2007-05-01, 13:11
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freya
Troligtvis inte, bröst är min sämsta sida. Men jag är glad så länge jag kan köra bänkpress iaf
Får man fråga hur du skadade dina axlar och vart skadan sitter?
2007-05-01, 15:25
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Procentuellt sett till kroppsvikten är vi nästan jämnstarka då
(ligger lite före dej men så som jag håller på å skadar mej så är du snart ikapp)

Då utgår du från att jag kommer hålla mig hel... hyfsat dåliga odds på det

Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Får man fråga hur du skadade dina axlar och vart skadan sitter?

Om du lovar att inte predika För att göra långa historier korta: den ena axeln (supraspinatus) skadade jag på tävling. Tog nästan ett år innan det var helt bra. Visst, hade jag vilat helt i några månader hade det sannolikt gått mkt snabbare (jag stod ut med full vila några veckor). Men jag klarade helt enkelt inte av det, utan försökte träna runt skadan + ta det lugnt på mma-passen (alla som hållit på med kampsort vet ju hur bra det håller i praktiken). Andra axeln kommer och går sen flera år tillbaks, har helt enkelt tränat för tungt (de stora musklerna håller, men inte bl.a. rotatorn), skitit i att det gjort ont osv. Känner av det från och till, men har lärt mig vilken nivå jag kan ligga på för att hålla tillbaks det hyfsat. En av orsakerna till att skadorna blivit så allvarliga är ju en viss obalans i muskulaturen dårå (nej, jag har aldrig discotränat eller slarvat med ryggträningen, men flera års kampsportande i kombi med tung styreträning sätter sina spår, och jag är inte grovt byggd direkt). Men jag har rehabtränat mkt och kör fortfarande en del kompletterande träning för rotatormuskulaturen + är väl ja, lite mer förståndig i mitt tränande för det mesta nu mera.
2007-05-01, 15:27
Medlem
Axons avatar
Citat:

Om du lovar att inte predika För att göra långa historier korta: den ena axeln (supraspinatus) skadade jag på tävling. Tog nästan ett år innan det var helt bra. Visst, hade jag vilat helt i några månader hade det sannolikt gått mkt snabbare (jag stod ut med full vila några veckor). Men jag klarade helt enkelt inte av det, utan försökte träna runt skadan + ta det lugnt på mma-passen (alla som hållit på med kampsort vet ju hur bra det håller i praktiken). Andra axeln kommer och går sen flera år tillbaks, har helt enkelt tränat för tungt (de stora musklerna håller, men inte bl.a. rotatorn), skitit i att det gjort ont osv. Känner av det från och till, men har lärt mig vilken nivå jag kan ligga på för att hålla tillbaks det hyfsat. En av orsakerna till att skadorna blivit så allvarliga är ju en viss obalans i muskulaturen dårå (nej, jag har aldrig discotränat eller slarvat med ryggträningen, men flera års kampsportande i kombi med tung styreträning sätter sina spår, och jag är inte grovt byggd direkt). Men jag har rehabtränat mkt och kör fortfarande en del kompletterande träning för rotatormuskulaturen + är väl ja, lite mer förståndig i mitt tränande för det mesta nu mera.
Du borde köra en ordentlig rehab innan det är helt kört skulle jag säga.
2007-05-01, 15:29
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Du borde köra en ordentlig rehab innan det är helt kört skulle jag säga.

Till skillnad mot den låtsasrehab jag kört då menar du?
2007-05-01, 16:31
Medlem
tapirs avatar
Citat:
Till skillnad mot den låtsasrehab jag kört då menar du?

Axon vill knåda dig fattar du väl, spela inte svårflörtad.
2007-05-01, 16:41
Medlem
BlackSheeps avatar
Sist jag maxade var jag 16-17 ungefär, gjorde då ett katastrofalt dåligt lyft på 98.5kg, skivstången va nere och nuddade bröstet och jag pressade upp den och "hakade" i en själv. Men teknik och allt som hör därtill saknades nog.

Nu på senare tid, har jag som bäst klämt ur mig en åtta på 80kg. Detta med en kroppsvikt på 72kg. Ingen aning vad jag tar som mest..
2007-05-01, 17:46
Medlem
LD50s avatar
Citat:
Och det tror du att jag gör? Har ju nya skador varje vecka och har liknande axelskador som du själv som ligger och spökar sedan några år tillbaka.
2007-05-01, 17:51
Medlem
Schaffers avatar
Jag är aldrig skadad.
2007-05-01, 17:53
Medlem
LD50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schaffer
Jag är aldrig skadad.
Blir lätt så när man fintränar...
2007-05-01, 18:43
Medlem
Sääbääs avatar
Citat:
Blir lätt så när man fintränar...

Eller tränar bra så man inte skadar sig? ;P
2007-05-01, 19:07
Medlem
freyas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tapir

Axon vill knåda dig fattar du väl, spela inte svårflörtad.

Som jag gjort klart förr vill jag inte bli nånting av den naprapat-slampan

Citat:
Och det tror du att jag gör? Har ju nya skador varje vecka och har liknande axelskador som du själv som ligger och spökar sedan några år tillbaka.

Det tror jag iofs inte nej (speciellt inte nu när du har sån press på dig ). Men då är ju spelreglerna hyfsat jämna då. I'ts on!
2007-05-02, 08:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sääbää
Eller tränar bra så man inte skadar sig? ;P

Man kommer inte så långt med discopass ala cabelcross..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in