Citat:
Ursprungligen postat av
Nytorgsprinsessa
Jag tycker nog att även Cissi Wallin ska ses som en människa. Uppenbarligen är jag rätt ensam om att se det så på Flashback. Jag är av den märkliga åsikten att de flesta av oss har både goda och klandervärdar sidor i vår personlighet och i våra gärningar. Att det är det som gör oss mänskliga
Cissi är en människa, men en fruktansvärd människa. Att folk raljerar om hennes dubbelmoral och saker hon säger är väldigt milt i jämförelse med vad hon faktiskt gör/säger, hon är även duktig på att snacka skit själv.
Det är verkligen inte samma sak som att söka upp någons anhöriga med information som man vet kommer att skada dem, speciellt inte när informationen är helt irrelevant för det man först påstod (att Henrik är hotfull, våldsam och obehaglig), även du måste ju se hur fullständigt över gränsen det är?
Svara på min fråga nu, du
vet att Cissi aaaaldrig skulle gå över den gräns det innebär att avslöja en otrohetsaffär säger du: Visste du att Cissi - out of spite - är kapabel till att hota med orosanmälningar och anklaga andra kvinnor för grov stöld? Visste du att hon är så sjuk att hon ringer kvinnors arbetsgivare för att försöka få dem sparkade för att de har skrattat åt ett skämt om Cissi? Visste du att hon inte drar sig för att hota kvinnor med att deras män kan få sparken från hennes make företag om de inte slutar skratta åt att CW är dum i huvudet offentligt?
Att avslöja en otrohetsaffär är ingenting i jämförelse med vad hon bevisligen gjort, så hur kan du vara så säker på att gränsen går där för henne?
Edit: Du hjälper i detta nu till att befästa anklagelserna Cissi kom med från början men uppenbarligen inte hade fog för; att Henrik är våldsam och hotfull. Enbart i syfte att försvara Cissi och förminska betydelsen av hennes psykopat-metoder och vidriga handlingar. "Har Cissi på fötterna gäller det våld eller hot mot kvinnor " (fritt citerat)
Hur känns det? Är det ok för dig att utmåla en människa som ett monster i din quest att förmänskliga ett bevisat monster?