I second this inlägg, totalt.
Hela CWs självbild är, liksom många sociala medier-"stjärnors", helt förvriden och megalomanisk – hon är förstås av uppfattningen att ALLA som inte håller med henne försöker tysta henne, precis som alla tredje klassens Insta/Twitter-debattörer hanterar mothugg. Är så evinnerligt trött på gapiga Instagramfeminister som är helt ointresserade av ett någorlunda intellektuellt samtal kring könsroller som kanske leder oss till något bättre. Konservativa som femtiotalshemmafruar – i CWs fram extremt underhållande eftersom hon dessutom i princip ÄR en hemmafru som i stället för att skvallra i en kakbakargrupp på förortsgatan har hundratusen följare pga/tack vare sociala medier.
"Kul att hon har nåt att syssla med" sa gubbarna förr i tiden när fruarna engagerade sig i hem och skola etc … och även om jag tror att hennes man håller tyst med just den meningen är det nog exakt så han tänker.
CWs åsikter är inte och har aldrig varit radikala – bara hennes opportunistiska högljuddhet där hon helt iskallt utnyttjat ett momentum i samhällsdebatten för egen vinning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hirvi
Cissi talar ut.
Hon är arg för att hon släppt in folk vars relation bygger på att hon var en idol för dom. Hon erkänner att hon är kantig ibland för kampens skull.
Och.. lyssna noga nu! Hon erkänner att hon "springer för fort när det går långsamt" och "pratar ofta för högt när det är för tyst".
Enligt Cissi är hennes synder helt enkelt att hon är en hjälte men att folk inte kan hantera det.
Hon lyfter också att hon INTE är en ledare som måste kritiseras och dissekeras, hon är bara en fed-up tvåbarnsmorsa som är trött på skiten.
Jag tror fan inte jag någonsin i mitt liv stött på en människa som hycklar mer än Cissi Wallin. Jag har blivit helt besatt av henne. Jag följer henne, läser allt hon skriver. Hon får mig att frångå min princip att aldrig ha på ljud på instagram.
Hon kräver att alla ska gilla rätt saker, annars hänger hon ut. Man ska agera rätt, annars hänger hon ut. Men hon ska inte kritiseras eller dissekeras, då är det häxbränning och mobbning!
Hon kan dra alla över en kam, men gör någon annan det är det sjukt. Faktum är att hon får göra vad som helst eftersom hon har ett gott syfte. Allt motstånd är kvinnohat och förstärker hennes egna världsbild.
Det sjuka är att Cissi Wallin på riktigt tror att hon är en jävla martyr. Det som började med att Virtanen skulle ha drogat henne blev ju i något jävla inlägg ungefär ett mordförsök där hon lyfte att hon faktiskt ÖVERLEVDE den brutala våldtäkten. När hennes värdelösa standup gick åt helvete var det patriarkatets fel, inte hennes fel. Inget är någonsin hennes fel. Det är bara precis alla andra som gör fel hela tiden.
Någon borde skriva en bok om Cissi Wallin. En djupgående ärlig bok på gott och ont. Som skildrar och redogör hennes liv och allt hon tagit på sig.