Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-11-08, 08:57
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadBalt
Det märkliga är att du känner alla tre och att ditt sätta att skriva , beskriva och argumentera är exakt likadant. Att kontentan alltid är att förmänskliga CW.

För att svara på din fråga. Jag tycker CW och hennes man får allt de förtjänar. Öga för öga tand för tand. Som man bäddar får man ligga.

"Öga för öga tills hela världen blir blind"

Jag tycker nog att även Cissi Wallin ska ses som en människa. Uppenbarligen är jag rätt ensam om att se det så på Flashback. Jag är av den märkliga åsikten att de flesta av oss har både goda och klandervärdar sidor i vår personlighet och i våra gärningar. Att det är det som gör oss mänskliga.

Kan tillägga att jag fått samma kritik vad gäller Fredrik Virtanen då jag försökt nyansera bilden av honom då drevet gick som värst.
Citera
2019-11-08, 09:11
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mensflytning
Jag skriver samma sak här som i Haveristernas tråd för att förtydliga:
Citat:
Min uppdragsgivare är inte Cecilia Wallin.

Den här informationen har använts flera gånger mot Henrik, bland annat av folk från ytterhögern och DQ och ett par privatpersoner. Varje gång har Henrik backat och alla har nöjt sig med det.

Det är mycket riktigt inte speciellt intressant för någon att Henrik och Myra knullar. Ni överdriver sakens betydelse.

Nu har Henrik backat ytterligare en gång och dessutom berättat för sin sambo så man får man anse saken utagerad och informationen har tappat i värde.:

Ok men det enda dina uppdragsgivare lyckats med är att sprida det falska ryktet att Cissi Wallin outat Henkos påstådda prassel med Myra till hans sambo.

Om nu ens din länk var på riktigt?
Citera
2019-11-08, 09:28
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag tycker nog att även Cissi Wallin ska ses som en människa. Uppenbarligen är jag rätt ensam om att se det så på Flashback. Jag är av den märkliga åsikten att de flesta av oss har både goda och klandervärdar sidor i vår personlighet och i våra gärningar. Att det är det som gör oss mänskliga

Cissi är en människa, men en fruktansvärd människa. Att folk raljerar om hennes dubbelmoral och saker hon säger är väldigt milt i jämförelse med vad hon faktiskt gör/säger, hon är även duktig på att snacka skit själv.

Det är verkligen inte samma sak som att söka upp någons anhöriga med information som man vet kommer att skada dem, speciellt inte när informationen är helt irrelevant för det man först påstod (att Henrik är hotfull, våldsam och obehaglig), även du måste ju se hur fullständigt över gränsen det är?

Svara på min fråga nu, du vet att Cissi aaaaldrig skulle gå över den gräns det innebär att avslöja en otrohetsaffär säger du: Visste du att Cissi - out of spite - är kapabel till att hota med orosanmälningar och anklaga andra kvinnor för grov stöld? Visste du att hon är så sjuk att hon ringer kvinnors arbetsgivare för att försöka få dem sparkade för att de har skrattat åt ett skämt om Cissi? Visste du att hon inte drar sig för att hota kvinnor med att deras män kan få sparken från hennes make företag om de inte slutar skratta åt att CW är dum i huvudet offentligt?

Att avslöja en otrohetsaffär är ingenting i jämförelse med vad hon bevisligen gjort, så hur kan du vara så säker på att gränsen går där för henne?

Edit: Du hjälper i detta nu till att befästa anklagelserna Cissi kom med från början men uppenbarligen inte hade fog för; att Henrik är våldsam och hotfull. Enbart i syfte att försvara Cissi och förminska betydelsen av hennes psykopat-metoder och vidriga handlingar. "Har Cissi på fötterna gäller det våld eller hot mot kvinnor " (fritt citerat)

Hur känns det? Är det ok för dig att utmåla en människa som ett monster i din quest att förmänskliga ett bevisat monster?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-08 kl. 10:18. Anledning: Edit
Citera
2019-11-08, 09:43
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:

Såklart det inte är Cissi nu när effekten inte blev den förväntade, innan folk opponerade sig på allvar lät det inte så. Inga förtydliganden då inte.

Cissi är en sjuk människa , att hon på allvar förväntade sig att mottas som en hjälte när hon publicerade originalhotet på sin insta säger en hel del. Inte så svårt att lista ut att Agent Wallin trodde att folk skulle tycka att det här var häftigt också.

Men nu fick hon iaf visa upp sitt våldskapital och göra praktikanter och fd nannies livrädda för att öppna käften. Så lågt. Kärringen går hur långt som helst, det känns som fiktion att hyra in ett SÄKERHETSBOLAG för att hitta saker som vem folk knullade med 2015 och försöka knäcka en helt oskyldig kvinna med den infon. Fy fan.
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-08 kl. 09:45.
Citera
2019-11-08, 09:48
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Ok men det enda dina uppdragsgivare lyckats med är att sprida det falska ryktet att Cissi Wallin outat Henkos påstådda prassel med Myra till hans sambo.

Om nu ens din länk var på riktigt?

Cissi har ju spridit det själv. "Om du inte backar kommer din sambo få veta allt"

Hmm, Ockhams jävla rakkniv kanske vore ett bra verktyg för att bedöma situationen? Inte? Nej ok då.

Edit: Glömde en fråga. Vet du om Cissi har slutat att ofreda unga kvinnor sexuellt på krogtoaletter? Alltså har hon slutat att utföra sexuella handlingar på kvinnor utan samtycke, eller borde man gå ut och varna allmänheten?
(Detta kommer från hennes egen jävla käft, hon tyckte det var något att skryta om i media) Ps. På samma tema: Har hon slutat att vara en våldsam förövare i nära relationer, eller är Daddy Blombergs märkliga kommentarer i diverse kommentarsfält skrivna av rädsla för att åka på stryk?
Ds
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-11-08 kl. 10:13.
Citera
2019-11-08, 10:08
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Det finns länkar i den här tråden där främst rasifierade kvinnor upplevt honom som hotfull och obehaglig. Inget hittepå alls.

Fast vad någon snöflinga påstår sig ha upplevt säger ju inte ett jävla skit.
Citera
2019-11-08, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
För att han säger emot dem, trots att de är "rasifierade", och därmed behandlar dem som vuxna och tar ifrån dem det privilegium som offer, de har blivit bortskämda med i debatten.

Du förstår, en person av kvinnokön och med mörk hudfärg kan ha fel ibland. Han har ansett det och då sagt det. Visst, de känner sig hotade. Han erkänner inte deras medfödda problemformuleringsprivilegier, han säger emot dem som om de vore vuxna människor som kan svara för sig.

"Vad nu, en vit man har invändningar mot det jag hävdar, trots att jag är rasifierad? " Chocken!

Det var sådant det handlade om.
Att Henrik är full av kvinnoförakt och inte har någon respekt för kvinnor behöver väl inte diskuteras längre. Se hur han behandlar både sin sambo och maya, de två som står honom närmast.
Citera
2019-11-08, 10:11
Medlem
Citat:

Gud vilken tönt du är. Du låter som en fjortonåring som lajvar hemlig agent. Du måste verkligen ta dig en titt i spegeln och fundera på om du sattes på jorden för att låtsas ta uppdrag av instagramkändisar för att smutskasta andra internetkändisar. Vad skulle din far säga? Om du inte är Daddy Blomberg själv så säger mig något att ni skulle komma mycket bra överens som de otroligt lama cuckar ni båda är.
Citera
2019-11-08, 10:18
Tre inlägg på raken från Glitterfeminist får väl tala för sig självt, dvs Cecilia väcker känslor.

Precis som jag skrev tidigare så har de här människorna förpestat tillvaron för henne och börjar göra en stor affär av att nån färgad person som suttit barnvakt fått 30 kronor mer eller mindre och så vidare. Att diverse skvallrade människor på Flashback blir upprörda över att hon fick Herik att känna obehag och hålla käften tror jag inte berör henne eller nån kvinna som har lite skinn på näsan det minsta.

Hade hon brytt sig om vad folk tyckte hade hon inte varit kallad till tingsrätten senare den här månaden.

Jag hoppas givetvis att det går bra för Cecilia även om jag inte riktigt håller med henne i allt, hon vill någonting och gör någonting med sitt liv.
Citera
2019-11-08, 10:23
Medlem
Citat:

Precis som jag skrev tidigare så har de här människorna förpestat tillvaron för henne och börjar göra en stor affär av att nån färgad person som suttit barnvakt fått 30 kronor mer eller mindre och så vidare.
Färgad person? Haveristerna har aldrig sagt att barnvakten varit färgad?! Väldigt mycket insiderinfo du fått av din "uppdragsgivare" som minsann inte är Cissi
Citera
2019-11-08, 10:27
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Tre inlägg på raken från Glitterfeminist får väl tala för sig självt, dvs Cecilia väcker känslor.

Precis som jag skrev tidigare så har de här människorna förpestat tillvaron för henne och börjar göra en stor affär av att nån färgad person som suttit barnvakt fått 30 kronor mer eller mindre och så vidare. Att diverse skvallrade människor på Flashback blir upprörda över att hon fick Herik att känna obehag och hålla käften tror jag inte berör henne eller nån kvinna som har lite skinn på näsan det minsta.

Hade hon brytt sig om vad folk tyckte hade hon inte varit kallad till tingsrätten senare den här månaden.

Jag hoppas givetvis att det går bra för Cecilia även om jag inte riktigt håller med henne i allt, hon vill någonting och gör någonting med sitt liv.

Klart att hon väcker känslor, skulle det vara något som kastar skugga på mig?

Att Cissi är gränslös och inte har empati är verkligen inget att skryta om, inte att hon bryter mot svensk lag men skiter i det pga att hon har råd att betala böter heller. Jag blir rätt upprörd när jag tänker på vad den här rättsprocessen har kostat oss skattebetalare hittills och varför, (pga Wallins upprepade medvetna brott och förhalning) men du kanske tänker annorlunda? Kanske för att du aldrig har utfört något faktiskt arbete?

(Hon vill någonting och gör någonting med sitt liv? Haha, hade hon inte blivit försörjd av Daddy Blomberg hade hon fått hitta en cuck vid namn Hans och bo i hans föräldrars källare. Som vissa andra kvinnor "med skinn på näsan" (läs: grav psykisk störning) Alternativt sitta och grina i en andrahandstvåa i nån utsatt förort.)
Citera
2019-11-08, 10:28
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Färgad person? Haveristerna har aldrig sagt att barnvakten varit färgad?! Väldigt mycket insiderinfo du fått av din "uppdragsgivare" som minsann inte är Cissi

Det skulle ju kunna vara så att det större syftet var att visa på att Henrik undvikit konflikt med högerextremister tidigare på grund av den här informationen och så tvivel om hans lämplighet som gödkalv inom facket.

Men det kanske är väl långsökt, jag vet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in