Citat:
Ursprungligen postat av LD50
Procentuellt sett till kroppsvikten är vi nästan jämnstarka då
(ligger lite före dej men så som jag håller på å skadar mej så är du snart ikapp)
Då utgår du från att jag kommer hålla mig hel... hyfsat dåliga odds på det
Citat:
Ursprungligen postat av Axon
Får man fråga hur du skadade dina axlar och vart skadan sitter?
Om du lovar att inte predika
För att göra långa historier korta: den ena axeln (supraspinatus) skadade jag på tävling. Tog nästan ett år innan det var helt bra. Visst, hade jag vilat helt i några månader hade det sannolikt gått mkt snabbare (jag stod ut med full vila några veckor). Men jag klarade helt enkelt inte av det, utan försökte träna runt skadan + ta det lugnt på mma-passen (alla som hållit på med kampsort vet ju hur bra det håller i praktiken). Andra axeln kommer och går sen flera år tillbaks, har helt enkelt tränat för tungt (de stora musklerna håller, men inte bl.a. rotatorn), skitit i att det gjort ont osv. Känner av det från och till, men har lärt mig vilken nivå jag kan ligga på för att hålla tillbaks det hyfsat. En av orsakerna till att skadorna blivit så allvarliga är ju en viss obalans i muskulaturen dårå (nej, jag har aldrig discotränat eller slarvat med ryggträningen, men flera års kampsportande i kombi med tung styreträning sätter sina spår, och jag är inte grovt byggd direkt). Men jag har rehabtränat mkt och kör fortfarande en del kompletterande träning för rotatormuskulaturen + är väl ja, lite mer förståndig i mitt tränande för det mesta nu mera.