2009-06-04, 14:52
Medlem
Ja Hejsan alla FB:are.

Imorse fick jag syn på att man kunde ställa frågor till vår kära statsminister genom TV4:s morron program "Gomorron Sverige". Så jag skickade ett mail med vissa frågor och fick ett samtal från TV4 om att jag kanske kunde få ställa en fråga till Statsministern o Mona Sahlin.

Nu kanske jag bara får ställa en fråga och jag vet att MÅNGA här inne har åsikter. Skulle ni kunna hjälpa mig att sortera ut dom Viktigaste frågorna? Och lägg gärna en fakta källa så man kan referera till det.

PS. Detta är vad jag skulle vilja fråga. Innan valet så sa Reinfeldt och jag citerar: "Jag vill ej kriminalisera en hel generation. Men upphovsrätten måste värnas. Man måste hitta en balans."

min Fråga (om jag bara får en): "Varför går du tillbaka på dit ord och gör i lagens ögon dom flesta Ungdomar till kriminella? Är inte Ipred ett steg närmare för att göra Sverige till en polisstat där man kränker den personliga integriteten?"

Detta är min fråga. Vad säger ni? Anledningen varför jag frågar er är att nu har jag chansen att ta ut min Frustration på denna lag och skulle vilja ställa BÄSTA frågan.
Citera
2009-06-04, 14:54
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vad har detta med fildelning att göra?

Tråd -> Politik - Inrikes

//Mod
Citera
2009-06-04, 14:57
Medlem
Maowdigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Vad har detta med fildelning att göra?

Tråd -> Politik - Inrikes

//Mod
Han kanske syftade på att ställa en fildelningsfråga??
Citera
2009-06-04, 15:00
Medlem
Detta handlar ju om Filneddladning. Tyckte att detta passa här? där många läser om Filneddladning?
Citera
2009-06-04, 15:07
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, jag kunde har låst tråden och slängt den i papperskorgen med hänvisning av alla Reinfeldt-trådar.

https://www.flashback.org/sok/Reinfeldt

Jag ser absolut inget om någon fildelning på tråden, förutom IPRED som dessutom finns en befintlig tråd om.

//Mod
Citera
2009-06-04, 15:17
Medlem
Ok.. Mitt inlägg handlar om en debatt imorgon bitti mellan Sahlin och Reinfeldt. Jag skulle vilja ställa en Filneddladningsfråga till Reinfeldt om Ipred och undrar om folk som läser om filneddladdningsfrågor har något på hjärnan som dom också skulle vilja ställa. Om den passar i en bättre kategori så är du välkommen att byta. Men varför kasta den? Den är oerhört passande att diskutera om nu när jag ändå har chansen att prata med Reinfeldt om saken?

MVH: Xmountain
Citera
2009-06-04, 15:31
Medlem
Det var ett rätt korkat uttalande. Nedladdningen var ju redan kriminaliserad när han sa så, den 1 juli 2005 förbjöds fildelning utan upphovsmännens godkännande. Det som hänt sedan dess är att rättighetsinnehavare har fått större möjligheter att agera mot fildelare, vilket ju inte har med brottets "kriminalitetsgrad" att göra.

Statsministen har sedan sagt att det han menade var att polisen inte skulle avsätta resurser till att "jaga" en ungdomsgeneration.

Men nåväl, det kanske kan vara intressant att höra honom säga det ytterligare en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in