• 6
  • 7
2009-06-02, 22:01
Medlem
Autobahn76s avatar
Det räcker med att du fuckar upp 1 dag i veckan för att du ska förstöra de resterande 6 dagarna då du legat på underskott och varit duktig. Det är kalorier in mot kalorier ut i det långa loppet som avgör om du går ned i vikt eller inte. Jag är relativt övertygad om att det är dina roliga dagar som ställer till det då det är ett ganska vanligt fenomen för de som unnar sig en sk "ätardag" i veckan.
Citera
2009-06-02, 22:05
Medlem
Duckeggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Autobahn76
Det räcker med att du fuckar upp 1 dag i veckan för att du ska förstöra de resterande 6 dagarna då du legat på underskott och varit duktig. Det är kalorier in mot kalorier ut i det långa loppet som avgör om du går ned i vikt eller inte. Jag är relativt övertygad om att det är dina roliga dagar som ställer till det då det är ett ganska vanligt fenomen för de som unnar sig en sk "ätardag" i veckan.
Det ligger något i det. Rent matematiskt fattar jag inte, men whatever.

Om man följer det resonemanget - hur mycket bör jag gå ner om jag käkar sammanlagt typ 7000 kcal på 14 dagar?

Vore intressant att se om jag följer regelboken om jag är superstrikt...
Citera
2009-06-02, 22:08
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag kan inte på något vis bevisa att någon av tidigare skribenter har rätt, eller ens en poäng i det dom säger.

Däremot så har jag av egen erfarenhet legat på 75 kilo och skulle banta ner mig till 72. Detta efter att första delen av min bantningsprocess klarats av på ett enkelt och bra sätt.

Sista tre kilona gick inte att ta bort.

Jag låg på runt 700 kcal i princip alla mina vilodagar.
På träningsdagarna vandrade jag 60 minuter eller mer och gick då upp till runt 1200 kcal om dagen.

Jag räknade och mätte.
Men vågen stod stilla i 15-20 dagar.
Sen gav jag upp.

Det konstiga var att jag därefter gick över till att käka vad som i jämförelse borde vara enorma mängder, runt 3 000 kcal om dagen i kombination med träning.
Det enda som hände var att jag gick upp totalt fyra kilo på sju månader.

Att jag därefter lagt ner träningen, blivit lite mullig och ska börja om på ny kula nu är en bisak.

Jag förstår ärligt vad ni går igenom, ibland vägrar kroppen och jag kan inte säga att jag vet något sätt att gå runt det.

Jag ar helt overtygad om att "atardagar" en gang i veckan dar man frangar sitt valdigt laga intag ar bra for viktnedgang. Det gar emot allting som man "vet", men jag vet att nar en van lade in atardagar pa sondagar som viktminskningen borjade ga snabbt. Visst kan det handa att han ljog och att han minskade intaget annu mer under veckan, men det tror jag inte.

Folk som ligger pa 700 kcal om dagen utan att ga ner tror jag alltsa skulle ma bra av att ata 2 000-2 500 kcal en dag i veckan. Jag kan inte forklara varfor pa annat satt an att jag sett det gora forbattringar Dessutom, har man "slutat" ga ner i vikt sa kan man ju testa det om inte annat
Citera
2009-06-02, 22:10
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duckegg
Det ligger något i det. Rent matematiskt fattar jag inte, men whatever.

Om man följer det resonemanget - hur mycket bör jag gå ner om jag käkar sammanlagt typ 7000 kcal på 14 dagar?

Vore intressant att se om jag följer regelboken om jag är superstrikt...

Det beror på vad ditt dagliga energibehov ligger på. Det kan du räkna ut om du läser igenom den här guiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Angående ätardagar så tror jag personligen inte ett smack på att det skulle kicka igång någon magisk process som skulle påskynda viktnedgången. Tvärtom. Men för en del kan det nog vara bra för psyket.
Ätardagar diskuteras ganska flitigt här: http://forum.body.se/showthread.php?...ight=%E4tardag
Senast redigerad av Autobahn76 2009-06-02 kl. 22:14.
Citera
2009-06-02, 22:13
Bannlyst
Att du får i dig 800kcal/dygn är mycket märkligt.

Arbete? Vanor?
Citera
2009-06-02, 22:16
Medlem
Duckeggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Docent_Obiwan
Att du får i dig 800kcal/dygn är mycket märkligt.

Arbete? Vanor?
Va?
Citera
2009-06-02, 22:16
Medlem
SergejVeronovs avatar
Citat:
Det beror på vad ditt dagliga energibehov ligger på.
Om det ligger på 1400 kcal per dag skulle hon gå ner 100 gram om dagen vilket blir en del i längden.

Något här är jävligt galet. Jag börjar bli frustrerad och avbryter min medverkan i den här tråden. Hoppas ni kommer fram till något.
Citera
2009-06-02, 22:18
Medlem
Autobahn76s avatar
Vi kom just fram till att det var ätardagarna som ställde till det.
Citera
2009-06-02, 22:28
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Det beror på vad ditt dagliga energibehov ligger på. Det kan du räkna ut om du läser igenom den här guiden: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Angående ätardagar så tror jag personligen inte ett smack på att det skulle kicka igång någon magisk process som skulle påskynda viktnedgången. Tvärtom. Men för en del kan det nog vara bra för psyket.
Ätardagar diskuteras ganska flitigt här: http://forum.body.se/showthread.php?...ight=%E4tardag

Jag funderar pa om det kan ha handlat om att min van fick nagon slags "kolhydratsladdning" under atardagarna och "orkade mer" pa gymmet dagen/dagarna efterat och att det pa nagot satt okade efterforbranningen, och/eller sa kanske det helt enkelt gav lite extra mental push (som du sager) till att ge lite extra...
Citera
2009-06-02, 22:33
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag funderar pa om det kan ha handlat om att min van fick nagon slags "kolhydratsladdning" under atardagarna och "orkade mer" pa gymmet dagen/dagarna efterat och att det pa nagot satt okade efterforbranningen, och/eller sa kanske det helt enkelt gav lite extra mental push (som du sager) till att ge lite extra...

Mycket möjligt. Folk verkar blanda ihop kolhydratsladdningar med grisätardagar
Citera
2009-06-03, 11:58
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robinho82
Jag kan inte på något vis bevisa att någon av tidigare skribenter har rätt, eller ens en poäng i det dom säger.

Däremot så har jag av egen erfarenhet legat på 75 kilo och skulle banta ner mig till 72. Detta efter att första delen av min bantningsprocess klarats av på ett enkelt och bra sätt.

Sista tre kilona gick inte att ta bort.

Jag låg på runt 700 kcal i princip alla mina vilodagar.
På träningsdagarna vandrade jag 60 minuter eller mer och gick då upp till runt 1200 kcal om dagen.

Jag räknade och mätte.
Men vågen stod stilla i 15-20 dagar.
Sen gav jag upp.

Det konstiga var att jag därefter gick över till att käka vad som i jämförelse borde vara enorma mängder, runt 3 000 kcal om dagen i kombination med träning.
Det enda som hände var att jag gick upp totalt fyra kilo på sju månader.

Att jag därefter lagt ner träningen, blivit lite mullig och ska börja om på ny kula nu är en bisak.

Jag förstår ärligt vad ni går igenom, ibland vägrar kroppen och jag kan inte säga att jag vet något sätt att gå runt det.

Det kan också bero på att du inte har den blekaste vad gäller kot och träning, för du erkänner ju att du är en komplett noob?
Det är så mycket enklare att skylla på medicinska under än ens egna ikompetens.
Citera
2009-06-03, 12:00
Medlem
KoettFaerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elmundo
Tror inte en pisskvart på att du äter sådär regelbundet.
Det är ack för vanligt med de som har "provat" något i en vecka och tycker att det inte fungerar. Idag när du noterat det du käkat så har du vart extra noga med att inte ta för mycket, du lider av så kallad tjockis-psykos.

Du gör allt rätt men gener, din unika kropp, maten, vännerna eller kanske Hitler är emot dig. buhuu.

Haha, "tjockispsykos" den gillade jag!
Fan du har så jävla rätt, alltid är det någon annans fel.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in