Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-06-04, 14:41
Medlem
Ledarens avatar
Tja!

Många av er har väl lagt märke till det nya Castlevania spelet som utvecklas av Kojima studios och släpps av Konami?

Här är en video som visar voice-acting och lite gameplay. Ser faktiskt riktigt bra ut, lite likt GOW men det får man ta. Har alltid gillat Castlevania serien och ser väldigt mycket fram emot det här spelet. Jag hoppas Dracula kommer vara med, det hör ju till.

Videon: http://www.gametrailers.com/video/e3...ia-lords/50687
Citera
2009-06-04, 14:43
Medlem
Bajskaffes avatar
Ser fram emot detta. för visst kommer det till ps3 också?
Citera
2009-06-05, 00:31
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajskaffe
Ser fram emot detta. för visst kommer det till ps3 också?

Javisst, kommer till 360 och PC, vet inte om det kommer till Wii dock.
Citera
2009-06-05, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ledaren
Tja!

Många av er har väl lagt märke till det nya Castlevania spelet som utvecklas av Kojima studios och släpps av Konami?

Här är en video som visar voice-acting och lite gameplay. Ser faktiskt riktigt bra ut, lite likt GOW men det får man ta. Har alltid gillat Castlevania serien och ser väldigt mycket fram emot det här spelet. Jag hoppas Dracula kommer vara med, det hör ju till.

Videon: http://www.gametrailers.com/video/e3...ia-lords/50687

Med tanke på att världen kommer vara open ended så är det så jävla långt från GoW det går att komma.

Anledningen man anlitat Kojima's team är för att man skall få en story med djup i och ett engagerande gameplay.

Man har även sagt att detta är en reboot av Castlevania serien, och den konventionella bilden av vad det innebär.
Citera
2009-06-05, 00:46
Medlem
Ledarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dip
Med tanke på att världen kommer vara open ended så är det så jävla långt från GoW det går att komma.

Anledningen man anlitat Kojima's team är för att man skall få en story med djup i och ett engagerande gameplay.

Man har även sagt att detta är en reboot av Castlevania serien, och den konventionella bilden av vad det innebär.

Ok det låter ju bra, hade inte tagit reda på så mycket information så tack för det. Låter ju alldeles förträffligt faktiskt.
Citera
2009-06-05, 10:39
Medlem
Ser sjukt kul ut ser dock ut som en kopia av Devil may Cry 3 och 4
Citera
2009-06-05, 11:00
Medlem
KSEs avatar
Såg lite ut som man skulle hoppa och klänga på den där stora besten i trailern,
lite som i Shadow of the Colossus..
Citera
2009-06-05, 18:15
Medlem
EliasAlucards avatar
Officiell hemsida här:

http://www.konami.jp/kojima_pro/e3_2009/castlevania/

Ser verkligen bra och påkostat ut, tror det kommer att bli en tung storsäljare, och återväcka ett stort intresse för Castlevania bland skitungar som inte växte upp med Castlevania. Dock, känns inte spelet som ett klassiskt, traditionellt Castlevania-spel av Symphony of the Night mått. Har svårt att tro att Lord of Shadow kommer att överträffa Symphony of the Night (bortsett från grafiken alltså). Ett Castlevania-spel utan Ayami Kojima och Michiru Yamane som fixar det estetiska och musikaliska, och utan att Koji Igarashi får säga sitt, känns liksom inte helt rätt. Det här ser ut som ett God of War/Devil May Cry med Castlevania som namn, och löst baserat på Castlevania-serien. Som sagt, jag tror att det kommer bli ett stort spel men det kommer inte vara typisk Castlevania. I vilket fall som helst ser jag fram emot det.

Överlag, som sagt, ser det bra ut, men annorlunda.
Senast redigerad av EliasAlucard 2009-06-05 kl. 18:30.
Citera
2009-06-05, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Officiell hemsida här:

http://www.konami.jp/kojima_pro/e3_2009/castlevania/

Ser verkligen bra och påkostat ut, tror det kommer att bli en tung storsäljare, och återväcka ett stort intresse för Castlevania bland skitungar som inte växte upp med Castlevania. Dock, känns inte spelet som ett klassiskt, traditionellt Castlevania-spel av Symphony of the Night mått. Har svårt att tro att Lord of Shadow kommer att överträffa Symphony of the Night (bortsett från grafiken alltså). Ett Castlevania-spel utan Ayami Kojima och Michiru Yamane som fixar det estetiska och musikaliska, och utan att Koji Igarashi får säga sitt, känns liksom inte helt rätt. Det här ser ut som ett God of War med Castlevania som namn, och löst baserat på Castlevania-serien. Som sagt, jag tror att det kommer bli ett stort spel men det kommer inte vara typisk Castlevania. I vilket fall som helst ser jag fram emot det.

http://kotaku.com/5274898/kojima-tak...ords-of-shadow

Men överlag, som sagt, ser det bra ut, men annorlunda.

Kan alla tappade stackare sluta jämföra detta med GoW, GoW är linjärt, ej speciellt story drivet, detta skall vara open ended och väldigt story drivet dvs raka motsatsen, detta är isåfall mer sandbox, än vad det är "GoW"

Trött på alla sopungar.
Citera
2009-06-05, 18:30
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Kan alla tappade stackare sluta jämföra detta med GoW, GoW är linjärt, ej speciellt story drivet, detta skall vara open ended och väldigt story drivet dvs raka motsatsen, detta är isåfall mer sandbox, än vad det är "GoW"
Faktum är att spelets sätt att slåss med huvudkaraktären, påminner väldigt mycket om God of War. När jag säger att det påminner om God of War, då syftar jag på hur man slåss i spelet, inte handlingen eller något annan halmgubbe du hakar upp dig på som den fanatiska nörd du är.
Citat:
Trött på alla sopungar.
Och jag är trött på onödigt kaxiga idioter som du själv.
Citera
2009-06-05, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Faktum är att spelets sätt att slåss med huvudkaraktären, påminner väldigt mycket om God of War. När jag säger att det påminner om God of War, då syftar jag på hur man slåss i spelet, inte handlingen eller något annan halmgubbe du hakar upp dig på som den fanatiska nörd du är.Och jag är trött på onödigt kaxiga idioter som du själv.

Ja, för combosystem uppfanns trots allt iom GoW, DMC var visserligen rätt långt före.

Men påhitt,fantasier och lögner är väl tre av dom tio budorden för er mytomaner i guess.
Citera
2009-06-05, 18:41
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ja, för combosystem uppfanns trots allt iom GoW, DMC var visserligen rätt långt före.
God of War per se är ju en Devil May Cry klon, ingenstans hävdade jag att combosystem uppfanns i och med God of War (Street Fighter var långt före med combos).
Citat:
Men påhitt,fantasier och lögner är väl tre av dom tio budorden för er mytomaner i guess.
Jo just det, ditt favoritpersonangrepp "mytoman" är ju verkligen något som sårar mina känslor.

Varför blir du så arg av att man påpekar att Castlevania: Lords of Shadow påminner om God of War? Har du inget bättre för dig än att bli upprörd över en sådan harmlös åsikt? Du verkar ha lite psykiska problem att du varje gång kallar andra mytoman så fort de har en något annorlunda åsikt än vad du har. Jag tycker att vid första titten så känns Lords of Shadow mer som God of War än Castlevania. Detta är negativt, eftersom jag vill spela Castlevania, när jag köper Castlevania. Jag tror att Lords of Shadow kommer att bli ett jättebra spel, men det kommer inte att kännas som Castlevania. Jag tycker detta är problematiskt. En nördfanatiker som du själv har säkert svårt att förstå detta och måste börja kalla mig mytoman. Sluta vara så korkad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in