65s
Group 6: 66, AT, 55, 86s, KT, QT, 54s, K9s, J8s, 75s
Group 7: 44, J9, 64s, T9, 53s, 33, 98, 43s, 22, Kxs, T7s, Q8s
Group 8: 87, A9, Q9, 76, 42s, 32s, 96s, 85s, J8, J7s, 65, 54, 74s, K9, T8
Bra att du hittade just den tabellen, den r mycket bra fr en nybrjare. Svrigheten ligger i att lra sig vilka grupper av hnder som gr att spela i vilka positioner. Och nr du spelar, ska du hja eller syna? Dr min vn har du nyckeln till hur du nr framgng i Texas fixed limit.
Tabellen br du kunna utantill och i smnen, om ngon vcker dig kl 04.35 och sger K9s? s ska du svara Grupp 6! Men det viktigaste r att lra sig HUR tabellen skall anvndas.