Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-08-25, 22:00
Medlem
oskar2011s avatar
Ger du henne inte lite för mycket plats nu?
Citera
2019-08-25, 22:03
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskar2011
Ger du henne inte lite för mycket plats nu?
Tvärtom, för lite.
Hon är utan tvekan den mest intressanta personen att följa i mediesverige.
När Alex Schulman var ung och bitsk så hände det saker runt honom. Han skaffade sig ovänner, han väckte reaktioner. Det var kul att följa.
Cissi är likadan fast gånger 100. Om 100 år kan Cissi vara något som lärs ut i grundskolan. Hon skulle seriöst kunna ligga bakom ett folkmord.
Hon är manipulativ som få.
Citera
2019-08-25, 23:22
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Tvärtom, för lite.
När Alex Schulman var ung och bitsk så hände det saker runt honom. Han skaffade sig ovänner, han väckte reaktioner. Det var kul att följa.
Cissi är likadan fast gånger 100. Om 100 år kan Cissi vara något som lärs ut i grundskolan. Hon skulle seriöst kunna ligga bakom ett folkmord.

Du kanske har lyssnat på denna redan men haveristerna gjorde ett avsnitt om henne
https://poddtoppen.se/podcast/122747...a-revolutionen
Citera
2019-08-26, 08:25
Medlem
Citat:
Tvärtom, för lite.

Alex Schulman uppfattades som en riktig skit i början ja, men han har varit produktiv på ett sätt som Cissi Wallin inte har varit. Han har också mer humor och självdistans. Han har ifrågasatt sitt eget beteende i efterhand och också varit ångerfull. Med honom så blev det en krock med de äldre kollegorna då han använde nya medier för att få ut sina texter, han har varit lite före sin tid och numer är det nog få som tycker att han är så mycket värre än någon annan.

Jag tycker det lutar mot att Cissi Wallin är psykiskt sjuk och möjligen har någon neuropsykiatrisk funktionsnedsättning också, förutom den ADHD hon har sagt att hon har. Tycker hon är lite för hysterisk för att vara den sociopat som många tror hon är.
Senast redigerad av Ajara 2019-08-26 kl. 08:35.
Citera
2019-08-26, 08:48
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Hur man som 25-åring kan göra detta val av man och sen som 32-åring skriva om det i en krönika i Metro och få det till att det är mannen det är fel på och inte hon själv säger allt.

"Mats var 40 plus men såg ut som något som legat och dammat i ett förråd på en Rotaryklubb sedan 1982. Lite småtjock, högst tvivelaktig hållning. Högst medioker humor, bristande självinsikt. Lika sexuellt spännande som en heltäckningsmatta i ett konferensrum på Scandic i Västerås. Mats hade egentligen ingenting, förutom mycket pengar."

https://www.metro.se/asikt/cissi-wal...ta-Dff0SON6uIO
Citera
2019-08-26, 09:38
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hur man som 25-åring kan göra detta val av man och sen som 32-åring skriva om det i en krönika i Metro och få det till att det är mannen det är fel på och inte hon själv säger allt.
Kommer säkert en ny krönika om några år om hennes nuvarande relation och hennes kval i hur hon skulle svara [Säga sanningen eller ljuga?] när hennes nuvarande miljonär frågar henne…

”Cissi?, Visst var det väl inte alla mina pengar som gjorde att du valde mig?”
Citera
2019-08-26, 09:56
Medlem
dirtyrobber2018s avatar
I second this inlägg, totalt.

Hela CWs självbild är, liksom många sociala medier-"stjärnors", helt förvriden och megalomanisk – hon är förstås av uppfattningen att ALLA som inte håller med henne försöker tysta henne, precis som alla tredje klassens Insta/Twitter-debattörer hanterar mothugg. Är så evinnerligt trött på gapiga Instagramfeminister som är helt ointresserade av ett någorlunda intellektuellt samtal kring könsroller som kanske leder oss till något bättre. Konservativa som femtiotalshemmafruar – i CWs fram extremt underhållande eftersom hon dessutom i princip ÄR en hemmafru som i stället för att skvallra i en kakbakargrupp på förortsgatan har hundratusen följare pga/tack vare sociala medier.

"Kul att hon har nåt att syssla med" sa gubbarna förr i tiden när fruarna engagerade sig i hem och skola etc … och även om jag tror att hennes man håller tyst med just den meningen är det nog exakt så han tänker.

CWs åsikter är inte och har aldrig varit radikala – bara hennes opportunistiska högljuddhet där hon helt iskallt utnyttjat ett momentum i samhällsdebatten för egen vinning.

Citat:
Cissi talar ut.
Hon är arg för att hon släppt in folk vars relation bygger på att hon var en idol för dom. Hon erkänner att hon är kantig ibland för kampens skull.
Och.. lyssna noga nu! Hon erkänner att hon "springer för fort när det går långsamt" och "pratar ofta för högt när det är för tyst".

Enligt Cissi är hennes synder helt enkelt att hon är en hjälte men att folk inte kan hantera det.

Hon lyfter också att hon INTE är en ledare som måste kritiseras och dissekeras, hon är bara en fed-up tvåbarnsmorsa som är trött på skiten.

Jag tror fan inte jag någonsin i mitt liv stött på en människa som hycklar mer än Cissi Wallin. Jag har blivit helt besatt av henne. Jag följer henne, läser allt hon skriver. Hon får mig att frångå min princip att aldrig ha på ljud på instagram.

Hon kräver att alla ska gilla rätt saker, annars hänger hon ut. Man ska agera rätt, annars hänger hon ut. Men hon ska inte kritiseras eller dissekeras, då är det häxbränning och mobbning!
Hon kan dra alla över en kam, men gör någon annan det är det sjukt. Faktum är att hon får göra vad som helst eftersom hon har ett gott syfte. Allt motstånd är kvinnohat och förstärker hennes egna världsbild.

Det sjuka är att Cissi Wallin på riktigt tror att hon är en jävla martyr. Det som började med att Virtanen skulle ha drogat henne blev ju i något jävla inlägg ungefär ett mordförsök där hon lyfte att hon faktiskt ÖVERLEVDE den brutala våldtäkten. När hennes värdelösa standup gick åt helvete var det patriarkatets fel, inte hennes fel. Inget är någonsin hennes fel. Det är bara precis alla andra som gör fel hela tiden.

Någon borde skriva en bok om Cissi Wallin. En djupgående ärlig bok på gott och ont. Som skildrar och redogör hennes liv och allt hon tagit på sig.
Citera
2019-08-26, 10:01
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

"Mats var 40 plus men såg ut som något som legat och dammat i ett förråd på en Rotaryklubb sedan 1982. Lite småtjock, högst tvivelaktig hållning. Högst medioker humor, bristande självinsikt. Lika sexuellt spännande som en heltäckningsmatta i ett konferensrum på Scandic i Västerås. Mats hade egentligen ingenting, förutom mycket pengar."

https://www.metro.se/asikt/cissi-wal...ta-Dff0SON6uIO

Visar väl mest att hennes agenda alltid har varit att hitta en rik man.
Citera
2019-08-26, 10:08
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Cissi talar ut.
Hon är arg för att hon släppt in folk vars relation bygger på att hon var en idol för dom. Hon erkänner att hon är kantig ibland för kampens skull.
Och.. lyssna noga nu! Hon erkänner att hon "springer för fort när det går långsamt" och "pratar ofta för högt när det är för tyst".

Enligt Cissi är hennes synder helt enkelt att hon är en hjälte men att folk inte kan hantera det.

Hon lyfter också att hon INTE är en ledare som måste kritiseras och dissekeras, hon är bara en fed-up tvåbarnsmorsa som är trött på skiten.

Jag tror fan inte jag någonsin i mitt liv stött på en människa som hycklar mer än Cissi Wallin. Jag har blivit helt besatt av henne. Jag följer henne, läser allt hon skriver. Hon får mig att frångå min princip att aldrig ha på ljud på instagram.

Hon kräver att alla ska gilla rätt saker, annars hänger hon ut. Man ska agera rätt, annars hänger hon ut. Men hon ska inte kritiseras eller dissekeras, då är det häxbränning och mobbning!
Hon kan dra alla över en kam, men gör någon annan det är det sjukt. Faktum är att hon får göra vad som helst eftersom hon har ett gott syfte. Allt motstånd är kvinnohat och förstärker hennes egna världsbild.

Det sjuka är att Cissi Wallin på riktigt tror att hon är en jävla martyr. Det som började med att Virtanen skulle ha drogat henne blev ju i något jävla inlägg ungefär ett mordförsök där hon lyfte att hon faktiskt ÖVERLEVDE den brutala våldtäkten. När hennes värdelösa standup gick åt helvete var det patriarkatets fel, inte hennes fel. Inget är någonsin hennes fel. Det är bara precis alla andra som gör fel hela tiden.

Någon borde skriva en bok om Cissi Wallin. En djupgående ärlig bok på gott och ont. Som skildrar och redogör hennes liv och allt hon tagit på sig.

Jag skriver under på allt. Jag är så totalt fascinerad av denna person som är så TOTALT oförmögen att ta till sig kritik. Hon MÅSTE lida av narcissistisk personsonlighetsstörning.
Citera
2019-08-26, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banjoduell
Jag skriver under på allt. Jag är så totalt fascinerad av denna person som är så TOTALT oförmögen att ta till sig kritik. Hon MÅSTE lida av narcissistisk personsonlighetsstörning.

Ja så kan det såklart vara, jag ska inte vara hobbypsykolog. Men NÄR ska rättegången mot henne för det grova förtalet börja egentligen? Det är helt åt fanders att det kunnat förhalas så länge. Hon har kommit för lindrigt undan.
Citera
2019-08-26, 10:15
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Visar väl mest att hennes agenda alltid har varit att hitta en rik man.
Kanske men jag tycker det visar mest på att CW är en fullständig idiot och att ansvarig utgivare för Metro släpper igenom det här ger en bra förklaring varför Metro gick i konkurs.
Citera
2019-08-26, 10:20
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Ja så kan det såklart vara, jag ska inte vara hobbypsykolog. Men NÄR ska rättegången mot henne för det grova förtalet börja egentligen? Det är helt åt fanders att det kunnat förhalas så länge. Hon har kommit för lindrigt undan.

Alltså, Cissi ljuger så jävla mycket, vänder kappan efter vinden och utnyttjar alla situationer för att synas, men just i detta fall tror jag inte att hon hittat på. Cissi är som en vindflöjel, ena dagen tycker hon en sak, andra något annat, men genom alla år har hon varit konsekvent med detta. Visst, detaljer har ändrats, men så är det med minnet. Nä, jag är övertygad om att FV gjorde vad hon säger att han gjorde. Och har man råkat ut för något sånt tycker jag att man måste kunna tala om det. Så jag är sjukt ambivalent inställd till ett eventuellt åtal. Dessutom skulle det bara gynna Cissi att bli åtalad och fälld. Fängelse lär inte bli aktuellt och pengar har hon till böter. Hon blir i så fall en martyr och kanske med rätta i ett sånt fall. Nä, hoppas på att det inte blir något åtal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in