• 1
  • 2
2003-11-12, 22:17
Medlem
Sticker snart till Amsterdam och tänkte höra om någon har nåt tips på skivbutiker i Amsterdam med inriktning på Metal, Hardcore och Punk. Gärna mycket vinyl, men CD funkar också. Både second hand butiker och "vanliga"?
Citera
2005-02-05, 19:33
Medlem
Hårdrocks Butiker i New York? ... eller andra skivbutiker!

Någon hårdrockare som varit i New York och kan tipsa om skivbutiker, klädesbutiker, barer osv. inom den kategorin. Gärna andra stora "second hand" skivbutiker där man kan tänkas hitta massa metal.
Citera
2005-08-10, 21:27
Medlem
Bra skivbutiker i New York?

Tjabba..
Nån som kan rekommendera några schyssta skivbutiker i New York?
Allt från cd till vinyl från pop till punk till hårdrock...

Hujj Hujj!
Citera
2006-12-20, 11:30
Medlem
Oskarss avatar
Skivbutik i STHLM med mkt hiphop.

Tjenixen blixen.

Söker en skivbutik i STHLM som säljer mkt hiphop och omkringliggande musikgenrér. Gärna sådant du inte hittar i valfri Exlibris-butik och finns det lite vinyl att tillgå skadar det absolut inte!

Och ja - jag har sökt utan framgång.

Tackar,
Oskar.
Citera
2006-12-20, 11:45
Medlem
Madchilds avatar
Recordhunter på St Eriksgatan låter som ungefär vad du söker efter. Det är gamla Recordnet som anslutit till lokalerna. Har ett bra utbud (iaf när jag var där senast) samt en hel del vinyl, soul, jazz etc.

www.recordhunter.se
Citera
2006-12-20, 12:51
Medlem
Oskarss avatar
Man tackar big-time, då blir det ett besök där så fort man är iväg från slaveriet.

/o.
Citera
2007-02-06, 23:31
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Sökes: bra skivbutiker i malmö / lund [metal]

tjena,

precis som namnet föreslår så letar jag bra skivbutiker i malmö / lund som har stort utbud på plattor ( nya eller begagnade spelar ingen roll, helst både och ) inom genren metal.

Lämna gärna förslag på trevliga och personliga butiker, fast sånna har kanske fått stänga ner till förmån för bolag som cdon och ginza, vad vet jag.

Tack på förhand.
Citera
2007-02-07, 13:52
Medlem
MorrissonEs avatar
Repeat records i Lund har kanske inte den största samlingen men där finns en del godbitar. Mycket LP
Citera
2007-02-08, 00:53
Medlem
Crenshaw Punchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MorrissonE
Repeat records i Lund har kanske inte den största samlingen men där finns en del godbitar. Mycket LP

var någonstans ligger den i lund? behöver inte ge korrekt adress men om du har lite vägbeskrivningar kanske.

EDIT hittade på karta, tack ändå
Citera
2007-02-08, 10:38
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
var någonstans ligger den i lund? behöver inte ge korrekt adress men om du har lite vägbeskrivningar kanske.

EDIT hittade på karta, tack ändå
Gött.
Skvibutiken ute på Nove (kommer itne ihåg vad den heter men jag tror att det är den ende där så) har också hyfsade titlar och har du tur så har personalen hyfsad koll.

Det är synd som fan att Folk å Rock la ner för där fanns det mesta, men det fnns ju en motsvarighet inne i malmö som är minst lika bra.
Citera
2007-02-08, 11:10
Medlem
Capones avatar
Finns inte Bad Taste kvar i Lund? Har för mig att de hade en del hårdare musik?

Sedan var det ju SMF (Swedish Metal Foundation) i Malmö som man alltid handlade på förr, säljer de fortfarande skivor? Har sett att butiken finns kvar men jag har inte varit inne där. Den ligger/låg på Bergsgatan, dvs. samma gata som KB. Kommer man från KB/Möllan-hållet så är det rakt in mot stan, på vänster sida strax före vägen slutar i korsningen.
Citera
2007-02-08, 11:30
Medlem
MorrissonEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Finns inte Bad Taste kvar i Lund? Har för mig att de hade en del hårdare musik?
Bad Taste är mig veterligen ett skivbolag, men de kanske hade en affär också?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in